Gå til innhold

Den store Warlock tråden...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Nå er det ganske lenge siden noen har skrevet noe i denne tråden, men jeg tenkte jeg skulle gi mitt syn ang. talent points i end game.

 

For tiden kjører jeg:

Affliction - 0 talent points

Demonology - 30 talent points

Destruction - 21 talent points

 

Nå er det sikkert en del som synes det er teit å bruke 0 points i affliction, men jeg kan forklare senere en gang.

 

-=Demonlogy=-

 

improved healthstone 2/2

Sier seg selv egentlig, mere hp fra healhstone som gir nytte til resten av raidet.

Fra 1200hp til 1440.

 

Improved imp 3/3

Dette bruker jeg utelukkende pga. bedre bloodpact, som igjen gir mer hp til gruppen du er i. Spesielt med tanke på Main Tank.

 

Demonic Embrace 5/5

Hever deg med hele 15% av total HP som igjen vil gi deg mere liv til å life tappe for mana. Gir derimot minus 5% av din totale spirit, dette er egentlig ikke noe problem siden warlock,s har life tap.

 

Improved health funnel 2/2

Dette brukte jeg utelukkende pga. bossen Garr i MC.

Sender Voidwalker på adds og banisher samtidig for å unngå skade, kjekt å få healet demonen litt kjappere.

 

Fel domination 1/1

Helt greit å få bruke mindre til på å summone pet for 50% mindre mana, men bruker den kun for å komme til Master summoner.

 

Fel stamina 4/5

Brukte poeng kun i denne for å bygge meg videre i Demonology treet og siden de resterende valg ikke var like gode som mer liv på pet, synes jeg.

 

Master Summoner 2/2

Mye av det samme som fel domination, mindre casting tid og mana redusert, noe som gjør at du bruker ca. 1 sekund på å summone et pet med fel domination aktivert. Brukte igjen talent points på dette fordi de andre valgene ikke var noe jeg hadde bruk for.

 

Unholy power 5/5

lar VW, succubus og felhunter gjøre 20% mer skade. Ikke noe man bryr seg så mye om i pve, men åpenbart for å komme videre i neste ledd som er..

 

Master Demonologist 5/5

Ah, her har vi det som ingen high end pve warlocks burde være uten.

Hvis man har følgende pet ute vil man få disse bonusene.

 

imp - Reduserer threat med hele 20%, denne har man veldig lite bruk for i questing og pvp. Men jeg har fått stor bruk for den i BWL, spesielt med tanke på Vaeltraz og Broodlord. Man kan fyre av veldig mange shadowbolts i hurtig tempo uten å være i fare for å få agro.

 

Voidwalker - Reduserer fysisk skade med 10%, greit nok. men har ikke voidwalker så ofte ute, og fysisk skade skal man jo helst unngå som caster :p

 

Succubus - 10% extra skade av alle dine spells, veldig fin å ha med for pvp, men kanskje lite bruk for Succubus hvis man har poeng i Demonic Sacrifice. Men dette er da snakk om alle spells og ikke bare shadow.

 

Felhunter - 60 mer resistance i alle schools av magic, kjempe flott buff når man først skal ha mye resistance i noe, som feks. fire res mot Ragnaros.

 

Demonic Sacrifice 1/1

Her er det jeg setter mest pris på i demonology.

Dette får man ved å ofre samtidige pet,s :

 

Imp - Øker skaden med fire spells med 15%. Har liten bruk for denne desverre, ikke minst fordi det funker dårlig med fire spells i Molten Core.

 

Voidwalker - Får 3% av din totale HP vært 4 sekund(!), dette er utrolig nytte i lange kamper, noe det er mye av i MC og BWL. Og kombinert med spellen Demon Armor og en del Felheart deler går det kjapt å få tilbake liv. Dette egner seg spesielt bra når man må life tappe i ny og ne for å få mana.

 

Succubus - Øker skaden med shadow spells til 15%, mer skade er vel og bra det. Men det hjelper lite hvis man er tom for mana i en lang fight, smartere å sacrifice vw eller Felhunter.

 

Felhunter - Får 2% av din totale mana hvert 4 sekund. Dere lurer kanskje på hva som er nyttig med dette siden man kan sacrifice VW og bruke lifetap. Men i hektiske kamper kan det være litt stress å starte med lifetap.

Selv bruker jeg å bytte til rank 6 eller 7 shadowbolt når jeg saccer felhunter, da tar det veldig lang tid før man går tom for mana. Og har man full felheart set spørs det om man klarer å gå tom før bossen er nede ;)

 

Phu, dette ble en lang post. Mye lengre enn planlagt, så jeg lar være å gå inn i destruction delen for denne gang.

