Jump to content
Sign in to follow this  
El Matador

Hva har skjedd og hvilke rettigheter har jeg?

Recommended Posts

Heisann!

 

Jeg kjøpte for en tid tilbake min Archos AV420 på ebay.com. Men for en tid tilbake sluttet den helt plutselig å virke og den trengte service. Jeg fikk beskjed via en annen post på forumet at jeg burde sende den inn til Archos leverandør i Norge, Iterga.

 

Jeg fikk klarsignal og sendte den inn i orginal embalasje, oppi den nest størse "Norgespakken".

Da den ble sendt inn var den i uskadd embalasje, og helt uskadd spiller. Jeg regnet selvfølgelig med at min spiller skulle bli dekket av garantien, men så fikk jeg en fryktelig mail i fra Iterga!

 

Denne reperasjon ville ikke bli dekket av garantien, grunnet store ytre skader. Jeg ble sjokkert og ba om få få se bilder. Det fikk jeg og ble nesten på gråten. Vis dere ser på de vedlagte bildene har den store utvendige skader som tilogmed jeg ser at garantien ikke ville dekke.

 

Men altså, her er det noe som ikke stemmer. Min spiller var totalt uskadd når den ble sendt inn, samme med embalasjen! Jeg har bett dem sjekke om dette virkelig er min spiller, men vis dette er min spiller hvilke rettigheter og slik har jeg, og hva kan isåfall ha hendt? Kan posten rett og slett ha mistet selve spilleren ut i fra selve embalasjen?

Iterga sa at embalasjen var uskadd ved ankomst.

 

Kan noen være så snill og hjelpe meg?

Edited by Zevs_

Share this post


Link to post
Problemet er vel mer at Iterga sier Norgespakken var uskadd da den ankom dem. Men kan spilleren falt ut av esken og posten bare pakket den og latet som ingenting?

5279076[/snapback]

 

Tjaa ? Eller Iterga har mistet den på golvet, hvem vet....

Share this post


Link to post
Problemet er vel mer at Iterga sier Norgespakken var uskadd da den ankom dem. Men kan spilleren falt ut av esken og posten bare pakket den og latet som ingenting?

5279076[/snapback]

 

Tjaa ? Eller Iterga har mistet den på golvet, hvem vet....

5279088[/snapback]

Det er det som er så jævel*g rart. Jeg aner jo ikke hva som har hent eller noe. Jeg er jo ikke interester i å betale 1500kr for en skade som ikke er påført av meg engang!

 

Men det som er mest sannsynelig er vel at spilleren enten er blitt skadet i posten eller den er forvekslet borte hos dem?

Share this post


Link to post

Hvordan var den pakket inn? Var esken tapet godt i bunn, topp og på sidene? Hva var inni esken?

Edited by Orjanp

Share this post


Link to post

Spilleren var først pakket oppi en slik eske:

th_esken.jpg

Om denne var Tapet husker jeg ikke.

 

Så var denne esken igjen pakket i en Norgespakke.

 

Men det er jo en slags "låsemekanisme" på Norgespakkene så noe skal vel ikke falle ut i fra den?

 

 

Uansett, Om Iterga har gjort en feil og prøver å sjule det vil det fort vise seg når jeg eventuelt mottar den, Harddisken virket fortsatt perfekt, og jeg husker hele mappesystemet og alt.

 

Edit: Vis noen lurer er det mitt bilde av esken og det er klikkbart.

Edited by Zevs_

Share this post


Link to post

Den låsemekanismen på norgespakkene er bare av papp, så de kan ødelegges. Spesiellt hvis det ligger løse ting i esken og tomrommene ikke er fyllt med avispapir eller lignende slik at innholdet kan røre på seg eller at ytterembalasjen kan deformeres.

 

Uansett, låsemekanisme eller ikke, til senere anbefaler jeg alle å tape alle kanter på eksen i tillegg til at det tapes rundt. Det er endel maskinell behandling av pakkene, og maskiner tar ikke hensyn.

 

Ørjan...

Edited by Orjanp

Share this post


Link to post
Hvordan var spilleren pakket inni originalembalasjen da?

5279363[/snapback]

Hmm, hvordan skal jeg beskrive det... :hmm:

 

Esken er av ganske hard papp og med en liten "lomme" av plast som spilleren ligger i. Denne "lomme" er ikke noe hard, men etter utformingen på esken skal den ikke få så alvorlige "slagskader" på toppen av spilleren.

Share this post


Link to post

derfor må den ha blitt tatt ut av embalasjen før den er blitt ødelagt. hvor mange dager tok det fra at du fikk beskjed fra dem etter at du hadde sendt det inn? Er det mange dager kan det tyde på at de ikke klarte å reparere og dermed ga den en puff for å ha en unnskyldning

 

Du kan også kontakte forbrukernemda eller hva de som sammarbeider med tv2hjelperdeg heter om det har kommet inn noe om iterga før

Edited by PepsiCo

Share this post


Link to post

Det tok 3uker, jeg hørte ingenting fra dem. Jeg tok kontakt for å høre om hvor langt de var kommer, osv...

 

Edit: Jeg har sendt mail til forbrukerrådet.

Edited by Zevs_

Share this post


Link to post

Hva har du svart dem med? Skriv at du stiller deg utenforstående til situasjonen da spilleren ikke hadde disse skadene i utgangspunktet, og dette ikke er beskrevet i din feilmelding. Mulig jeg er på villspor, men dette er hvordan jeg ville ha startet. Hvis ikke saken utvikler seg i positiv rettning ville jeg kontaktet forbrukerrådet.

Share this post


Link to post

Hvis spilleren har ligget oppi den illustrerte esken, og ikke har vært isolert i en Norgespakke, ser jeg for meg at et hardt fall/støt på en av sidene av norgespakken kan gjøre slik at plastikk sprekker. I et ekstremtilfelle.

Share this post


Link to post

øhm.. på meg så ser det ikke ut som resten chassiet har fått seg noen trøkk, hvilket burde vært tilfelle hvis den hadde fått hard behandling? Ja, det er buet, men det ser ikke ut som noen skade. Ser heller mer "smeltet" ut. Sikker på at dette må være en "fall-skade" og ikke noe annet rart?

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...