Gå til innhold

10-tommers fleksibel skjerm


Anbefalte innlegg

Hadde vært stilig om en kunne fått noen slike med D-Sub tilkobling slik at den også kan benyttes som ekstra skjerm til Laptop'er. Tykkelsen kunne vært like tykk som D-Sub kontakten, eller tynnere med D-Sub kontakten hengende i ledning om nødvendig. Få på plass et godt batteri i enheten, stort flashminne pluss mulighet for CompactFlash utvidelse, og gjerne et styreprogram som lar deg vise PDF-filer, JPG filer og eventuellt AVI med flere formater. :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow, tenk da, en digital bok, da slipper man å ha hundrevis av sider, man kunne bare ha en sånn skjerm og bare klikke deg frem og bak, så kult da.

 

denne skjermen har uendelige muligheter, hvis de hadde fått den i ta-på skjerm kunne man skrive, tegne og mye annet, kunne spart mange tusenvis av tre, for å lage papir.

 

alikevel så ønsker jeg dem Lykke til, og håper de lykkes med dette :)

Lenke til kommentar

Disse kommer neppe til å erstatte dataskjermer og TV skjermer og jeg tror heller ikke at det er poenget med denne teknologien!

 

Der den kommer til å ha nytte:

 

En erstatning for bøker.

En erstatning for slike maskiner som de bruker på skolen (slike som lyser gjennom et blankt ark, blir reflektert og danner bilde på veggen, argh kommer ikke på hva det heter...) der en kun trenger sort/hvit

En erstatning for reklameplakater o.l. som butikker stiller opp utenfor butikken! Rett og slett ideelt til dette!

Erstatning for tykke reklamekataloger som kommer i posten.

 

For dyrt til alt dette..? Nei, jeg tror nok at den med tiden vil bli mer enn billig nok til dette!

 

Edit:

En erstatning til telefonkataloger/leksikon og som i tillegg hele tiden oppdaterer seg selv...

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

En erstatning for bøker.

 

 

Kremt, det tror jeg ikke. Man kan for eksempel ikke bruke det til bokbål.

Hvordan kan man vite hvilken bok man brenner? Det kan jo strengt tatt være en hvilken som helst bok... eller ville det i det hele tatt være en bok?

 

Eller hva med fundamentalistenes bøker?

Hva tror du de synes om at bøkene begynner å oppdatere seg?

Man kan ikke slå en lefsete sak som oppdaterer seg hele tiden i hodet på andre mens man snakker om skriftens bokstav og evig pine...

 

Derimot tror jeg de kan brukes som erstatning for håndduker.

Har alltid irritert meg over at jeg ikke kan bøye, brette og strekke CRT-skjermen min, for ikke å snakke om frotté-skjermens umåtelige muligheter.

 

PS. Les signatur, herr bok-erstatter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

hmm..er jeg den eneste her som faktisk foretrekker bøker i papirform ?

jeg har fått med meg at e-books og nettaviser finnes, men jeg synest nå fortsatt at ingenting slår en god papirkopi enn om den tar noe større plass..

Lenke til kommentar
Jeg kunne heller ikke tenke meg å lese bok på dataen... Kunne sikkert lasta ned lotr gratis, men bestillte den på nettet og venta lenge for å kunne lese. Heller ligge på senga å lese enn å sitte foran skjermen.

5262429[/snapback]

 

Vel det er snakk om skjermer som du lett kan ta med deg å lese på senga da...

Lenke til kommentar
Jeg kunne heller ikke tenke meg å lese bok på dataen... Kunne sikkert lasta ned lotr gratis, men bestillte den på nettet og venta lenge for å kunne lese. Heller ligge på senga å lese enn å sitte foran skjermen.

5262429[/snapback]

 

Vel det er snakk om skjermer som du lett kan ta med deg å lese på senga da...

5262450[/snapback]

 

Jeg ser at den er 0,4 mm tykk. Jeg regner med at de etterhvert vil komme ned i papirtykkelse. Hva med å lage bøker satt sammen av flere 'blader' med skjerm på begge sider. Man kan da downloade elektroniske bøker og fremdeles få nytelsen av å bla i bøker. Har man en slik skjermbok på hundre sider kan man bare oppdatere når man kommer til siste side og vips så har man de neste hundre sidene. Bare en tanke... :)

Lenke til kommentar
Jeg kunne heller ikke tenke meg å lese bok på dataen... Kunne sikkert lasta ned lotr gratis, men bestillte den på nettet og venta lenge for å kunne lese. Heller ligge på senga å lese enn å sitte foran skjermen.

5262429[/snapback]

 

Vel det er snakk om skjermer som du lett kan ta med deg å lese på senga da...

5262450[/snapback]

 

Jeg ser at den er 0,4 mm tykk. Jeg regner med at de etterhvert vil komme ned i papirtykkelse. Hva med å lage bøker satt sammen av flere 'blader' med skjerm på begge sider. Man kan da downloade elektroniske bøker og fremdeles få nytelsen av å bla i bøker. Har man en slik skjermbok på hundre sider kan man bare oppdatere når man kommer til siste side og vips så har man de neste hundre sidene. Bare en tanke... :)

5264507[/snapback]

 

Tror du ikke folk relativt for hadde vent seg til å bare ha en side, evt to (som en en-arks-avis)? Virker litt unødvendig å ha 25 ark med skjermer bare for å kunne bla...

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...