Gå til innhold

Boikott Intel (Israel)!


Anbefalte innlegg

3. Er man nødvendigvis en hykler hvis man velger å boikotte Israel, men bare i så stor grad at man ikke gjør tilværelsen ulevelig for seg selv (f.eks. ved å ikke bruke PC siden noe av teknologien kan være utviklet i Israel)?
Ja.
Hva med å argumentere for dette?

Om man kun vil boycotte på en måte som er uten konsekvenser for en selv blir det en tom og innholdsløs handling... i den grad det fremdeles kan kalles handling. Det er bare navnet "boycott" som er igjen, innholdet er borte. Det latterliggjør "utøveren" og ødelegger kraften til virkemidlet.

 

"La oss boycotte McDonalds, men først la oss spise litt burgere der, de er jo så gode" :fun:

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor støtter ikke de samme menneskene storstilte militæraksjoner for å frigjøre eller hjelpe afrikanere, tibetanere eller østtimoresere?

Fordi de ikke har olje.

Akkurat, men dette var det ikke mange på høyresiden som innrømmet i 2003, da sånne som meg sa at det var en krig om olje.

Lenke til kommentar
3. Er man nødvendigvis en hykler hvis man velger å boikotte Israel, men bare i så stor grad at man ikke gjør tilværelsen ulevelig for seg selv (f.eks. ved å ikke bruke PC siden noe av teknologien kan være utviklet i Israel)?

Ja.

Hva med å argumentere for dette?

Fordi det bare er tull & tøys når man fantaserer om boikott som ikke krever nevneverdig innsats. Da har man det bare i kjeften og klarer ikke å sette handling bak det. Mange roper og fantaserer om boikott av ditt og boikott av datt, inntil det plutselig går opp for dem at det faktisk kan gå utover dem selv og at de selv må gjøre et offer. Da er det jo mye enklere å kutte ned boikotten til ingenting og bare ha det i kjeften istedet.

 

Forøvrig skal jeg fortsette "boikotten" min av Israelske Jaffa appelsiner. (Ikke det at jeg pleier å kjøpe appelsiner uansett, men jeg føler meg så mye viktigere og ansvarsfull når jeg kan si at jeg boikotter, og jeg vet jo at jeg bidrar til en god sak...) :wallbash:

Lenke til kommentar
3. Er man nødvendigvis en hykler hvis man velger å boikotte Israel, men bare i så stor grad at man ikke gjør tilværelsen ulevelig for seg selv (f.eks. ved å ikke bruke PC siden noe av teknologien kan være utviklet i Israel)?
Ja.
Hva med å argumentere for dette?

Om man kun vil boycotte på en måte som er uten konsekvenser for en selv blir det en tom og innholdsløs handling. Det er bare navnet "boycott" som er igjen, innholdet er borte. Det latterliggjør "utøveren" og ødelegger kraften til virkemidlet.

 

"La oss boycotte McDonalds, men først la oss spise litt burgere der, de er jo så gode" :fun:

 

Jeg er ikke enig. Så lenge man i det minste oppnår noe av intensjonen, så er det bedre enn ingenting, helt objektivt sett.

 

Som vegetarianer har jeg opplevd litt av dette hykleri-maset i forskjellige varianter, som f.eks. gjennom spørsmål som "Hvorfor dreper du planter?" Det gjør meg alltid glad.

Lenke til kommentar
"La oss boycotte McDonalds, men først la oss spise litt burgere der, de er jo så gode" :fun:

Nei skulle du sett. Jeg har faktisk boikottet "McFeast", "BigTasty" , "Hamburger" & "QuarterPounder" en god stund nå når jeg tenker over det. Hvor flott er ikke det!. Jeg oppfordrer herved alle andre til å gjøre det samme. Men "BigMac" & "Cheeseburger" er det ikke så viktig å boikotte. Hold dere til alle de andre.

