Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil ping, Telenor...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk ihvertfall napp hos lokalavisa.. Dem skriver om saken i morgen. Fremover.

 

Journalisten hadde ringt Knut Sollid og fått bekreftet at siste oppgradering var litt i overkant og at dem ikke hadde kapasitet til dette.. Problemet er visst i hele Norge, men det virker som Nord-Norge er hardest rammet..

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Ja, det var jo ikke dårlig med en innrømmelse fra Telenor, men det tvang seg jo fram. Og finnes det noen annen løsning for den gamle monopolist enn å ynkelig krype til korset og justere ned til hastigheter som fører stabiliteten i nettet tilbake? Ytterligere hastighetsøkninger uten oppfølging i form av fysisk utbygging, må jo i alle fall være fullstendig uaktuelt!

Lenke til kommentar

Jupp, hele situasjonen er egentlig tragisk.. Det ser fortsatt ut som dem ikke vil si hvor lenge dette vil vare, eller om det i det hele tatt vil bli fikset..

 

Alt man vil ha er et nett som funker.. Det morsomme er at regjeringen vel har lovet bredbånd til alle før 2007.. Uten en skikkelig utbygging av stamnettet så kommer vel dette til å vare.. Fiber her til neste år kanskje..

Lenke til kommentar

Og hvor lenge kan Telenor fortsette å ta full pris for et svært redusert produkt? Jeg, for eksempel, begynner å miste hastighet før klokken 17:00 på ettermiddagen, rundt klokken 21:00 er jeg nede i 1/4 av den hastigheten jeg skal ha, og ikke før nærmere midnatt er jeg oppe i full speed igjen. Telenor bør ha angst for at mange etterhvert vil stille nærgående spørsmål av rent juridisk art.

Lenke til kommentar

Bor i Oppland, og spiller hver dag. Vi har tre pceer i huset, og selvom bare jeg sitter på linja, er det ikke reint sjeldent at pingen på CS faktisk når over 2000! Helt sjukt. Driiit lei av Telenor. Vi kjøpte tilogmed en ny DYR router, men det hjalp jo ikke! :ermm: Fint at noen endelig tar ett oppgjør med det idiotiske Telenorpakket! :nei: Telenor SUGER! :p:thumbdown:

Lenke til kommentar

Har pinget www.online.no nå på ettermiddagen, og oppdaget at den fyker i været rundt 20:30.

Da er pingen gjerne oppi 160-500ms, klin umulig å spille noe som helst, og nettet ellers er tregt.

Men før den tida, er nettet fint, stabilt og raskt, med ping på rundt 11ms.

Etter ca. 2200 er det normalt, mulig litt senere.

Bor ganske nære Oslo, og det er visst like ille over hele landet, noe som er veldig rart.

 

Jeg klarer meg forsåvidt greit med 1000/200-linje, sålenge pingen er lav.

 

Vi får fortsette å mase på Telenor, og tipse flere medier!

Lenke til kommentar

:devil: Ja da va det gjort...har fått Bluecom nå og pingen er 50!! kompisen min borti gata har fortsatt telenor og pinger 300!

er så glad for at jeg valgte å bryte ut fra monopolistens jerngrep...

anbefaler alle andre til å bytte til ips,er som har egne sentraler i sitt nærområde!

endelig kan jeg spille enemy territory på et normalt vis!

Endret av Lumsk
Lenke til kommentar

Stemmer nok det at andre ips'er leverer stabile linjer selv de også bruker Telenor sine linjer.

 

Hvis dere mener at feilen sansynelig ikke blir rettet med det først så må det jo være på sin plass å kreve penger tilbake så lenge dette pågår.

 

Er det noen der som kan lage en side er hvor vi kan lage en underskrift kampanje slik at vi kan sende den over til telenor eller personlig levere den til Kunt Sollid der hvor vi forlanger refundering?

Jeg har også vært i lokalavisen med denne saken uten at det hadde noen effekt:(

 

De som evt. velger Bluecom eller andre leverandører som har egene sentraler vil nok få seg en positiv overraskelse..

I dette tilfelle mener jeg at Telenor må se LANGT etter noen gebyrer for oppsigelse av abo. i bindingstiden for de som måtte ha det...

Endret av splitdude
Lenke til kommentar
Har pinget www.online.no nå på ettermiddagen, og oppdaget at den fyker i været rundt 20:30.

Da er pingen gjerne oppi 160-500ms, klin umulig å spille noe som helst, og nettet ellers er tregt.

Men før den tida, er nettet fint, stabilt og raskt, med ping på rundt 11ms.

Etter ca. 2200 er det normalt, mulig litt senere.

Bor ganske nære Oslo, og det er visst like ille over hele landet, noe som er veldig rart.

 

Jeg klarer meg forsåvidt greit med 1000/200-linje, sålenge pingen er lav.

