Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Har spurt en gang før, men fikk ikke svar.

 

Noen som kan gi meg en link til norske språkpakker?

 

(har prøvd og søke)

 

mvh Anki

7848538[/snapback]

Den ligger jo på Windows Update

7849248[/snapback]

Om du har Ultimate. Vet ikke helt hvordan det er med de andre versjonene.

7849347[/snapback]

 

Har Ultimate ja.

 

Finner ikke ut hvor jeg kan endre språket jeg! *Hjelp*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Da ser det faktisk ut til at jeg også hopper over på vista ja, sjekka vista update advisor og fant ut at jeg kunne kjøre vista helt fint, så nå får jeg vel flytte over de filene jeg skal ha over på backup partisjonen

(så jeg ikke mister de når jeg formaterer hovedpartisjonen ;) ...)

 

Har egentlig kun et liten ting som kan få meg til og hoppe over til xp igjen, det trådløse kortet mitt, det er ikke støttet av vista, men jeg tror jeg kan kjøre usb driverene som er ment for et annet kort, de har tross alt samme brikkesettet...

 

Så ønsk meg lykke til, har ikke holdt på med vista siden påsken elns, da jeg fikk tak i betaen... (lovlig, lekte ikke pirat...)

Lenke til kommentar

RamGuy: Jeg tror det skal gå fint å spille av musikk som allerede er uten DRM, men ved ripping så tror jeg du får en DRM-infeksjon som kanskje er sperret mot DRM-fjerning i OSet. Med andre ord mye om og men hvis du vil rippe musikk, film, ta opp fra TV osv. Men avspilling av allerede DRM-frie filer tror jeg skal gå greit. (Jeg håper ihvertfall det)

Lenke til kommentar
RamGuy: Jeg tror det skal gå fint å spille av musikk som allerede er uten DRM, men ved ripping så tror jeg du får en DRM-infeksjon som kanskje er sperret mot DRM-fjerning i OSet. Med andre ord mye om og men hvis du vil rippe musikk, film, ta opp fra TV osv. Men avspilling av allerede DRM-frie filer tror jeg skal gå greit. (Jeg håper ihvertfall det)

7849619[/snapback]

 

Så all musikken jeg alt har rippet vil forhåpentligvis virke ?

Hva med all musikk jeg laster ned i fremtiden, fremtidlig ripping og alt sånt ?

Må da være mulig å unngå dette ?

Lenke til kommentar
errorrp2.th.jpg

 

Får ikke til å legge inn Adobe Acrobat Reader, påstår at disken hvor temp folderet er er fullt, men alle diskene mine har rundt 10-20gb ledig plass. Hmm, er det noe alternativ for å åpne .pdf filer i?

7850082[/snapback]

 

Når jeg prøvde å installere Adobe Professional 8.0 på Vista Ultimate RC2 eller 3 for en stund siden.. Da fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde rettigheter eller noe sånt, til å redigere i temp mappen eller noe.. Selv etter at jeg manuelt hadde gjort alt som var overhode mulig for å ha gitt meg selv som bruker og administrator tilgang til temp mappen

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Hei. Skal legge inn Vista Business Upgrade i morgen og lurer på noen ting:

 

Skal oppgradere fra business til ultimate med en gang. Hvordan virker oppgraderingen? Får jeg bare en ny lisens, eller får jeg CD i posten?

Og hva hvis jeg må formatere etter en stund? Kan jeg da bare putte Business Upgrade CDen og installere Ultimate med nøkkelen?

 

Mvh Beinert

 

Edit: søkte litt på microsoft's hjemmeside og fant ut dette:

 

"Thank you for your interest in Windows® Vista™.

 

Windows Anytime Upgrade is not available in your country/region at this time. You can purchase the edition of Windows Vista you are interested in at a Microsoft authorized merchant."

Endret av Beinert
Lenke til kommentar

Og for de som skal koble seg opp i et netverk (domene) så fungerte følgende (amazing enough):

La inn DNS-serverens IP-adresse i WINS, la også samme IP-adresse som DNS på nettverkskortet.

Vips så ble Vista godtatt i et domene på Win Server 2003.

 

Forstå det den som vil! hehe

Lenke til kommentar

Hei

 

Akkurat lagt inn vista ultimate, men sliter med å få EAX til å funke med x-fi xtrememusic.

Lasta ned beta driver, og skulle fyre opp medieval 2 total war men EAX vil ikke funke selv om spillet var på lista over de spill som skulle funke med beta drivern:(

 

Noen som kan hjelpe?

 

mvh

Lenke til kommentar
Hei

 

Akkurat lagt inn vista ultimate, men sliter med å få EAX til å funke med x-fi xtrememusic.

Lasta ned beta driver, og skulle fyre opp medieval 2 total war men EAX vil ikke funke selv om spillet var på lista over de spill som skulle funke med beta drivern:(

 

Noen som kan hjelpe?

 

mvh

7851137[/snapback]

 

Vista støtter vel ikke EAX slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
Hei

 

Akkurat lagt inn vista ultimate, men sliter med å få EAX til å funke med x-fi xtrememusic.

Lasta ned beta driver, og skulle fyre opp medieval 2 total war men EAX vil ikke funke selv om spillet var på lista over de spill som skulle funke med beta drivern:(

 

Noen som kan hjelpe?

 

mvh

7851137[/snapback]

 

Vista støtter vel ikke EAX slik jeg har forstått det.

7851287[/snapback]

 

Eeeerh...and why the fuck not?

Lenke til kommentar
Hei

 

Akkurat lagt inn vista ultimate, men sliter med å få EAX til å funke med x-fi xtrememusic.

Lasta ned beta driver, og skulle fyre opp medieval 2 total war men EAX vil ikke funke selv om spillet var på lista over de spill som skulle funke med beta drivern:(

 

Noen som kan hjelpe?

 

mvh

7851137[/snapback]

 

Vista støtter vel ikke EAX slik jeg har forstått det.

7851287[/snapback]

 

Utsagnet ditt hørtes veldig rart ut ... Dette må du utdype mer. For jeg kan ikke i mine villeste feberfantasier skjønne hvorfor de ikke skulle støtte EAX. Det strider jo i mot all logikk.

Lenke til kommentar
Jepp, jeg prøver å finne artikkelen. Har glemt hvor jeg leste det. Man trenger en fix fra Creative for å kjøre EAX.

 

Det er dog mulig jeg surrer litt, så ikke ta utsagnet mitt for 100% god fisk, før jeg finner kilden.

 

EDIT:

 

http://www.hardware.no/nyheter/lyd/akseler...d_i_vista/35671

7851633[/snapback]

Da tester jeg den å ser om det funker=)

 

Takk :thumbup:

 

YES, det funka:)

Endret av termi.-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...