Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil ping, Telenor...


Anbefalte innlegg

Prøvde å ringe Telenor kundeserivce i dag: 05000

 

Jau etter masse teite spørsmål får jeg endlig velge at jeg vil prate med kundekonsulent, så sitter jeg i 10min og får ikke tak i noe. :wallbash:

 

Og jeg som trodde telenor skulle fikse sitt rykte

 

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=256124

 

Virker ikke som det, har nå tipsa mine lokal aviser for se å om dem gjør noe :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsomt sammentreff.

 

Fikk telefon fra Norsk Gallup i dag, gjett hva som var temaet... Telenor!

 

Jeg benyttet anledningen til å si noen velvalgte ord, saklig, men ærlig. Det var ikke bare en vanlig spørreundersøkelse der man svarer A eller B, men her fikk jeg muligheten til å forklare hva jeg ikke var fornøyd med, hvorfor jeg ikke var fornøyd, hvordan jeg opplevde at kundeservice behandlet meg når jeg ringte etc etc. Pussig sammentreff, dette skjedde samme dagen jeg sa i fra til NGT at de kan sende meg papirene sine.

 

:)

Lenke til kommentar

Har ringt telenor og klaget på ustabilitet, koblet ut 2-4 ganger i timen, og fikk idag sms der det stod at problemet var fixet. Har foresten 2000/300 linje.....

Da jeg kom hjem idag og skulle på internett merket jeg at det gikk mye tregere en vanlig, så jeg gikk inn på speedometret på HW. Da lå nedlastningshastigheten på 600-900kbit, noe som er unger halvparten av det vi egentlig skal ha :hrm:

Så sjekket jeg på online.no på mitt abonnement og ADSL hastighet og der stod det 1000/200!!!!

De har tydeligvis satt ned hastigheten uten å si ifra, og prisen er den samme som før (419kr/mnd)! :mad::mad::mad:

Fy F***, jeg blir så forbannet! skal skifte så snart som mulig, men er bundet 12mnd, er 2mnd igjen til det går ut.

 

Kan jeg si opp abonnementet siden telenor ikke leverer den varen som er bestillt og betalt for, selv om bindingstiden ikke har gått ut?

 

En linje på 4,7km skal da tåle 2mbit??

Nedlastningshastigheten var optimal på 2mbit

 

HATE TELENOR :mad:

HATE TELENOR :mad:

HATE TELENOR :mad:

HATE TELENOR :mad:

Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert at linja di på 4,7km tåler 2mbit, dette avhenger mye av tykkelsen på kobbertråden. Hvis dette er tilfelle har telenor mest sannsynlig satt ned linja di fra plus(3000/300) til basis(1500/300) i forbindelse med at de oppgraderer hastigheten på produktene sine (telenor har ikk ett produkt på 2mbit lengre).Prisen vil også bli satt ned til 349,-

Lenke til kommentar

Kanskje Telenor har satt ned hastigheten for alle abbonenter slik at problemet med overbelastningen forsvinner :p alle denne oppgraderingen av hastigheter uten å oppgradere Backbone har ikke vært bra for stabiliteten :p.... og når det gjelder avstand, så sitter jeg på en kabel som er 4,5km og den kjører 6400/480 akkurat nå..... betaler 495,- i mnd for 8000/800 men siden jeg bor langt unna :-(... men Mimer Ruler forde. aaaah 20-30 i ping mot battlefield.no sine servere :p

Endret av DArkwIng
Lenke til kommentar
De har tydeligvis satt ned hastigheten uten å si ifra, og prisen er den samme som før (419kr/mnd)! :mad:  :mad:  :mad:

Fy F***, jeg blir så forbannet! skal skifte så snart som mulig, men er bundet 12mnd, er 2mnd igjen til det går ut.

5302688[/snapback]

 

Problemet er nok linjelengden kombinert med stadig flere ADSL-kunder på kablene som generer crossovererstøy og jo lengre linje jo mer støy vil du få og vanskeligere og vanskeligere for og få stabil link.

ADSL har møtt veggen rett og slett.

Lenke til kommentar
De har tydeligvis satt ned hastigheten uten å si ifra, og prisen er den samme som før (419kr/mnd)! :mad:  :mad:  :mad:

Fy F***, jeg blir så forbannet! skal skifte så snart som mulig, men er bundet 12mnd, er 2mnd igjen til det går ut.

5302688[/snapback]

 

Problemet er nok linjelengden kombinert med stadig flere ADSL-kunder på kablene som generer crossovererstøy og jo lengre linje jo mer støy vil du få og vanskeligere og vanskeligere for og få stabil link.

ADSL har møtt veggen rett og slett.

