Gå til innhold

Boikott Intel (Israel)!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi vet jo alle hvem som må forsvinne, nemlig Israel, siden de blodtørstige araberne aldri ønsker fred med en jøde. Dagen etter at staten Israel var proklamert gikk araberne til angrep, i 1967 sto en samlet araberverden med en enorm hær klar for å utslette Israel. I 1973 angriper araberne nok en gang, med en hær 20 ganger større enn Israel sin, de får aldri sluknet sin tørst etter israelsk blod. I denne krigen hadde Israel hele 70 tanks, Syria kom med ca 1200.

 

At Israel har vunnet samtlige av disse krigene er en stor seier for rettferdigheten, men det er jo typisk at de arabiske taperne står å griner over tapt land. Buhu, vi ville bare utslette israel, og nå har de tatt litt land av oss. Hjertet mitt føkkings blør. Allah må virkelig hate araberne, siden han gang på gang lar de lide ydmykende tap mot erkefienden.

 

Nå er araberne sin taktikk å spre terror og frykt blant jødene. De hjernevasker folk til å sprenge seg selv i luften, og dreper og lemlester kvinner og barn. Det går jo bare utover de slemme jødene. Jødene må jo skjønne at de fortjener dette, siden de prøver å forsvare seg selv mot araberenes hat. Det er jo de stakkars araberne det er synd på, jødene tok landet vårt når vi skulle drepe de.

5402475[/snapback]

 

Hvorfor setter du alle i samme bås? Jeg tviler sterkt på at alle Arabere er som du tror. Det er ikke alle Arabere som terrorister, det er noe du bare tror.

 

Jeg tror DU har blitt hjernevaska av Osama & co. når du tror på dette. Arabere er ikke bare muslimer, de er jøder, kristne osv. Jeg håper at folk skjønner dette, og ikke tenker sånn. Foressten så betyr Islam fred, og å drepe i Islam er en synd. Det resulterer i at alle såkalte "muslimer" som dreper ikke er muslimer, de misbruker navnet.

 

Du sier Araberne "griner" over at Israel tok "litt" land fra de. Litt er for mye. Ingen skal land fra hverandre! Hadde noen tatt mitt land hadde jeg også klikka, selv om dere er en liten del.

 

Israel tok foressten ikke en liten del så du sier, de tok mye og det ekspanderer hele tiden. Arabere bor jo der for Guds skyld!

Lenke til kommentar
Islam betyr ikke fred, men underkastelse. At det betyr "fred" er en tåpelig myte som selv muslimer fnyser av.

5431549[/snapback]

 

Er du helt på trynet eller? Islam er arabisk og betyr fred, enten du liker det eller ei. Du fremstår her som en rasist faktisk. Du har noe imot religionen Islam of folkegruppen Arabere.

 

Slike fordommer holder du helst for deg selv :realmad:

Lenke til kommentar

Herre gud mann, man er da ikke rasist dersom man argumenterer mot ting innad i islam. At det betyr underkastelse har jeg halltid trodd. Hold rasist-erklæringene for dere selv! Er så jævlig lei av alle som roper rasist, rasist. Blir akkurat som å rope ulv ulv. Ordet rasist mister sin betydning om det blir misbrukt mer

Lenke til kommentar
Islam betyr ikke fred, men underkastelse. At det betyr "fred" er en tåpelig myte som selv muslimer fnyser av.

 

Er du helt på trynet eller? Islam er arabisk og betyr fred, enten du liker det eller ei.

Du tar feil. "Islam" betyr "underkastelse". Se f.eks. på denne pro-islamske siden:

 

http://www.submission.org/convert.html

 

Du fremstår her som en rasist faktisk. Du har noe imot religionen Islam of folkegruppen Arabere.

Hva jeg fremstår som for en slik som deg bryr meg langt opp i ryggen, men jeg kan fortelle deg at rasisme ikke har noe med religion å gjøre, så nok en gang skyter du bomskudd med utbruddene dine.

Lenke til kommentar
Islam betyr ikke fred, men underkastelse. At det betyr "fred" er en tåpelig myte som selv muslimer fnyser av.

 

Er du helt på trynet eller? Islam er arabisk og betyr fred, enten du liker det eller ei.

