Gå til innhold

Den store Warlock tråden...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Joda, ingen grunn til å bli irritabel her. MD/ruin er det ultimate PvE buildet, imo. Skal gå tilbake til det etter jeg har blitt rank 11.

 

Har ikke helt sansen for affliction nå lenger, å drepe mobs fort er bedre. Men det er vel smak og behag.

5701568[/snapback]

affliction er ikke like mana avhengig da...

Uansett, 7/21/21 + 2 er imo bedre :)

Lenke til kommentar
MD/ruin er det ultimate PvE buildet, imo.

Noe sånt?

 

Demonology

Improved Healthstone Rank 2

Improved Imp Rank 3

Demonic Embrace Rank 5

Fel Domination Rank 1

Fel Stamina Rank 4

Master Summoner Rank 2

Unholy Power Rank 5

Improved Enslave Demon Rank 3

Master Demonologist Rank 5

Demonology Total: 30

 

Destruction

Improved Shadow Bolt Rank 5

Bane Rank 5

Devastation Rank 5

Improved Searing Pain Rank 5

Ruin Rank 1

Destruction Total: 21

Lenke til kommentar
MD/ruin er det ultimate PvE buildet, imo.

Noe sånt?

 

Demonology

Improved Healthstone Rank 2

Improved Imp Rank 3

Demonic Embrace Rank 5

Fel Domination Rank 1

Fel Stamina Rank 4

Master Summoner Rank 2

Unholy Power Rank 5

Improved Enslave Demon Rank 3

Master Demonologist Rank 5

Demonology Total: 30

 

Destruction

Improved Shadow Bolt Rank 5

Bane Rank 5

Devastation Rank 5

Improved Searing Pain Rank 5

Ruin Rank 1

Destruction Total: 21

5701616[/snapback]

neinei :tease:

 

Pådestruction har man (jeg) imp sb, den kortee cast time, 5% mer crit (såklart), shadowburn, lengre range, (to valgfrie til hellfire/rain of fire eller bedre succubus, PVE/PVP) og tilslutt ruin :)

Lenke til kommentar
MD/ruin er det ultimate PvE buildet, imo.

Noe sånt?

 

Demonology

Improved Healthstone Rank 2

Improved Imp Rank 3

Demonic Embrace Rank 5

Fel Domination Rank 1

Fel Stamina Rank 4

Master Summoner Rank 2

Unholy Power Rank 5

Improved Enslave Demon Rank 3

Master Demonologist Rank 5

Demonology Total: 30

 

Destruction

Improved Shadow Bolt Rank 5

Bane Rank 5

Devastation Rank 5

Improved Searing Pain Rank 5

Ruin Rank 1

Destruction Total: 21

5701616[/snapback]

 

Jeg ville gått for noe sånt:

 

Demonology Talents (30 points)

 

# Demonic Embrace - 5/5 points

# Improved Imp - 3/3 points

# Improved Healthstone - 2/2 points

# Fel Domination - 1/1 point

# Fel Stamina - 5/5 points

# Improved Succubus - 2/3 points

# Unholy Power - 5/5 points

# Master Summoner - 2/2 points

# Master Demonologist - 5/5 points

 

 

Destruction Talents (21 points)

 

# Improved Shadow Bolt - 5/5 points

# Bane - 5/5 points

# Devastation - 5/5 points

# Shadowburn - 1/1 point

# Destructive Reach - 2/2 points

# Intensity - 2/2 points (Nyttig på nefarian)

# Ruin - 1/1 point

Lenke til kommentar
Pøff, demonology powner affliction der og greier.

 

Seriøst, instant Corruption er fin, og improved Life tap er et must. Resten er ganske so-so.

5701331[/snapback]

Selv har jeg en lvl46 lock, og siden jeg respecca fra affliction til demonology må jeg si at PvP-messig, har jeg blitt mye bedre, men PvE derimot :no: . Nå er grinding helt utelukkende ettersom jeg blir sittende igjen med kanskje rund 50% mana etter hver mob. Her er det tydeligvis noe med framgangen det er noe galt med.

