Gå til innhold

Boikott Intel (Israel)!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Norge vil trekke seg ut fra selskaper som bryter folkeretten i følge nyheter i dag, dette gjelder selskaper i Israel.

 

Gjøkungen Siv Jensen skal ha en støttedemonstrasjon for Israel, dette synes jeg er fint, med dette vil en en Høyreregjering til høsten bli lagt død.

 

Tar jeg ikke mye feil ender FRP opp med en velgeroppslutning på 12 - 15%

 

Personlig har jeg boikottet varer fra diverse land ut fra deres fremferd på alle områder.

 

Personlig tenkte jeg å gi min stemme til FRP ved neste stortingsvalg, dette har jeg gått bort fra nå av flere grunner, også av deres støtte til Israel.

 

Bare i min famile vil FRP miste 4 stemmer, de har siden høsten 2008 mistet 2-300.000 stemmer totalt.

 

Jeg er meget sikker på at de vil miste flere.

 

En god start på Israel boikott er å boikotte FRP her hjemme.

Lenke til kommentar

Mens vi er inne på det. Ser at et par stykker vil la være å stemme på FRP fordi at de støtter Israel. Jeg for min del finner dette helt horribelt. Er Israel-Palestina-konflikten det som avgjør hvilke partier folk stemmer på? Ved et stortingsvalg i Norge? Hva med diskusjoner om helsevesen, skole og infastruktur? Kollektivtransport, beskatning og psykriatisk helsevesen?

Lenke til kommentar
Mens vi er inne på det. Ser at et par stykker vil la være å stemme på FRP fordi at de støtter Israel. Jeg for min del finner dette helt horribelt. Er Israel-Palestina-konflikten det som avgjør hvilke partier folk stemmer på? Ved et stortingsvalg i Norge? Hva med diskusjoner om helsevesen, skole og infastruktur? Kollektivtransport, beskatning og psykriatisk helsevesen?

 

Ja men du må huske på at det er bare noen der ute som slenge dritt om Frp i enhver tråd de kommer over, uavhengig av hva den egentlig måtte handle om.

 

 

Jeg boikotter ingen økonomisk, har funnet ut for lenge siden at det er "værre" for meg enn for de jeg boikotter.

 

Om palestina-sympatisører sover bedre av å boikotte israelske varer over natten, la dem. Mer til oss andre.

 

vel talt.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
Norge vil trekke seg ut fra selskaper som bryter folkeretten i følge nyheter i dag, dette gjelder selskaper i Israel.

 

Med andre ord: ingen. Israel har ikke brutt folkeretten. Derfor kan vel heller neppe noen israelske selskaper ha gjort det?

 

Jeg foreslår at vi kutter den økonomiske støtten til HAMAS og de palestinske myndighetene umiddelbart (om det ikke allerede er gjort?). De har brutt folkeretten på hvertfall tre punkter. Nødhjelp skal selvsagt unntas... om det i det hele tatt slipper igjennom da.

Lenke til kommentar

Jeg passer på å kjøpe ekstra mange israelske varer i disse tider.

 

Har Israel brutt folkeretten?

 

Gary Grant, international law expert

 

"Any country's first duty is to protect its citizens, it's called self-defence. The question is, is that self-defence proportionate.

 

Under international law, two things need to be satisfied for Israel's actions to be considered lawful. One is that they are aiming at legitimate military objects. Israel would say that they are striking at legitimate infrastructure. And of course Hamas is an organisation intent on the destruction of Israel and the Jews in Israel as part of its covenant.

 

"Secondly, is it proportional? ... It's not simply a case of calculating the number of Israelis that have been killed by rockets, to the number of Palestinians killed in these attacks.

 

"The question is, are these attacks proportionate to the military objective trying to be achieved? Israel would argue with some force that what they are trying to achieve is to prevent Hamas, an organisation set up to destroy Israel, from strockpiling the weapons, and it's doing that by destroying the infrastructure.

 

"If someone were to run at me, a knife-wielding lunatic, I don't have to wait for that knife to enter my heart, before I'm about to respond. I'm allowed to take pre-emptive action, in order to stop it.

 

"Killing civilians is tragic, but it is not against international law. It is accepted in international law, that even if you target military sites, you are going to kill civilians. If you fire rockets and missiles, that is what is going to happen.

 

"But in this case, it is not the deliberate targeting of civilians, it is the targeting of infrastructure and military targets. Civilians tragically do get caught up in it. It needs to be contrasted with Hamas, where every single target is at a civilian population.

 

"The UN can do very little to intervene, and with the UK and US with the power of a veto, nothing is going to happen."

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Ville mykje meir boikotte palestinerane enn Israelerane.

Kva er palestinerane sin største eksport?

Folk :)

 

Så fra i dag boikottar eg palestinerane i Noreg.

 

yaaaay :p

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Hvordan vil du gjøre det, nekte å slippe dem inn i landet ditt?

Forutsatt at du bor i Norge, har du ikke noe du skulle sagt om den saken. SV tar imot alle non-whites med åpne armer.

 

Nekte å kjøpe varer dei sleger, nekte å snakke med dei, rett og slett ikkje ha noko med dei å gjøre :)

 

Og foresten viss du hadde lest emnet mitt skikkelegt ville du ha lagt merke til at eg skreiv palestinera i noreg.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Oljefondet med 1.5mrd i Israel. http://www.hegnar.no/okonomi/politikk/article353088.ece

 

Jeg var ikke klar over dette, men det viser seg at Oljefondet faktisk har lånt penger til Israel som stat.. Det er disse 204 millionene som er noe uheldig, sett med politiske øyne. Sett med økonomiske øyne så er det helt ok siden Oljefondets mandat er å ha en best mulig risk/reward.

 

"Oljefondet har investert over 204 millioner kroner i israelske statsobligasjoner samt 286 millioner i obligasjoner i det statseide energiselskapet IEC. Pengeplasseringen skjer samtidig med at regjeringen kritiserer Israel for å okkupere palestinske områder og bryte menneskerettighetene."

 

"– Å beslutte å selge statsobligasjonene vil være å bevege seg langt ut i utenrikspolitikken. Det ville i realiteten innebære boikott, noe som er uaktuelt for denne regjeringen, sier hun."

Endret av gogg2
Lenke til kommentar

Jeg synes hele fenomenet boikotting er idiotisk egentlig. Hvis det er en litt asosial weirdo i klassen din. Hva er best totalt sett, fryse han ute slik at han blir ennå mer gal og kanskje begår en massakre, eller slippe han inn i varmen og ikke nødvendigvis være bestevenn, men la han føle seg bedre? Jeg vet i hvert fall hva jeg tror er best.

 

Boikotter du et land gir de i hvert fall faen fordi da har de ingenting å tape. (Samme som gale folk som begår skolemassakre, de dreper seg selv som regel til slutt)

 

Skulle noen boikotte et land er det da et godt utvalg før man kommer til Israel. Erkefienden deres Iran f. eks. Venezuela. Sikkert mange flere, men altså boikotting er litt korttenkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...