Gå til innhold

POV GeForce 7800 GTX 512 MB


Anbefalte innlegg

Leste et sted at det muligens ikke blir helt nøyaktig måling når man klokker ned kortet, da 7800 serien har dynamisk klokking og flere uavhengige frekvenser som trår til når det trengs, så vidt jeg har forstått det. ( ?)

 

Tror noen der ute at det er en sannsynlighet for at forceware 90 eller senere vil tillate at man f.eks kombinerer et 7800GTX 256MB i SLi med et 7800GTX/("Ultra") 512MB?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leste et sted at det muligens ikke blir helt nøyaktig måling når man klokker ned kortet, da 7800 serien har dynamisk klokking og flere uavhengige frekvenser som trår til når det trengs, så vidt jeg har forstått det. ( ?)

Det er vel kun vertex pipelinene som kjører på en egen klokkehastighet og jeg er ikke så sikker på om det er uavhengig.

 

Tror noen der ute at det er en sannsynlighet for at forceware 90 eller senere vil tillate at man f.eks kombinerer et 7800GTX 256MB i SLi med et 7800GTX/("Ultra") 512MB?

5165238[/snapback]

Jeg ser ikke noe grunn til at det ikke skal kunne gå, men jeg ser heller ikke poenget med det. Den ekstra klokkehastigheten og minnet til 7800GTX 512MB vil da være bortkastet.

Lenke til kommentar
Hvor mange er det som kjøper et skjermkort til 6000,- som enten:

Har en LCD skjerm som kjører på 1024x768 native

 

Eller:

Spiller spill i 1024x768 uten AA og AF

5159678[/snapback]

 

1.

Hm..aner ikke, men det sitter sikkert noen der ute med en 17" lcd som de ikke vil bytte ut. Finnes det ikke 19" LCD`er som kjører 1024x768 ?

 

2.

Regner ikke med at de bruker 1024x768 uten AA \AF med et slikt kort...det er litt bortkastet.

 

 

Men det med oppløsningen får hw.no svare skikkelig på...

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet har alle 17-19" LCD skjermer en fast oppløsning på 1280x1024. Jeg vet det finnes noen unntak som bekrefter regelen (19" med 1600x1200) men de er skjeldne kuriositeter som det neppe er mange eksemplarer av her i landet.

 

Ellers så er vanlig at skjermer på 15" (og noen på 16" og noen skjermer for bærbare som er ennå mindre) har 1024x768 i oppløsning.

 

Jeg tror jeg kan svare litt for hvorfor denne oppløsninga er brukt i testen. Det er fordi det er standard oppløsning å kjøre 3DMark-testene i. Hvis de ikke hadde brukt den oppløsningen ville ikke resultatet vært sammenlignbart med de aller fleste utenlandske tester. Folk kunne begynt å klage over ytelsen eller testmetodene hvis kortet som følge av f.eks 1600x1200 4xAA/16xAF "bare" fikk 3000 i 3DMmark05.

 

Men hvorfor de har kjørt med 1024x768 i de andre testene vet jeg ikke. Jeg antar det gikk hektisk for seg de formiddagstimene testen ble skrevet. Derfor er jeg glad for at HW kommer tilbake med mer omfattende tester og analyse når resultatene er klare og artikkelforfatteren får skrevet ned resultatene og tenkt grundig gjennom analysen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...