 

Før da jeg var aff. lock, pleide jeg å bruke denne rekke følgen da jeg grindet:

SB > CoA > Corruption > Drain Life > LT > Drain Life > DP osv. Da mobben døde spamma jeg dark pact til fornuftig mana nivå, lite nedetid osv. Dette fungerte da utmerket. Utrolig nok, med demonology, så sliter jeg noe enormt. Med aff hadde jeg rundt 23-25k xp/timen, nå med demonology har jeg 16-18k xp/timen.

 

Akkurat nå kjører jeg 6/31/0, men sikter meg til 7/31/11 eller hva det no var. Så, hva burde jeg gjøre for å kjøre opp xp/time raten, eller må jeg bite i det sure eplet og respecce?

Lenke til kommentar

Jeg grinda med demonoligy, det funka fett, bare ikke bruke shadow bolt, bruke succ, corrution, immolate og wand. Og du "vinner" på å bruke mana på healthstone så life tap. hvis du har mye mana kan du bruke shadow bolt. pluss ikke noe downtime på corpse run pga gankere som grinder samme sted :p

Lenke til kommentar

Har funnet ut noe pussig med Blood Packt som jeg lurer litt på....

Er lvl 58 atm.

På tooltip til Bloodpact på creatureskill baren står det at den øker stamina til party members med 39.

Bloodpact Buffen som vises atmed minimap sier at jeg har fårr +30 stamina fra den.

Mens på Char sheet så er forskjellen på 44.

 

Har da 5 tp i Demonic embrace så 39 + 15% blir 44.85 = +44 stam.

Dermed får jeg faktisk +39 fra BP.

 

Men hvorfor viser buffen bare 30?

Lenke til kommentar
Joda, ingen grunn til å bli irritabel her. MD/ruin er det ultimate PvE buildet, imo. Skal gå tilbake til det etter jeg har blitt rank 11.

 

Har ikke helt sansen for affliction nå lenger, å drepe mobs fort er bedre. Men det er vel smak og behag.

5701568[/snapback]

 

 

MD/Ruin ultimate PvE build? Utfra profilen har du 8/8 nemesis. Du er i tillegg human, og bør ha tilgang til BoS. Hvorfor trenger du da threat-reduction fra imp? Og hvis du istedet kjører Succubus for +spelldam er jeg ikke enig i at det er "ultimate PvE" lengre :hmm:

 

Hva er det isåfall med Demo->MD som gjør det bedre enn SM?

Lenke til kommentar
Joda, ingen grunn til å bli irritabel her. MD/ruin er det ultimate PvE buildet, imo. Skal gå tilbake til det etter jeg har blitt rank 11.

 

Har ikke helt sansen for affliction nå lenger, å drepe mobs fort er bedre. Men det er vel smak og behag.

5701568[/snapback]

 

 

MD/Ruin ultimate PvE build? Utfra profilen har du 8/8 nemesis. Du er i tillegg human, og bør ha tilgang til BoS. Hvorfor trenger du da threat-reduction fra imp? Og hvis du istedet kjører Succubus for +spelldam er jeg ikke enig i at det er "ultimate PvE" lengre :hmm:

 

Hva er det isåfall med Demo->MD som gjør det bedre enn SM?

5745320[/snapback]

for alliance er 7/21/21 + 2 det beste buildet imo. Du får instant corruption, saccer en voidwalker/felhunter/succu avhengig av kamp, du får ruin (og alt annet som er digg på destruction) ;)

Lenke til kommentar
Joda, ingen grunn til å bli irritabel her. MD/ruin er det ultimate PvE buildet, imo. Skal gå tilbake til det etter jeg har blitt rank 11.

 

Har ikke helt sansen for affliction nå lenger, å drepe mobs fort er bedre. Men det er vel smak og behag.

5701568[/snapback]

 

 

MD/Ruin ultimate PvE build? Utfra profilen har du 8/8 nemesis. Du er i tillegg human, og bør ha tilgang til BoS. Hvorfor trenger du da threat-reduction fra imp? Og hvis du istedet kjører Succubus for +spelldam er jeg ikke enig i at det er "ultimate PvE" lengre :hmm:

 

Hva er det isåfall med Demo->MD som gjør det bedre enn SM?

5745320[/snapback]

for alliance er 7/21/21 + 2 det beste buildet imo. Du får instant corruption, saccer en voidwalker/felhunter/succu avhengig av kamp, du får ruin (og alt annet som er digg på destruction) ;)

5745388[/snapback]

 

Sacr succubus+8/8 nemesis = win. Gjør ekstremt mye damage, og du får sjelden aggro før andre. :) I AQ (huhuran) bruker jeg også felhunter for å få +60 resistance, og det funker veldig bra. Har selv tenkt over det å specce SM/ruin, iogmed at jeg får threat reduction fra nemesis, men jeg bare elsker MD/ruin.

