Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil ping, Telenor...


Anbefalte innlegg

NextGenTel akkurat nå:

 

Pinging adelaide.battlefield.no [81.166.125.5] with 32 b

 

Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=42ms TTL=57

Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=37ms TTL=57

Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=51ms TTL=57

Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=40ms TTL=57

 

Ping statistics for 81.166.125.5:

Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:

Minimum = 37ms, Maximum = 51ms, Average = 42ms

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SHDSL på Songs linjer.

 

Pinging adelaide.battlefield.no [81.166.125.5] with 32 bytes of data:

 

Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=14ms TTL=58

Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=12ms TTL=58

Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=13ms TTL=58

Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=11ms TTL=58

 

Ping statistics for 81.166.125.5:

Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:

Minimum = 11ms, Maximum = 14ms, Average = 12ms

 

 

Men nå gjør vi vel Telenor-kundene deppa. :blush:

Lenke til kommentar

Dette virker faktisk så seriøst at Telenor virkelig burde komme med en forklaring, en kort melding at problemene i finnmark og troms er fikset holder ikke.. Jeg bor i nordland og flere her bor nok også sør for meg og har problemer...

 

Denne gangen holder det ikke med at alt er i orden med linja di.... :hmm:

Lenke til kommentar

Har samme problem, da min ISP er koplet til Telenor. Med tracert fant jeg at det var ett ledd i telenor nodene som virkelig la til ms, kanskje 50ms eller mer. Vel, iallfall veldig ustabilt og uregelmessig.

 

Og problemene starter sånn på ettermiddagen mens det etter midnatt blir bare igjen.

Lenke til kommentar

Så kommer denne i neste post... :hrm:

 

(Kawit @ 4 Dec 2005, 22:39)

Hvis du spiller fra nord-norge er det en feil på linja som har vart i flere dager. De setter teknikere på saken imorra...

 

*******

 

Men jeg bor på vestlandet 

 

 

Jeg fikk forresten dette fine brevet i posten22. november:

 

Viktig melding om arbeid i ADSL-sentralen

 

I løpet av de neste par ukene vil telenor utføre arbeid i den adsl-sentralen du er tilknyttet.

det er viktig at du i denne perioden lar ditt modem stå påslått til enhver tid.

 

I utgangspunktet skal du ikke merke noe til arbeidet som gjøres. Hvis du likevel opplever problemer med din ADSL-forbindelse, ber vi deg gjøre følgende:

 

1)  Slå av ADSL-modemet i 3 min før du slår det på igjen

2)  Start datamaskinen på nytt

 

Om dette ikke løser problemet kan du kontakte os på telefon 05000. I talemenyenvelger du"internett". På denne måten kan vi hjelpe deg så raskt som mulig.

Vi beklager ubeleiligheten dette medfører for deg

 

Punkt 1, ubeleilighetene har vart en stund nå og nei, skru av modemet er ikke et magisk triks, har aldri opplevd at det funker for det om det kan funke i kanskje 1 av 1000 tilfeller...

Og jeg har gitt opp 05000, får aldri hjelp med det jeg trenger, men dem er hyggelige, det skal dem ha, ringer meg opp senere for å høre om jeg har fått den hjelpen jeg ønsket...

 

Og klarer ikke å fullføre skjemaet hos kundeservice, stopper opp akkurat når jeg skal skrive navn , adresse etc... kanskje noen kunne sjekke det?

Lenke til kommentar

Vi fikk også brev om arbeid i ADSL sentralen etc... Prøvde å skru av modemet tidligere i dag, uten nytte; fant fort ut at problemet ikke var her i huset.

 

Såg den posten om samme problem på vestlandet, ja :hmm:

 

Men for i kveld ser det ut til at pingen gradvis har kommet tilbake på fornuftig nivå. Men hvor lenge det varer.... Vel, kan iallfall spille igjen. :D

 

...

 

Pinging adelaide.battlefield.no [81.166.125.5] with 32 bytes of data:

 

Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=42ms TTL=56

Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=48ms TTL=56

Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=46ms TTL=56

Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=45ms TTL=56

 

Ping statistics for 81.166.125.5:

Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:

Minimum = 42ms, Maximum = 48ms, Average = 45ms

Lenke til kommentar

Pinging adelaide.battlefield.no [81.166.125.5] with 32 bytes of data:

 

Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=25ms TTL=61

Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=19ms TTL=61

Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=19ms TTL=61

Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=19ms TTL=61

 

Ping statistics for 81.166.125.5:

Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:

Minimum = 19ms, Maximum = 25ms, Average = 20ms

 

Bluecom her.

Lenke til kommentar

Ser at det er flere kunder fra forskjellige ISPer som sliter i disse dager med relativt ustabil linje og høy ping på kveldstid.

 

Mine antagelser er at kobberet som ligger rundt omkring i Norge synger på siste linje, ettersom det foreligger overbelastning på nettet, særlig på kveldstid. Dermed faller enkelte ut (sync) og pingen øker kraftig.

 

Som andre har påpekt, er min linje *normal* fra ca. kl. 0800-1730. Fra 1730 til 2400 sliter jeg med meget høy ping og variabel hastighet. Andre naboer som f.eks har Telenor og 4mbits mister sync gjerne 5-10 ganger løpet av en kveld.

 

Jeg hadde tidligere samme problem og eneste løsning var å sette ned hastighet til 1mbits. Hadde før over 3mbits uten problemer. Merk dere at dette var før alle ISPene økte hastigheten på alle kunder.

 

Sitter på nettet til Catch/Bluecom og ping til f.eks www.vg.no ligger på ca. 68ms under peak hours. Under vanlige forhold (0800-1730) ligger den på ca. 12ms.

 

Det er synd hvordan kvalitet på dsl produktene har synket de siste par årene og eneste løsning er å øke kapasiteten på selve hovednettet og de lokale sentralene.

 

DevianX

Lenke til kommentar

Wow, det kan se ut som telenor virkelig har gjort noe i dag...

Har visstnok fått senket ping tid med over 20ms fra normalen.. :w00t:

 

Catchgamer.no ; min = 31ms , max = 32ms , average = 31ms

 

Hadde før nesten 60ms..

 

Oops, så akkurat at dem har fikset på linja og... modemet står det 4864/512, hadde egentlig 864/128... Må utnytte det så lenge det varer... :thumbup:

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...