Gå til innhold

POV GeForce 7800 GTX 512 MB


Anbefalte innlegg

Ser ut til å være ett kjempe kort. Men syntes det er dumt at de har dyttet inn hele 5 nyere spill. Dette må dra prisen opp veldig mye. Hadde de droppet dem, og hatt en Lite-Retail utgave så ville det kostet under 5000,-, kanskje så mye som 4500,-.

 

 

 

Det er også rart at de ikke nevner at dette er en overklokket versjon av 512 versjonen, de vanlige har 530 eller 550 MHz/1700, mens POV sitt Extreme (som dette er) og XFX sitt er klokket til 580/1750.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tipper Nvidia har gitt kanskje 100kr pr spill noe som ville senket prisen til 5500kr. Du har en tendens til å få kvantumsrabatt om du kjøper inn i størrelsesorden 10.000-50.000 utgaver av samme spill i papir etui.

5158502[/snapback]

<flisespikking>

Det er neppe nvidia som kjøper inn bunken med spill. Det er nok produsenten av kortet selv (i dette tilfellet POV).

</flisespikking>

Lenke til kommentar
Morsomt at HW er så tidlig ute. Det synes jeg er bra av både den innkjøpssjefen du prater om og testeren selv.

 

Ozelot: Vi får jo både i pose og sekk: En kort test innen 24 timer etter lansering og en grundig test om en ukes tid.

 

Håper dere er oppfinnsomme og gjør sammenligninger som få andre har gjort. F.eks dette kortet nedklokket til 430/1200 slik at man kan se hva det ekstra minnet gjør alene. Effektforbruk hadde også vært interresant. Og kanskje en test av dette kortet på følgende hastigheter:

430/1200

430/1700

550/1200

550/1700

580/1730

610/1800

 

* De tre første for å analysere hva det ekstra minnet gir, hva kjernehastigheten gir og hva minnehastigheten gir.

* Den fjerde er standard hastighet

* Den femte er hastigheten som POV har overklokket den til og

* Den sjette er maks overklokk

5157566[/snapback]

 

 

Memory Size Scalingpost-63024-1132082534_thumb.png

 

Strøm brukpost-63024-1132082667_thumb.png

Endret av RocketArena
Lenke til kommentar

hhehehee!

Aetius:

det er bra vi holder gramatisk-korrekte former.

hadde vi ikke det, hva ville verden ha kommet til?

 

grådig fett kort btw.

jeg blir stadig forundret over hvor lenge disse ytelses økningene kan fortsette.

vil forresten også si at jeg synes disse korte testene med en grundigere kommende senere er en meget fin ordning. i kontrast til alle som whiner, det er oss som liker de og.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar
Hvorfor kaster man da bort tiden ved å teste spill i 1024x768?

5157464[/snapback]

 

Enten:

Fordi de fleste lcd`er bruker denne oppløsningen

 

 

Eller:

Fordi de fleste spiller spill i denne oppløsningen.

5157477[/snapback]

Hvor mange er det som kjøper et skjermkort til 6000,- som enten:

Har en LCD skjerm som kjører på 1024x768 native

 

Eller:

Spiller spill i 1024x768 uten AA og AF

Lenke til kommentar
Strøm brukpost-63024-1132082667_thumb.png

5159443[/snapback]

Tja... Xbitlabs har kommet frem til andre resultater:

 

The graphics card was put to test by running the third 3DMark05 subtest in a loop in 1600x1200 resolution with enabled 4x FSAA and 16x AF. We made the measurements by means of a digital multimeter Velleman DVM850BL (its 0.5% accuracy is sufficient for our purpose). And here are the results

power.gif

Lenke til kommentar
Er man ekstra sprø og gal, så kjøper man to kort og kjører disse i SLI. Vi tør ikke en gang tenke på hva slags resultater man da ville kunne oppnå.

 

Prøves det å gi utrykk for at 512MB versjonen i SLI er mye bedre enn 256MB versjonen i SLI?

Det tviler jeg meget sterkt på.

 

Det blir jo sikkert et par tusen poeng, men det virket så "utrolig" med den måten det ble skrevet på :)

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Er man ekstra sprø og gal, så kjøper man to kort og kjører disse i SLI. Vi tør ikke en gang tenke på hva slags resultater man da ville kunne oppnå.

 

Prøves det å gi utrykk for at 512MB versjonen i SLI er mye bedre enn 256MB versjonen i SLI?

Det tviler jeg meget sterkt på.

 

Det blir jo sikkert et par tusen poeng, men det virket så "utrolig" med den måten det ble skrevet på :)

5160348[/snapback]

Den er jo overlegen uten sli, så hvorfor ikke med?

 

Og @ strømforbruk... omg... jeg trodde jeg kunne bruke min 550w en stund, men med sli utpå nyåret må jeg jo bytte dritten. :(

Lenke til kommentar
Jeg synes strømbrukene på de nye kortene går feil vei, skal ikke 90nm osv. gi LAVERE effektforbruk? Har ikke satt meg så veldig mye inn i dette, men det er slik jeg oppfatter det.

5160451[/snapback]

Det kommer mye ann på klokkehastigheter og lekkasjestrømmer på transistorer også. Og ikke minst antall transistorer.

Lenke til kommentar
Jeg synes strømbrukene på de nye kortene går feil vei, skal ikke 90nm osv. gi LAVERE effektforbruk? Har ikke satt meg så veldig mye inn i dette, men det er slik jeg oppfatter det.

5160451[/snapback]

Nå kjører jo Nvidia på 110nm,ikke 90nm.Neste genrasjon er 90nm,å da vil vi vel se en nedgang på effektbruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...