Lenke til kommentar
Om man kun vil boycotte på en måte som er uten konsekvenser for en selv blir det en tom og innholdsløs handling. Det er bare navnet "boycott" som er igjen, innholdet er borte. Det latterliggjør "utøveren" og ødelegger kraften til virkemidlet.
Jeg er ikke enig. Så lenge man i det minste oppnår noe av intensjonen, så er det bedre enn ingenting, helt objektivt sett.
Nøyaktig hva er det du mener du oppnår ved at du påberoper deg en boycott som ikke er reell?
Lenke til kommentar
Om man kun vil boycotte på en måte som er uten konsekvenser for en selv blir det en tom og innholdsløs handling. Det er bare navnet "boycott" som er igjen, innholdet er borte. Det latterliggjør "utøveren" og ødelegger kraften til virkemidlet.
Jeg er ikke enig. Så lenge man i det minste oppnår noe av intensjonen, så er det bedre enn ingenting, helt objektivt sett.
Nøyaktig hva er det du mener du oppnår ved at du påberoper deg en boycott som ikke er reell?

Hvis hensikten er å skade Israel økonomisk, så oppnår du det ved å velge bort israelskproduserte varer i den grad det er mulig.

 

Ikke dermed sagt at jeg gjør dette.

Lenke til kommentar
Hvis hensikten er å skade Israel økonomisk, så oppnår du det ved å velge bort israelskproduserte varer i den grad det er mulig.

Den er grei, men da bør man kalle det noe annet enn boycott.

Er jo samme sak; boikott = ramme Israel økonomisk

 

Forøvrig lurer jeg på hvorfor jeg angivelig er hyklersk i mitt boikott-forsøk hvis jeg ikke samtidig rydder vekk pc'n? Tror neimen ikke den er bygd opp av israelske komponenter (cpu'n er forøvrig AMD/assembled Malaysia), men kom gjerne med en evt. hardware-liste for å vise at jeg tar feil?

Lenke til kommentar
Er jo samme sak; boikott = ramme Israel økonomisk
Ikke helt synonymt. En boycott betyr å bryte alle forbindelser.

 

Forøvrig lurer jeg på hvorfor jeg angivelig er hyklersk i mitt boikott-forsøk hvis jeg ikke samtidig rydder vekk pc'n? Tror neimen ikke den er bygd opp av israelske komponenter (cpu'n er forøvrig AMD/assembled Malaysia), men kom gjerne med en evt. hardware-liste for å vise at jeg tar feil?
Har ikke oversikt over all hardware produsert i Israel, men det er også patenter fra Israel som er brukes verden rundt for prosessorer og andre komponenter. Det er også mye software som er utviklet i Israel, for eksempel de siste versjonene av Windows og Office er delvis utviklet der. For brannmurer og antivirus er også mye av teknologien utviklet i Israel. Cisco som regnes som ryggraden til Internett har et utviklingssenter i Israel.

 

Du kan bare glemme å komme deg på Internett uten å bruke israelsk teknologi.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Så det dreier seg altså om at dere har noe å utsette på den underliggende agendaen.

Det dreier seg om at det er tåpelig å boikotte et demokrati som kjemper for sin overlevelse, men ikke andre land som f.eks. okkuperer områder. Det dreier seg om at de som snakker om boikott enten bare er dobbeltmoralske, late, eller har en eller annen agenda. Det dreier seg om å avsløre en forkvaklet tankegang som forkaster fakta og virkelighet med vilje, og som stiller seg til disposisjon for islamofascistene.

 

Vrælingen om boikott av Israel er ikke basert på fakta og rasjonell tankegang. Snarere tvert imot. Det er problemet.

 

Har det forresten slått deg at omtrent alt du skriver om SV her også kan anvendes mot liberalister og freppere som støttet "Operation Iraqi Freedom" under påskudd av at det dreide seg om frigjøring av de stakkars irakerne og fjerning av en ond diktator?

De aller fleste jeg kjenner på høyresiden i Norge, meg selv inkludert, var og er motstandere av Irak-invasjonen. Hvis man først skulle fjerne onde diktatorer er det andre land som sto foran i køen. Hvis man først skulle hjelpe sivilbefolkningen var det også andre foran i køen.

 

For eksempel Darfur. Som også venstreraddisene helt har glemt. For det er jo ikke så farlig hvis det er negre som blir voldtatt, torturert og drept, er det vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...