Du tar feil. "Islam" betyr "underkastelse". Se f.eks. på denne pro-islamske siden:

 

http://www.submission.org/convert.html

 

Du fremstår her som en rasist faktisk. Du har noe imot religionen Islam of folkegruppen Arabere.

Hva jeg fremstår som for en slik som deg bryr meg langt opp i ryggen, men jeg kan fortelle deg at rasisme ikke har noe med religion å gjøre, så nok en gang skyter du bomskudd med utbruddene dine.

5434370[/snapback]

 

Jeg har ingen utbrudd kjære deg. Jeg har flere Arabiske venner og de er også muslimer. De sier at Islam betyr fred, og det vet jeg veldig godt også. Islam kommer fra ordet Salam, som man bruker når man hilser og om fred. En person som er muslim beyr at han på en måte har "overgidd seg til Gud".

 

Jeg vil ikke se på noen nettlinker som du sender meg, du må ikke tro på alt du ser heller og for atter en gang; ikke sett alle i samme bås.

 

La meg bare spørre deg noen enkle ja/nei spm:

1) Tror du alle muslimer er terrorister?

2) Synes du at religionen Islam er en trussel for verdensfreden

3) Er alle muslimer onde?

4) Er vestlige mennesker mer verdt enn mennesker fra f. eks midtøsten?

 

**Fjernet av moderator**

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Ehem, Islam betyr begge deler...

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Islam

 

Ordet islam kommer ikke av Muhammeds navn, men av det arabiske ordet salima, som kan oversettes med «overgivelse til Guds vilje», dels med «lydighet», «fred» og «frelse». En muslim er en som følger islam, som overgir seg til Gud, er lydig og derved oppnår frelse.

Og ikke kom med noe BS om at jeg har modifisert wiki-artikkelen til å inkludere overgivelse/underkastelse...

 

Men teknisk rett har dere begge rett :)

Lenke til kommentar
Jeg har ingen utbrudd kjære deg. Jeg har flere Arabiske venner og de er også muslimer. De sier at Islam betyr fred, og det vet jeg veldig godt også.

At vennene dine er kunnskapsløse kan jeg lite for.

 

Islam kommer fra ordet Salam, som man bruker når man hilser og om fred. En person som er muslim beyr at han på en måte har "overgidd seg til Gud".

 

Fra Wikipedia: "In Arabic, Islām derives from the three-letter root Sīn-Lām-Mīm (س-ل-م), which means "to be in peaceful submission; to surrender; to obey; peace". Islām is a verbal abstract to this root, and literally means "submission/obedience," referring to submission to Allah."

 

Jeg vil ikke se på noen nettlinker som du sender meg, du må ikke tro på alt du ser heller og for atter en gang; ikke sett alle i samme bås.

Siden jeg linket til ligger på et nettsted som er opprettet for å konvertere folk til islam. Her er enda en pro-islamsk side som oppklarer misforståelsen du er offer for:

 

http://www.usc.edu/dept/MSA/notislam/misco...s.html#HEADING1

 

La meg bare spørre deg noen enkle ja/nei spm:

Spørsmålene er irrelevante, og er intet annet enn et forsøk på å avlede debatten fra det faktum at dine bastante påstander viste seg å være feilaktige.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Israel har ingenting med religion å gjøre, faktisk var israel drevet av sosialistiske terrorgrupper og sionister (jødiske ekstremister) i over 100 år, også da Israel var en uoffisiell stat. så ikke kom å klag på at sosialister er blinde antisemmitister, europeiske sosialistiske grupper var de som støttet Israel aller mest før 2. verdenskrig, da USA kom mer på banen og for alvor ble supermakt. før denne jødiske innvandringen var det ca 2% jøder i palestina, ARABISKE jøder. jødene er jo selvfølgelig en stor gruppe, og de fleste var vel glade for at de hadde fått sitt eget land, vel og merke de fleste som var undertrykt. nesten samtlige av disse kom fra europa, der antisemittismen er og var ENORM lenge før nazismen.

