Gå til innhold

Hva har skjedd og hvilke rettigheter har jeg?


Anbefalte innlegg

Som noen har sagt tidligere er Norgespakken forsikret for 10.000 eller noe sånt. Selv om selve emballasjen kan virke uskadet, vil ikke en klemskade f.eks. i en bildør vises noe særlig på en slik Norgespakke-pappeske (prøv selv). Jeg ville derfor

 

1) hvis du har originalkvitteringen, og det av en eller annen grunn skulle stå serienr der, finne ut om det faktisk er din spiller de har sendt bilder av.

 

2) alternativt gått på Posten, og krevd full erstatning for spilleren.

 

Tror ikke Itegra har ødelagt den med vilje, selv om den sprekken ser litt mystisk ut. Kjedelig sak dette, men Postens forsikringsordning burde dekke dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som noen har sagt tidligere er Norgespakken forsikret for 10.000 eller noe sånt. Selv om selve emballasjen kan virke uskadet, vil ikke en klemskade f.eks. i en bildør vises noe særlig på en slik Norgespakke-pappeske (prøv selv). Jeg ville derfor

 

1) hvis du har originalkvitteringen, og det av en eller annen grunn skulle stå serienr der, finne ut om det faktisk er din spiller de har sendt bilder av.

 

2) alternativt gått på Posten, og krevd full erstatning for spilleren.

 

Tror ikke Itegra har ødelagt den med vilje, selv om den sprekken ser litt mystisk ut. Kjedelig sak dette, men Postens forsikringsordning burde dekke dette!

5280842[/snapback]

1. Jeg har ikke kviteringen på selve spilleren nei. Dette på grunn av at den er kjøpt på Ebay.com

Men egentlig burde dette ikke ha noenting å si på om jeg burde betale eller ikke siden Archos sin garanti dekker det meste, som ikke skyldes uforsiktig bruk, etc.

Men hadde jeg bare hatt spilleren mellom hendene kunne jeg lett fastslått om det var min spiller eller ikke, men da blir det bare ord mot ord.

 

Edit: Jeg kan prøve å skaffe kvitteringen, men tviler på at jeg får den

 

2. Hva trenger jeg for å få erstattet spilleren av Posten?

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar
Altså eskten lå ikke løst og ranglet oppi norgespakken. Uansett og den hadde gjort det, hadde ikke spilleren tatt noe skade av det slik den var pakket inn.

5280771[/snapback]

 

La du bare spilleren i orginalembalasjen (som ser ut som noe papp og en holder av tynnplast) og puttet denne rett i Norgespakken? Isåfall er det din egen skyld - du skal ALLTID isolere pakker, enten med krøllet avispapir eller isolasjonsmaterialet du har tatt vare på fra pakker fra nettbutikker. Det denne spilleren var pakket i fra produsent holder ikke - ikke slik det fremkommer av bildet ditt i post 9.

 

Bildene tyder det på at pakken har fått en smell, enten ved at den har blitt klemt/kastet, eller at en annen pakke har landet oppå din pakke. Det trenger ikke være noen skade på Norgespakke-emballasjen for den saks skyld (og jeg snakker fra erfaring her). Din spiller er av hardplast/elektronikk, en Norgespakke er at papp. Et slag mot papp kan vise seg som "rynker" i pappen, likevel kan innholdet inni bli ødelagt. Du kan nå høre med posten, er du heldig får du det på forsikringen.

 

Tviler på at Itegra har drevet med noe snusk her, sjøl om at det tok 3 uker før de sa fra ikke akkurat taler til firmaets fordel.

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Itegra har nå sjekket opp serienummeret på spilleren og funnet ut at det er min spiller de har. Jeg ba om få få se et bilde av forsiden på spilleren, og poster dette her så for jeg får det.

 

Da er det vel bare å konkludere med at Posten har skadet spilleren min? Jeg har kontaktet dem og de sa jeg bare skulle ta med varen og embalasje til Postkontoer så skulle de hjelpe meg der. Men hva trenger jeg egentlig av bevismateriale? Det er jo ikke vanlig at folk tar bilder av posten de sender....

Lenke til kommentar

Syns hele dette er litt rart.

 

1. Bilde nr 2 på den første siden,viser selve sprekken. Hvis du ser til høyre på sprekken,så ser du at plasten er hvit,dette forekommer kun hvis sånn type plast blir bøyd noe veldig,event kommer i kontakt med noe veldig varmt ala en loddebolt.

 

Men man ser og at der sprekken er hvis er og der bulen / bulken i bakdekslet er,så tipper noe tung har presset på spilleren akkuratt her,det forklarer kansje hvorfor spilleren ikke er skadet i fronten,og hvorfor esken omtrent kun er skadet bak. Eventuelt posten har mistet noe veldig tungt på esken din,men norgespakka trenger ikke å bli skadet fordet.

Esken ville sett omtrent noe sånn ut som din hvis den hadde blitt klemt sammen,men tanke hvordan spilleren sannsynelighvis ligger oppi esken.

 

Så hvis pakken din har ligget flatt på noe flatt,nederst i noe,så hatt noe tungt oppå seg,så kan det jo være det. Posten putter jo alt i store bur under transport,så hvis din eske da har havna underst,så er det ikke rart om den har sprekt.