Det er også ganske gøy å gå all-out damage uten å gå aggro. ^^

Lenke til kommentar
Joda, ingen grunn til å bli irritabel her. MD/ruin er det ultimate PvE buildet, imo. Skal gå tilbake til det etter jeg har blitt rank 11.

 

Har ikke helt sansen for affliction nå lenger, å drepe mobs fort er bedre. Men det er vel smak og behag.

5701568[/snapback]

 

 

MD/Ruin ultimate PvE build? Utfra profilen har du 8/8 nemesis. Du er i tillegg human, og bør ha tilgang til BoS. Hvorfor trenger du da threat-reduction fra imp? Og hvis du istedet kjører Succubus for +spelldam er jeg ikke enig i at det er "ultimate PvE" lengre :hmm:

 

Hva er det isåfall med Demo->MD som gjør det bedre enn SM?

5745320[/snapback]

for alliance er 7/21/21 + 2 det beste buildet imo. Du får instant corruption, saccer en voidwalker/felhunter/succu avhengig av kamp, du får ruin (og alt annet som er digg på destruction) ;)

5745388[/snapback]

 

Sacr succubus+8/8 nemesis = win. Gjør ekstremt mye damage, og du får sjelden aggro før andre. :) I AQ (huhuran) bruker jeg også felhunter for å få +60 resistance, og det funker veldig bra. Har selv tenkt over det å specce SM/ruin, iogmed at jeg får threat reduction fra nemesis, men jeg bare elsker MD/ruin.

Det er også ganske gøy å gå all-out damage uten å gå aggro. ^^

5745749[/snapback]

 

Hmm. Jeg er med på alt som skrives her, og med hensyn til damage/threat er jeg stort sett med (bortsett fra at jeg sjelden er redd for aggro; fury-specced MT med thunderfury og maks gear) Det jeg imidlertid stusser på er at om Imp som pet er et krav (en er f.eks. en av få warlocks i raid og må være i MT-team) så er MD etter min mening sub-optimal. 8/8 nemesis og BoS gir alliance warlocks allerede mye threat-reduction, og de ekstra -20% fra imp er smør på flesk imo.

 

Derfor mener jeg at følgende er optimal pve-build (med Imp som pet) :w00t:

-Dark pact (31 affliction)

-Shadowburn (11 destruction)

-Imp imp og demonic (9 demology)

 

Jeg setter da normalt Siphon, Corrution og CoE/CoS på boss, og veksler mellom Drain life (152/s), Shadowbolt, Life tap og dark pact. Jeg krever svært lite healing (drain+siphon gir meg plenty) og holder det gående hele tiden grunnet at jeg bruker mana fra imp. Jeg ligger høyt på dps-charts, men grunnet meget godt gearede warriors får jeg ikke aggro.

Lenke til kommentar

skjønner ikke helt hva de 500 hp hjelper når tanken har 7-8 k hp.

Eneste stamina gjør er å gjøre maks hp høyere og gi kun et halvt slag til gode. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor folk maser om imp hele tia.

Uansett er det kun et fåtall av ganger tanken faktisk mottat blood pact hos oss iaffal, grunnet range.

Lenke til kommentar
Det er da du løper bort til tanken og setter impen på "stay". Men, jeg er enig, dupper tanken så langt ned at 500hp utgjør en forskjell, er det gjerne healerne man bør titte på med skeptiske øyne.

5746188[/snapback]

er fullt klar over det, men på noen bosser løper tanken nesten hele tia og kan ikke da løpe etter akkurat...

Lenke til kommentar
skjønner ikke helt hva de 500 hp hjelper når tanken har 7-8 k hp.

Eneste stamina gjør er å gjøre maks hp høyere og gi kun et halvt slag til gode. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor folk maser om imp hele tia.

Uansett er det kun et fåtall av ganger tanken faktisk mottat blood pact hos oss iaffal, grunnet range.

5746133[/snapback]

 

500 HP hjelper mye på bosser som kan gjøre 6k+ burst damage..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...