 

araberne var selvfølgelig veldig opprørt over at deres brødre ble diskriminert på det verste. derfor gikk de til angrep på Israel. men disse lederne deres var bare en udugelig gjeng idioter som var etterkommere av imperalistene. dette gjorde ting bare verre for palestinere, som begynte å ta saken i egne hender. derav PLO, Hamas og Hizballah. jeg støtter ingen av organisasjonenes agresive handlinger, men samtlige som har vært i elendighetene på gaza eller vestbredden, skjønner hva som skaper en selvmordsbomber.

 

Det inntrykket jeg har fått av den Israelske Hvermansen, er at de regelrett driter i alt som ikke har med deres eget land å gjøre, men med en gang noen Israelske soldater blir drept, da blir det baluba og krise. Israelske liv er rett og slett viktigere. alle må ha vært i militæret i minst 3 år, og det er bare dem som kan få seg jobb. til og med for å være servitør på en liten cafè. det verste med dette er at ingen palestinere som faktisk ER Israelske statsborgere får lov til å delta i dette (militæret) og dermed ikke heller ka nfå seg jobb. å spørre om man har vært i militæret er en effektiv måte å vite om du er jøde eller ei. rasisme kalles det.

 

og ikke kom med beskyldninger om antisemittisme; arabere er vel så semittiske som jøder.

Lenke til kommentar
araberne var selvfølgelig veldig opprørt over at deres brødre ble diskriminert på det verste. derfor gikk de til angrep på Israel.

Diskriminert?! Palestina hadde allerede blitt delt i flere arabiske stater (Libanon, Jordan). Araberne hadde enorme landområder som gjør Israel til en liten minidverg i forhold.

 

Araberne angrep fordi de ikke ville ha "ekle" jøder i nærheten av seg. De ville ha alt. Alt land for seg selv. Ingen ekle jøder skulle få noe der, nei!

 

dette gjorde ting bare verre for palestinere, som begynte å ta saken i egne hender. derav PLO, Hamas og Hizballah.

Det som gjorde ting verre for palestinerne er at de stadig angrep Israel.

 

jeg støtter ingen av organisasjonenes agresive handlinger, men samtlige som har vært i elendighetene på gaza eller vestbredden, skjønner hva som skaper en selvmordsbomber.

Det som skaper det som skaper selvmordsbombere er deres eget hat mot jøder og deres stadige angrep åp Israel.

 

Det inntrykket jeg har fått av den  Israelske Hvermansen, er at de regelrett driter i alt som ikke har med deres eget land å gjøre, men med en gang noen Israelske soldater blir drept, da blir det baluba og krise.

Eh, velkommen til virkeligheten. Dette har ikke noe med israelere å gjøre. Alle er slik. I Norge rapporterer vi alltid dersom nordmenn har blitt skadet eller drept i utlandet.

 

Israelske liv er rett og slett viktigere.

Slik norske liv er viktigere for nordmenn. Slik egyptiske liv er viktigere for egypter. Og så videre.

 

det verste med dette er at ingen palestinere som faktisk ER Israelske statsborgere får lov til  å delta i dette (militæret)

Dokumentasjon?

 

og ikke kom med beskyldninger om antisemittisme; arabere er vel så semittiske som jøder.

8443581[/snapback]

Vi kan jo kalle det "jødehat" :) Det er denne sykdommen mange arabere lider av. Eller, det er vel ingen sykdom, siden de læres opp til å hate jøder fra de er bitte små.

Lenke til kommentar
Diskriminert?! Palestina hadde allerede blitt delt i flere arabiske stater (Libanon, Jordan). Araberne hadde enorme landområder som gjør Israel til en liten minidverg i forhold.

8445719[/snapback]

 

Palestina var en del av transjordan, og bestod omtrentlig av det som idag formelt er Israel/palestina. libanon var en fransk koloni, og alle disse stater/steder ble delt opp av storbritannia og frankrike, der det ble tildelt en diktator til hver av områdene. Ja, det arabiske folkeslag er stort, det strekker seg over hele området som tidligere omfattet kalifatet, med unntak av Iran vil jeg tro. det bodde også arabiske jøder der, arabere som hadde jødedommen som trosretning. disse var ca. 2% av befolkningen der. den virkelige innvandringen begynte 1 1880-årene, med sionismen og Theodor Herzl. slå opp på dette.

 

Palestina var ikke delt opp i flere stater, det finnes mange typer arabere, syriske, libanesiske, kristne, saudiske osv. jf. med slavere.

