Gå til innhold

Radeon X1800 XT på steroider


Anbefalte innlegg

enig med muffinmann. konkuranseutsettelse er roten til alt vondt.

5305461[/snapback]

 

Forhåpentligvis så var det muffinmann sa ironi. Det kan være feil med konkurranseutsettelse noen ganger, men det er det definitivt ikke tilfellet her. konkurransen er bra for forbrukerne i pris, vare og kvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ASUS-kortet har en egen strømadapter, dvs at kortet ikke bruker strøm fra PSU. De som har svak PSU vil slippe å måtte oppgradere den.

5307547[/snapback]

 

Jeg ser det, men min psu er mer enn kraftig nok til å drive skjermkortet, så da hadde det vært øsnkelig å slippe den ekstra adapteren. Jeg fikk veldig lyst på det skjemkortet her nå gitt :dribble: . 9695 i 3dmark i følge ASUS :cool:

Lenke til kommentar
ASUS har og lansert en overklokket versjon: http://www.asus.com/products4.aspx?modelme...1=2&l2=8&l3=233

De har dog ikke valgt å navngi den x1800xt pe. Jeg ser at det er en ekstra strømkabel alene til skjermkortet. Er det virkelig nødvendig hvis man har en kraftig nok strømforsyning?

5307462[/snapback]

Det har vi skrevet om her. :)

5307721[/snapback]

 

Den er feil da, dere sier at den er klokket til 650 og 1550 MHz. Den er jo klokket til 700mhz kjernen og 1600mhz minnet.

Juke: Jeg tror fortsatt 7800gtx 512 er litt raskere i de fleste spill, men jeg tror x1800xt er et bedre kort :yes:

Lenke til kommentar

3dmark05 er CPU-begrenset og du vil vel ikke ha et kort kun pga 3dmark05 score?

 

Du kan like gjerne kjøpe et Sapphire X1800XT PE når det kommer eller overklokke en vanlig X1800XT med en Zalman-vifte. 7800GTX 512 er også et godt valg siden det ASUS-kortet sannsynligvis blir dyrt med den strømadapteren.

 

Jeg mener 7800GTX 512 er et raskere kort, men at X1800XT totalt sett var et bedre valg for meg da jeg kjøpte pga pris, tilgjengelighet, AVIVO, bildekvalitet... så får andre ha sine preferanser ifht hva de vektlegger. Ingen vits å provosere :)

Endret av cybirg
Lenke til kommentar
3dmark05 er CPU-begrenset og du vil vel ikke ha et kort kun pga 3dmark05 score?

 

Du kan like gjerne kjøpe et Sapphire X1800XT PE når det kommer eller overklokke en vanlig X1800XT med en Zalman-vifte. 7800GTX 512 er også et godt valg siden det ASUS-kortet sannsynligvis blir dyrt med den strømadapteren.

 

Jeg mener 7800GTX 512 er et raskere kort, men at X1800XT totalt sett var et bedre valg for meg da jeg kjøpte pga pris, tilgjengelighet, AVIVO, bildekvalitet... så får andre ha sine preferanser ifht hva de vektlegger. Ingen vits å provosere  :)

5307746[/snapback]

 

Den eneste butikken som jeg kan se som har den på nettsiden, er shg.no. De har den ikke på lager, men den er prissatt til 5238kr, noe som er overkommelig(synes jeg da :p ). Ca. 600kr dyrere enn club3d kortet. Dessuten er jeg litt ASUS fan også da, siden de alltid har levert gode produkter(min erfaring).

 

EDIT: Jeg fant forresten en meget interresant artikkel som viser hvor mye bedre 5.13 driveren er: http://www.firingsquad.com/hardware/ati_ca...ity/default.asp

Tenkte det kanskje kunne være litt interresant, selv om det er litt ot.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Finner bare info på Tysk-Fransk-Polsk osv, men fritt fra mitt minne husker jeg at Hercules kortene scorte bedre på tester, men mulig det er andre grunner en oc fra fabrikk som gjordet at de scoret bedre, skal prøve å google meg frem til grunnen.

 

(iriterer meg grønn på Logitech keyboardet mitt der samtlige taster på trykkes ned fler ganger for å få noe reaskjon nå + uuuur trege hw.no sider aaaaaahhhh)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
jeg bare håper ati knuser Nvidia snart, we hates them nvidia

5304215[/snapback]

Jo, for konkurranse hemmer jo utviklingen av nye og bedre produkter, og så gjør den jo at produktene blir dyrere...

 

Og så håper jeg at Intel knuser AMD snart slik at vi får kjøpe bedre prosessorer mye billigere.

 

I det hele håper jeg at all konkurranse opphører og at vi kun har monopolister igjen å kjøpe varer fra. Det tjener jo vi forbrukere grovt på.

:(

5305121[/snapback]

Får jo virkelig at det var ironisk ment...

 

Konkurranse virket som kjent til og presse prisene og virker positivt på produktutvikling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...