5303906[/snapback]

 

 

Men hvist linjene ikke tåler flere ADSL-kunder bør vel ikke Telenor la noen flere få ADSL da? De bør heller prøve å få ordnet problemet, før de får flere nye kunder istede for å ødelegge for de som har fra før :hrm:

Endret av B.H.H
Lenke til kommentar
Hvordan har det vært de siste dagene?  Ser ut som dem har fikset det værste, nå stiger jeg "kun" 20ms i det samme tidsrommet...

5303718[/snapback]

 

For min del er problemet stort sett som før, kanskje ein liten forbedring men linja er framleis ikkje spillbar på kveldstid.

 

Eg har for øvrig ikkje hatt spesielle problem med den tekniske kvaliteten på linja frå Telenor tidlegare men dersom dei ikkje rettar feilen snart blir det til at eg må sjå meg om etter ny ISP.

Lenke til kommentar
Men hvist linjene ikke tåler flere ADSL-kunder bør vel ikke Telenor la noen flere få ADSL da? De bør heller prøve å få ordnet problemet, før de får flere nye kunder istede for å ødelegge for de som har fra før :hrm:

5305516[/snapback]

 

Det tar de ikke så tungt, i noen tilfeller så kobler de ned eksisterende kunder som ligger på lang line og det eneste du da får beskjed om er at linja di er for dårlig og de har ett bra tilbud på ISDN.

Problemet for xDSL er at det norske telenettet er plaget med lange linjer og endel dårlig kabel, skal de gjøre noe med dette må de legge ny kabel og bruke store summer på og legge kobberkabler gjør man rett og slett ikke i dag.

Lenke til kommentar

Sendte e-post til Telenors kundeservice i dag igjen :no:

 

Åpent brev til Telenor Internett Kundeservice

 

Får fortsatt 1200 kb og over 200 i latency på linja dere leverer til meg (Skal ha 4000 kb). Dette har pågått ca. 3 uker nå. Får ingen svar på e-postene jeg sender dere så jeg forstår at dere fullstendig ignorerer meg som kunde, og i tillegg alle andre i Troms og Finnmark som åpenbart sliter med det samme.

 

Jeg respekterer at dere kan ha feil og problemer med linjene, men respekterer ikke at dere ikke gir tilbakemelding og svarer på konkrete spørsmål fra meg. Ser på nett at det florerer mange forskjellige teorier på hvorfor linjene er blitt så dårlige, men det foreligger ingen forklaring fra Telenor hvorfor det er slik.

 

Jeg starter nå jobben med å se meg om etter ny internett-leverandør. Selv om jeg muligens får like dårlige linjer (fordi problemet kan ligge i sentralen jeg er tilkoblet), så håper jeg å få i hvert fall å få en bedre behandling hos en annen leverandør. Jeg jobber selv i et service-yrke og er forundret over at et firma kan overleve med en slik praksis som Telenor bedriver ovenfor sine kunder. Takk for meg.

 

PS: Jeg kommer til å oppfordre alle som har internett gjennom Telenor til å vurdere andre leverandører. Ikke pga produkt eller pris - men pga dårlig kundebehandling.

 

Da er det gjort. Godt å få det ut :)

Lenke til kommentar

Jeg ringte KS hos Telenor så snart problemet med høy ping oppstod og fikk snakke med både første og andrelinjesupport. Jeg forklarte problemet på en saklig måte og de skulle se på saken. De sa også at det var flere som klagde på samme problem. Etter vel en uke fikk jeg telefon fra KS som informerte meg om at feilen var funnet, men at dem ikke hadde noen ETA på når den skulle bli fikset.

 

Ergo kjenner Telenor til problemet, og jobber med å fikse saken.

Lenke til kommentar
Hvilken e-post bruker du til telenor, jeg har bestandig brukt kontaktskjemaet på telenor sine sider, men den funker ikke for meg... Er lei av å ringe...

5309744[/snapback]

 

 

Jeg sendte den på kontaktskjemaet, jeg også. I tillegg sendte jeg den til diverse @telenor.no adresser, blant annet til hele konsernledelsen. Håper jeg har truffet på noen av adressene :cool:

Endret av Gammon
Lenke til kommentar
Men hvist linjene ikke tåler flere ADSL-kunder bør vel ikke Telenor la noen flere få ADSL da? De bør heller prøve å få ordnet problemet, før de får flere nye kunder istede for å ødelegge for de som har fra før

 

Så det du mener er at de som ikke har bestilt ADSL i dag bare kan glemme og få, samt at alle hastigheter blir låst? Spør du meg, hørtes dette ut som en dårligere løsning. Vær fornøyd med at du kan får ADSL i det heletatt, er ikke alle som har mulighet til å få ADSL på 4.7km.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...