 

dette er mennesker som har bodd her i maaaaange generasjoner, dagens Israelitter har bodd i Israel i MAKS 5 generasjoner, mens noen flyttet dit igår. med mindre du er hardcore bibelfan så er det ingenting som tilsier at disse har særlig tilknyttning til Palestina-områdene

 

Araberne angrep fordi de ikke ville ha "ekle" jøder i nærheten av seg. De ville ha alt. Alt land for seg selv. Ingen ekle jøder skulle få noe der, nei!

 

du har inget grunnlag for dette. gjerne er det motsatt, at ekstreme terrorister fra israelsk side trakasserer fredelige arabere. dette misliker israelske hvermansen, fordi det går utover skattepengene hans.

Når en og annen araber velger å ta tilbake, er det på grunn av det dårlige inntrykket de har fått av terroristene nevnt ovenfor, som utgjør 1/4 av befolkningen, og som mye av landets politikk styres av. og det er vel kjekt å ha alt land som faktisk tilhører deg også, okkupanter har alltid vært upopulære.

 

 

Det som gjorde ting verre for palestinerne er at de stadig angrep Israel.

 

feil, det er mange faktorer som bidro til det. stikkord: imperalismen, histadrut, the jewish agency, irgun, al-nakbah, suez, seksdagerskrigen, sorte september, yom kippur, intifada. noe du vil legge merke til er at arabisk terrorisme er en motreaksjon på jødisk terrorisme.

 

Det som skaper det som skaper selvmordsbombere er deres eget hat mot jøder og deres stadige angrep på Israel.

 

det som skaper selvmordsbombere er daglig terrorisering/trakassering som til slutt fører at du mister alt håp om et godt liv. så hører man om paradiset og martyr, og blir ledet av ekstreme muslimer til å gjennomføre handlingene. det er Israel og støttespillere (som deg) som skaper selvmordsbombere.

 

Eh, velkommen til virkeligheten. Dette har ikke noe med israelere å gjøre. Alle er slik. I Norge rapporterer vi alltid dersom nordmenn har blitt skadet eller drept i utlandet.

 

jo, men synes du ikke synd på de som dør av sult og fattigdom, og de som blir drept i krig? det er det jeg mener ikke er viktig. Tror ikke det er slike tilstander i Norge, nei.

 

Slik norske liv er viktigere for nordmenn. Slik egyptiske liv er viktigere for egypter. Og så videre.

 

så du føler ikke empati for mennesker med andre statsborgerskap enn ditt eget? jeg synes et norsk liv er like viktig som et egyptisk.

 

Dokumentasjon?

 

spør Sissel Vold (les "checkpoint") og Trond Feiring

 

i israel gjelder et slags kortsystem, delt inn i tre farger, du kan bare ha et av dem for å ta verneplikt. jeg har hørt sissel vold, som har bodd i israel og til og med kan hebraisk, snakke om dette. jeg stoler på at hun snakker sant, og ingen kan benekte for dette. send en e-mail til en av nevnte personer ovenfor og spør om det jeg sier faktisk er sant.

 

 

Vi kan jo kalle det "jødehat" :) Det er denne sykdommen mange arabere lider av. Eller, det er vel ingen sykdom, siden de læres opp til å hate jøder fra de er bitte små.

 

vel, mange palestinere i slumområdene har fått dårlig inntrykk av jøder via jødiske terroraksjoner og foreldre. jødehat er et europeisk fenomen, et hat som har oppstått som følge av en eventyrbok (bibelen), den har alltid vært, og den finnes i massevis idag (men mange har gått over til å hate muslimer). mange arabere har fått negative tanker om jøder som følge av over 120 år med trakassering. mange arabiske barn tegner en soldat til deg når du spør om hvordan en Isralitt ser ut, og det sier litt om hva israel gjør der.

 

dessuten er dette et problem på begge sider, bare at sionister lar det gå utover arabere og ikke europeere.

 

 

håper du har tatt lære av dette

 

EDIT: en lenke til globalis, som er enig i det jeg sier: GLOBALIS

Endret av niklnikm
Lenke til kommentar
Diskriminert?! Palestina hadde allerede blitt delt i flere arabiske stater (Libanon, Jordan). Araberne hadde enorme landområder som gjør Israel til en liten minidverg i forhold.

