Gå til innhold

Radeon X1800 XT på steroider


Anbefalte innlegg

Har fortalt deg dette før Mistapi, du har rett at dette synes på lav settings, men setter man på highquality fra desktopp er det ikke tegn til flimmering lenger, spiller mye office i css der flimmeringen var værst, her er det også helt borte - samme i hl2.

”High Quality” har helt klart en stor forbedring over den nest høyeste (default) innstillingen, men problemet er fortsatt der. Dette er dog applikasjons avhengig.

Nå er heller ikke R520 med HQ AF er helt shimmer fri bare så det er sagt.

 

 

Dette med dos med af har jeg ikke noe tro på, men skal seff ikke utelukke det - men da må jeg seg bedre bevis. Alt maxet ut på 1600*1200 der det tydelig er tatt på samme plass, videre virker det foreløpig som flisespikkeri som blir blåst opp til et helt treværk

 

edit:

Jeg nekter forøvrig ikke for at r520 har en forbedring, men at den er så stor som du linket til er det jeg ikke helt er med på.

5318330[/snapback]

16xAF er en stor forbedring over 2x-4xAF. Er ikke D3D AF Tester og 3DMark05 IQ testen til Beyond3D bevis nok for at det er dette som er tilfelle her? Men nå skal jeg som sagt ta screenshots fra akkurat samme posisjon med X1800 kortet når jeg får det så vi får en bedre sammenligning enn det lille bildet til HardOCP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tatt et bildet samme sted som der to tokk nå, ikke vansklig å se at af blir kuttet ned i visse vinkler nei. Forkjellen ser ut til å være størst i forhold til 7800gt.

 

edit:Merklig at murveggen bak\over holder seg bedre?.

 

Legg også merke til at gitteret ditt er usynelig mens mitt synes hele veien

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jeg har den nyeste ofiesielle driveren nå fordi den fungerer best på 7800gtx 512.

 

AT rett å slett gjerdet er borte på x1800 skjermbildet er ikke akkurat en mindre mangel (med tanke på å spare på krefter å tyne ut fps)

 

edit: adaptiv aa er ikke det bare for å gjøre feks gjerder bak like klare som de foran? (siden vi er inne på gjerder)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Adaptive AA er ATi sitt svar til nVidia's Transparency AA. Dette er en metode som kjører SSAA på alpha-texturer (gjennomsiktige texturer) slik som gjerder ofte er. "Vanlig" MSAA rører ikke alpha texturer.

 

Uten AAA renderer kortet hele gjerdet. Men jeg prøvde også med AAA igjen og denne gangen kom det en del mer med. Kanskje du skal legge ut et bilde med TAA for referanse.

post-6993-1135287430_thumb.jpg

post-6993-1135287454_thumb.jpg

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Adaptive AA er ATi sitt svar til nVidia's Transparency AA. Dette er en metode som kjører SSAA på alpha-texturer (gjennomsiktige texturer) slik som gjerder ofte er. "Vanlig" MSAA rører ikke alpha texturer.

 

Uten AAA renderer kortet hele gjerdet. Men jeg prøvde også med AAA igjen og denne gangen kom det en del mer med. Kanskje du skal legge ut et bilde med TAA for referanse.

5325687[/snapback]

 

 

Litt offtopic her men er du fornøyd med ditt x1800xl kort , yter det bra? Har tenkt og kjøpe rett over nyttår, greier nesten ikke og vente :p så jeg må bare vite hva jeg har i vente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...