Jeg kan heller ta den senere hvis det er ønsker for det og at dere fant noe nytte av denne posten :thumbup:

Lenke til kommentar
Er det noen som har testet SM/SD builden? Du ofrer succubus og får 25% mer shadow dmg og så får du en prest til å resse beten så her du både buffen og peten!

5343225[/snapback]

 

Prester kan ikke resse succubusen, liket forsvinner for fort. Du må bruke jumpercables. Jeg har gjort dette med MD/Ruin, og har critta 4284 uten zandalar hero charm og talisman.

Lenke til kommentar

Jeg tenker på å gå over til denne builden:

 

Affliction Talents - 7 points

Improved Corruption

rank 5/5

 

Improved Life Tap

rank 2/2

 

Demonology Talents - 31 points

Improved Healthstone

rank 2/2

 

Improved Imp

rank 3/3

 

Demonic Embrace

rank 5/5

 

Improved Succubus

rank 3/3

 

Fel Domination

rank 1/1

 

Fel Stamina

rank 3/5

 

Master Summoner

rank 2/2

 

Unholy Power

rank 5/5

 

Demonic Sacrifice

rank 1/1

 

Master Demonologist

rank 5/5

 

Soul Link

rank 1/1

 

Destruction Talents - 13 points

Cataclysm

rank 5/5

 

Bane

rank 5/5

 

Improved Lash of Pain

rank 2/2

 

Shadowburn

rank 1/1

----------------------

 

 

Hvis jeg da får resset succubus og får opp soul link så gjør jeg 23% mer shadow dmg og 13% mer fire dmg. Jeg får også en instant cast men mister en DoT(fra SM/DS)..

 

Hmm, nå lurer jeg virkelig på hva som er best.. Hvis jeg ikke får ressa peten så her jeg jo bare 15% mer shadow dmg.. Master Demonologist tror jeg er en fordel i end game instanceer også, siden jeg kan ha ut Imp og få 20% mindre threat.. søren

 

Dessuten gjør Succubus mye mer dmg siden jeg har alt improved! :)

 

Hvis jeg bare får ressa den helsikkes petten.

Endret av PyroCX
Lenke til kommentar
Er det noen som har testet SM/SD builden? Du ofrer succubus og får 25% mer shadow dmg og så får du en prest til å resse beten så her du både buffen og peten!

5343225[/snapback]

 

Prester kan ikke resse succubusen, liket forsvinner for fort. Du må bruke jumpercables. Jeg har gjort dette med MD/Ruin, og har critta 4284 uten zandalar hero charm og talisman.

5343465[/snapback]

 

Jeg har resset minst 20 succubuser de siste ukene, så jo, det er mulig. Det er bare å trykke på ressurect og markere der du vet liket er, slik at du får begynt på ressurect så kjapt som mulig.

Endret av Loeve
Lenke til kommentar
neinei, når drain soul har KILLING BLOW proccer den, noe som skjer dritsjeldent, derfor unødvendig t alent. En annen itng er at locks ikke har mye spirit, derfor er 200% regen helt unødvendig. Er lvl 52 med  60 spirit tror jeg det var.

5294148[/snapback]

 

neinei, nar du har killing blow er det vel den proccer? så det som skjer her er vel at petten hans har killing blow?

Lenke til kommentar
neinei, når drain soul har KILLING BLOW proccer den, noe som skjer dritsjeldent, derfor unødvendig t alent. En annen itng er at locks ikke har mye spirit, derfor er 200% regen helt unødvendig. Er lvl 52 med  60 spirit tror jeg det var.

5294148[/snapback]

 

neinei, nar du har killing blow er det vel den proccer? så det som skjer her er vel at petten hans har killing blow?

5344456[/snapback]

 

 

Det er chokke som har rett her.

Lenke til kommentar

MD/Ruin er kongebuild.

Sl/NF er kongebuild

Sm/Ruin er underlegen MD/Ruin i BWL (aggro is a bitch)

Conflag eier i pvp! 7/8/36 var det som funket for meg i allefall.

for MC og PvP ville jeg valgt Sm/Ruin > MD/Ruin, men til BWL/PvP så er nok MD tingen.

 

for Levelling, på level 40, respec til Dark Pact uansett hva du har. Talentet holder deg gående evig. Imp regenner mana uten like, felhunter bruker omtrent ikke mana. Dark Pact går bra sammen med Fel Intellect-talentet.

 

En annen ting, build mens man leveller og build på level 60 for end-game er vidt forskjellig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...