 

Araberne angrep fordi de ikke ville ha "ekle" jøder i nærheten av seg. De ville ha alt. Alt land for seg selv. Ingen ekle jøder skulle få noe der, nei!

8445719[/snapback]

Du bruker ordet "arabere" som om det skulle være en enhetlig folkegruppe.

 

Hva om noen sier at dere "europeere" har så mye land, så det er ikke for mye forlangt om vi oppretter en samisk stat i Norge - de "europeerne" som ikke liker det kan jo bare dra og bosette seg et annet sted i Europa.

 

"Europeerne har enorme landområder som gjør Sameland til en liten minidverg i forhold."

 

Hvis vi ikke evner å forstå at Palestina-araberne har like stor tilknytning til sitt hjemland som det (mange) jøder har, da kan det gå lang tid før det blir fred. Håpet er at de som føler problemene på kroppen innser dette jo før jo heller og kommer i gang med seriøse forhandlinger. Det har vært mange forsøk som nesten har kommet "i mål", så det er ingen grunn til å gi seg nå, selv om krigshissere på begge sider og deres sympatisører rundt om i verden gjør det de kan for å forhindre det.

Lenke til kommentar

Latterlig hvor lett folk kommer med anti-semittisme beskyldninger som svar på en hver Israel kritikk. Til og med Israels Israels tidligere utenriksminister er langt mer nøytral og reflektert over situasjonen enn mange folk her:

Today, it seems to me that the problem of anti-Semitism, when it happens, for example, in France, and synagogues are being attacked, etc., if this happens through the hands of Muslim youngsters in the suburbs of Paris, for me it is very difficult to define this as anti-Semitism. I can define it as hooliganism and manipulation of the conflict in the Middle East in order to perpetrate all kind of nasty acts against Jewish holy places, but this is not what we understand as anti-Semitism, which is a European malady, as it were. I think it was there always. It will continue to be there, but I am not in the business of counting how many incidents happen, because there is an institute in Tel Aviv University that will tell you how many incidents happen every year. I don't believe also that the number of incidents, as such, is the reflection of whether or not anti-Semitism is growing. I believe that it is there, I believe it will stay there as a sub-cultural current in many European societies, but I'm not scandalized by anti-Semitism today.

 

I can see more xenophobia against North Africans, against foreigners throughout Europe. And in a way, in a way, I can even see a reconciliation of Europe with its Jewish past. There is hardly a European country where you will not find today a museum of Jewish history. Not in only Germany, you will find it in Poland, in France, all over the place. So, Judaism is being endorsed more and more, or the Jewish history, as part of the whole European legacy. The problem today is, in my view, much more that of the Arab, the Muslim immigrants from North Africa, from the Middle East and other parts.

Shlomo Ben-Ami at Democracy Now!

 

Også morsomt å se at mange av de som kommer med anti-semittisme er de samme som klager over at de "polititisk korrekte" slenger ut rasismebeskyldninger.

 

Uansett... Jeg har Intelprocessor, men kan ikke si at jeg er fristet å kjøpe noe mer fra dem.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Diskriminert?! Palestina hadde allerede blitt delt i flere arabiske stater (Libanon, Jordan). Araberne hadde enorme landområder som gjør Israel til en liten minidverg i forhold.

 

Araberne angrep fordi de ikke ville ha "ekle" jøder i nærheten av seg. De ville ha alt. Alt land for seg selv. Ingen ekle jøder skulle få noe der, nei!

8445719[/snapback]

Du bruker ordet "arabere" som om det skulle være en enhetlig folkegruppe.

8453059[/snapback]

"Araberargumentet" dukker opp fra tid til annet. Enkelte synes å mene at ettersom befolkning i Djibouti, på Mauritania og i Tunisia mm. har egne land så ugyldiggjøres kravene til befolkningen i Palestina om selvstyrerett. Dette gjelder både på makro- og mikronivå. Det er ingen grunn til at de arabisktalende som bor vest for Jordanelven ikke skal gis den grunnleggende retten det er å styre seg selv, fordi de arabisktalende på østsiden har den.

 

I det minste ingen logiske grunner.

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...