 

Vi får fortsette å mase på Telenor, og tipse flere medier!

5390020[/snapback]

 

 

Kan like mye være at online web serverene har mange besøkende i den perioden det da.

Man skal ikke sjekke ping/latency mot web servere som brukes av tusenvis av mennesker.

Ping/ICMP-Echo pakker blir jo også nedproiritert i forhold til annen trafikk av routere og hoster.

 

ICMP Echo , kort om hva som er bra og dårlig ved bruk av ping:

http://www.iwl.com/Resources/Papers/icmp-echo_print.html

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Har pinget www.online.no nå på ettermiddagen, og oppdaget at den fyker i været rundt 20:30.

Da er pingen gjerne oppi 160-500ms, klin umulig å spille noe som helst, og nettet ellers er tregt.

Men før den tida, er nettet fint, stabilt og raskt, med ping på rundt 11ms.

Etter ca. 2200 er det normalt, mulig litt senere.

Bor ganske nære Oslo, og det er visst like ille over hele landet, noe som er veldig rart.

 

Jeg klarer meg forsåvidt greit med 1000/200-linje, sålenge pingen er lav.

 

Vi får fortsette å mase på Telenor, og tipse flere medier!

5390020[/snapback]

 

 

Problem over heile landet?

Eg elsker folk som liker og overdrive.

Sikker på at det ikkje er du som har ein liten virusfarm på pc'n din da?

 

Ein kamerat av meg her i dalen klaga over at internetn falt ut... han fikk til og med nytt modem av telenor, for og utelukke alt. Internetn hans var treig, men da vi kobla fra alle maskinene hans, og kobla til min bærbar blei alt plutlig fjellstabilt. Snodig du? Han hadde nok ein liten virusfarm på lokal nettet sitt.

 

Har foresten ikkje merka noke til ping problemer med Telenor.

 

C:\>time

The current time is:  9:03:25,42

Enter the new time:

 

C:\>ping www.online.no

 

Pinging www.online.no [193.213.114.188] with 32 bytes of data:

 

Reply from 193.213.114.188: bytes=32 time=23ms TTL=56

Reply from 193.213.114.188: bytes=32 time=23ms TTL=56

Reply from 193.213.114.188: bytes=32 time=23ms TTL=56

Reply from 193.213.114.188: bytes=32 time=23ms TTL=56

 

Ping statistics for 193.213.114.188:

    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:

    Minimum = 23ms, Maximum = 23ms, Average = 23ms

 

C:\>ping www.vg.no

 

Pinging www.vg.no [193.69.165.21] with 32 bytes of data:

 

Reply from 193.69.165.21: bytes=32 time=24ms TTL=244

Reply from 193.69.165.21: bytes=32 time=29ms TTL=244

Reply from 193.69.165.21: bytes=32 time=24ms TTL=244

Reply from 193.69.165.21: bytes=32 time=23ms TTL=244

 

Ping statistics for 193.69.165.21:

    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:

    Minimum = 23ms, Maximum = 29ms, Average = 25ms

 

C:\>

Lenke til kommentar

For det første; er egentlig ikke jeg som sier telenor har problemer over hele landet, det er Knut Sollid, informasjonssjef for Midt- Og Nord-Norge...

Det jeg har fått vite personlig fra Telenor er at problemet ligger i Trondhjem...

 

Og aaaaaaaaaarrrghh hvor irriterende det er når folk som Cornel kommer med innspill i en tråd uten å ha lest tråden.. Beklager om jeg begynner å bli aggressiv, men 1 mnd uten nett og så kommer en luring og påstår at jeg har virus... Selvsagt er det virus når telenor kjører test på linja og dem ser samme problemet som jeg gjør.. Tips til Cornel, ser du en tråd som egentlig ikke angår deg, hopp over den, se en annen vei, bare la være å kommentere...

 

Og om du hadde lest igjennom tråden så hadde du sett at problemet oppstår mellom 1700-2400, ikke 0900.. Prøv å ping i kveld, sånn ca. kl 1900, tipper du får et lite hopp i ping, om ikke, bra for deg..

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Skal prøve i kveld rundt klokka 19.00.

 

Ingen vits og hisse seg slik opp? Poenget med det er da?

 

Kordan kan du vite om eg har lest heile tråden eller ikkje? Snakk om og komme med falske beskyldinger. På tide og oppføre seg litt proffisjonelt her.

 

kjehaako seier jo at problemet er over heile landet, så da er det vel i heile landet da.

Lenke til kommentar

Jojo..Jeg har også bra ping/hastighet nå på dagen, men hva hjelper det da folk flest er på jobb/skole og ikke normalt trenger linja da. Men da jeg/andre kommer hjem dette alt ned til ISDN hastighet...LATTERLIG!

 

PS: Har nettopp skiftet IPS...

Endret av splitdude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...