 

Syns egentlig hele sprekken på siden der ser litt rar ut,ser mere ut som noen har skjert med kniv,skalpell,barberblad o.l. Men skal ikke si noe sikkert her.

 

Tipper at det er posten som har skylden her, men uten kvitering blir ingen ting lett :(

Lenke til kommentar

Det kan godt hende du får erstatning fra Posten, men du hadde spart deg selv mye bryderi hvis du ikke hadde tabbet deg ut med emballasjen. Rett og slett.

 

Har du aldri mottatt pakker med elektronikkdingser før? De er som regel omhyllet av bobleplast eller opptygde kartonger eller (god forbid) isopor-popcorn. Eller noe annet - oppfinnsomheten er stor. Dette vil effektivt dempe slag og støt mot innholdet.

 

OK, det var vel nok tyn for i dag, og det var egentlig ikke meningen å bedrive hets i stor stil i det hele tatt. Men det kan jo være en påminnelse til oss andre som ennå ikke har gått i denne fellen ....

Lenke til kommentar

Det rare er vel at selve embalasjen til spilleren ikke er noe serlig skadet, bortsett fra i toppen der den kan åpnes. Det jeg kan tenke meg har skjedd, er at spilleren har falt ut av embalasjen (den orginale) under transport. spilleren har da lakt seperert fra embalasjen, og det er her norgespakken og spilleren har fått sin største knekk. Senere på turen er norgespakken kastet, og spilleren er plassert i orginalembalasjen for så å bli levert videre til sin destinasjon.

 

Det er ikke skjeldent at det dukker opp slike tråder på forumet. Jeg har sakt det før, og jeg sier det nok en gang: ta bilde av varen, innpakkning og pakken ferdigpakket. Ta også bilde når du mottar pakken, først ved levering, så åpnet med embalasjen, og til slutt varen.

 

Den siste pakken jeg tok bilde av, var blandt annet av 2 hd'er. webshop hadde lagt diskene i bunnen for så å legge isolasjon på toppen og lukke igjen. Slappt å ikke begynne med isolasjon, ligge ned varen, isolere rund og på toppen for så å lukke igjen. Diskene virker, og det gjør de jo som oftest, så jeg skal ikke henge ut webshoppen (psdata). De er like slappe hele gjengen.

 

Men! Jeg du har vel enda ikke svart direkte på om orginalpakken var isolert med for eksempel bobleplast før den ble lakt i norgespakken, eller om du kanskje brukte "ostepopp" eller lignende. at den ikke "ranglet" sier meg nemmelig ikke så mye, annet enn at det kanksje har vært en "tight fit", som det også diskuteres om her på forumet i disse dager, dog om noe helt annet:)

 

Helt på tampen vil jeg si at erstatning fra posten kan være veien å gå. Ta en titt på norgespakken å se om det står noe som kan falle i ditt favør, for eksempel "trenger ikke tapes" eller "forsikret for 10 000 uansett hva" eller lignende.

Lenke til kommentar
Men! Jeg du har vel enda ikke svart direkte på om orginalpakken var isolert med for eksempel bobleplast før den ble lakt i norgespakken, eller om du kanskje brukte "ostepopp" eller lignende. at den ikke "ranglet" sier meg nemmelig ikke så mye, annet enn at det kanksje har vært en "tight fit", som det også diskuteres om her på forumet i disse dager, dog om noe helt annet:)

5289582[/snapback]

Det er tross alt en stund siden den ble sendt, men etter det jeg synes å huske ble den "isolert" med avispapir de stedene for den var plass til dette. Synes å huske at esken passet rimelig godt oppi norgespakken.

Lenke til kommentar

Hva sier mottaker eller Posten da. Mener de at pakken var for dårlig emballert ? Snakk med dem og fremlegg din sak. Det er mulig de stoler på deg og lar tvil komme deg til gode. I og med at pakken er forsikret skulle det ikke være så vanskelig å få Posten til å dekke dette ?

 

Noen må jo skjønne at du ikke sender inn et produkt ned store skader og forventer å få den reparert på garanti. Saken ender vel opp med å avgjøre om du har handlet uaktsomt ved forsendelsen. Snakket du forresten med posten når du sendte pakken. Hvis man går på posten for å sende en pakke og de har anbefalt deg denne embalasjen/forsendesemåten er det jo Posten delaktig i transportskaden.

 

Her på fora blir det jo bare synsing alikevel :p

Lenke til kommentar
Hva sier mottaker eller Posten da. Mener de at pakken var for dårlig emballert ? Snakk med dem og fremlegg din sak. Det er mulig de stoler på deg og lar tvil komme deg til gode. I og med at pakken er forsikret skulle det ikke være så vanskelig å få Posten til å dekke dette ?

 

Noen må jo skjønne at du ikke sender inn et produkt ned store skader og forventer å få den reparert på garanti. Saken ender vel opp med å avgjøre om du har handlet uaktsomt ved forsendelsen. Snakket du forresten med posten når du sendte pakken. Hvis man går på posten for å sende en pakke og de har anbefalt deg denne embalasjen/forsendesemåten er det jo Posten delaktig i transportskaden.

 

Her på fora blir det jo bare synsing alikevel :p

5290125[/snapback]

Jeg skal få spilleren returnert. Kjerringa så såvit på pakken før hun tok den bort, Hun sa det var greit. Spilleren hadde jo ingen ytre skader når den ble sendt inn! Den var totalt ripefri!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...