Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Smisking på skolen!


HeX

Anbefalte innlegg

Er det noen her som opplever at noen av Jentene/ Guttene i klassen smisker også dermed får en bra karakter SELVOM de ikke er gode faglige?

 

 

Off! det er særlig en jente i klassen min som smisker hele tiden!! I gymmen F.eks.

 

Åååh, gymlærer du har så store muskler

 

Åh, jeg bare elsker gym assa!

 

Hu suger jo i gym! hu skulker hele tiden og klarer toppen 1 push up og 1 sit up!

Hu er ikke særlig begavet i noen sport heller! Men allikevel får hun en 5+.. :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen her som opplever at noen av Jentene/ Guttene i klassen smisker også dermed får en bra karakter SELVOM de ikke er gode faglige?

 

 

Off! det er særlig en jente i klassen min som smisker hele tiden!! I gymmen F.eks.

 

Åååh, gymlærer du har så store muskler

 

Åh, jeg bare elsker gym assa!

 

Hu suger jo i gym! hu skulker hele tiden og klarer toppen 1 push up og 1 sit up!

Hu er ikke særlig begavet i noen sport heller! Men allikevel får hun en 5+.. :no:

5212263[/snapback]

 

Er ho pen?

Lenke til kommentar

Der en jente i klassen min som prøver å virke intelligent, men for de som faktisk kan noe høres det særdeles dumt ut. I norsk og engelsk prøver hun å fortelle om persolige hendelser, meniger, ressonementer og tolkninge som hun tror handler om temaet, men som ikke har en dritt med det vi har om allikevel.

Og det er heller ikke sjeldent at hun kommer med godt markerte utbrudd som: "Jeg vet det!", "Ja, det vet jeg!", "Ja, jeg visste det!", "Ahh, det er bare sååå gøy/bra/tøft/lett!".

 

Hver gang hun åpner munnen vet jeg alltid at det kommer noe uintelligent vås ut, og jeg tar aldri feil.

 

Jeg vet ikke hvilke karaktere hun hadde på ungdomsskolen, og ikke hva hun får nå heller, men om hun får 5'ere i karakterboken tror jeg ikke at jeg er den eneste som kommer til å bli overrasket.

 

Dette er overhodet ikke et ukjent fenomen blant jenter, spesielt ikke på ungdomsskolen (jeg har nettopp begynt på videregående).

Lenke til kommentar

Like been there, seen that.

 

Hadde ei jente på ungdomsskolen som gjode akkurat det samme.. Åååååå jeg blir så sur... hu sitter og slenger uta seg sånne "smarte" kommentarer som liksom skal ha noe med faget og gjøre, men som egnetlig bare er bullshit som hu sier for og få medlideheten til læreren, og dermed bedre karakter.

 

 

Likevel, de som faktisk kan dette her da, og bare ser dumt på hu.. nei vi får 3'ere.. å jada...

 

Sånne jenter skulle hatt munnkurv på skolen.

 

 

 

 

 

Sweet™

Lenke til kommentar

Haha, jeg har en gutt i klassen som minner om disse historiene. Hver gang det kommer et spørsmål så skal han absolutt svare. Han rekker ikke opp hånda, han bare sier "svaret". Men det morsomme er at han ikke har noen som helst peiling. Man måtte ha en viss karaktersum for å komme inn på den skolen jeg går på, og hvordan han kan ha oppnådd denne summen på ungdomsskolen er for meg uforståelig. I matte kommer han med kommentarer som "men man kan jo bare bytte om teller og nevner," bare mye dårligere forklart. Man kan selvfølgelig ikke bytte om teller og nevner i en vanlig brøk. Da vi hadde norsk-framføring skulle han framføre sin oppgave, og han snakket.. og snakket.. og snakket.. Han gjentok seg selv bare tre ganger.

Lenke til kommentar

Nei, har igrunn ikke det... I hvert fall ikke noen som kan måle seg med jentene...

 

Off! det er særlig en jente i klassen min som smisker hele tiden!! I gymmen F.eks.

 

Åååh, gymlærer du har så store muskler

 

Åh, jeg bare elsker gym assa!

 

Hu suger jo i gym! hu skulker hele tiden og klarer toppen 1 push up og 1 sit up!

Hu er ikke særlig begavet i noen sport heller! Men allikevel får hun en 5+.. :no:

5212263[/snapback]

 

Samme skjedde i klassen min på u-skolen... Hadde ei som ikke kunne noen ting... Eneste hun gjorde var å late som hun var positiv til alt, og "prøvde så godt hun kunne"... Hun fikk 5, samme karakter som meg... Jeg spurte lærern hvorfor vi to fikk like karakterer, i og med at jeg (ikke for å skryte altså) behersker det meste av ballspill o.l, og har spilt fotball i over 10 år...

 

Fikk til svar at hun var positiv og blid....

 

:realmad:

Lenke til kommentar
azzman: når det settes karakterer i gym, skal den enkeltes forutsetninger tas med i betraktningen.

5218721[/snapback]

Når man bør være temmelig smart for å få 5 i matte, bør man også være temmelig sprek for å få 5 i gym synes jeg.

Hvis man kan få 5 i gym ved å smile og smiske, bør man da også kunne få 5 i matte ved å gjøre alle oppgavene i hele matteboken. Får man 5 i matte for det?

Lenke til kommentar

Vi har en jente på skolen som hele tiden åpner kjeften og sier noe som hun tror er smart. Vi kaller henne bare Captain Obvious.

 

Hun kan faktisk komme med et svar som ellerede har blitt sagt, men hun omformulerer dei. Eksempel: En elev sier: Ikke sjelden er moral, tema og komposisjon likt.

Så kommer hun og sier: Ofte er moral, tema og kompisisjon likt.

 

Hun mente også at magesyre var et grunnstoff :thumbdown:

Lenke til kommentar

Vi har en ordentlig drittunge i klassen! :)

 

Han snakker konstant, om det er med lærer, i timene, om alt og ingenting.

"Hei lærer, viet du hva jeg har gjort i helgen? Jeg har vært på hytta, hva har du?"

 

Jeg håper lærere faktisk legger merke til når en person snakker fakta mens en annen bare snakker BULLSHITT. (Bullshit-snakket = Smiskeeleven)

 

BTW, denne eleven som ikke fortjener mer enn 3- (han er et skolelys da, i skriftlige tester) er gutt. :hmm:

Lenke til kommentar
Vi har en ordentlig drittunge i klassen!  :)

 

Han snakker konstant, om det er med lærer, i timene, om alt og ingenting.

"Hei lærer, viet du hva jeg har gjort i helgen? Jeg har vært på hytta, hva har du?"

 

Jeg håper lærere faktisk legger merke til når en person snakker fakta mens en annen bare snakker BULLSHITT. (Bullshit-snakket = Smiskeeleven)

 

BTW, denne eleven som ikke fortjener mer enn 3- (han er et skolelys da, i skriftlige tester) er gutt. :hmm:

5221249[/snapback]

Har faktisk en venn i klassen som er noe lignende... bare at hans 'bullshit' faktisk har litt med pensum å gjøre... og han er moderator på forumet og... (jævlig pervers, for å nenve noe i tillegg...)... tror jeg stopper her... :)

 

Skjønner at folk er irritert over folk som smisker, men dere kan komme vekk fra de: ved å begynne på IB. Der spiller det ingen rolle hva du gjør i timene (så lenge du er der). 70% av karakteren er fra eksamen, og 30% er fra en-tre innleverings oppgaver, resten av de to årene (som linja strekker seg over) er bare chill! :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...