Gå til innhold

Overklokkingsdatabase for Skjermkort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ati X800PRO 475/450 med zalman vf700cu.

Gpu 540 uten noen volt mod

Mem 590

Denne klokken jeg ofte spiller med. Som oftest ingen artifacts

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi må vel ha eit eller anna som bevis eller ?

foreksempel 3dmark link....

5189731[/snapback]

Mye styra da, men en Printscreen hadde ikke vært å forakta!

Skrevet

Blir vel ikke et særlig godt bevis heller. Man kan jo bare kjøre opp Hastigheten, ta bilde, og la pc'en henge seg. Trenger ikke være på load en gang.

Får håpe folk her er ærlige og poster relativt stabile og sanne resultater

Skrevet

Jeg tar med min 6800GT klokk her, det er ikke absolutt høyeste oppnåelige klokk, men det ser ut til å være klokken som gir høyest score i 3DMark.

Vannkjøling på cpu,gpu, og NB.

Gainward 6800GT (GS) 1,4V (bios flash)

gpu=461

mem=1200

3DMark 03= 15289

152897xr.th.jpg

Skrevet

Sinnsykt til å være 24/7 (og litt uansett egentlig) tbend. Er vell ikke akkurat boxkjøleren dette her. Anntar det er no vannkjøling

Minne burde vær mulig å få lengere men jeg har hørt at voltmoding på minne fort gir svidde kort på x800 :hmm: Vet ikke hvor my kjøling du ar av minnebrikkene men noen store kjøleribber bakpå funker vist bra. Så en kar med en "oppskåret" cpukjøleribbe som dekket 2 og 2 brikker. Ble litt dårlig forklart men. Har små zalmanribber på mitt kort og det fikk meg over 100mhrz opp 450 stock - 470 uten ribber - 590 med ribber

Skrevet
Sinnsykt til å være 24/7 (og litt uansett egentlig) tbend. Er vell ikke akkurat boxkjøleren dette her. Anntar  det er no vannkjøling

Minne burde vær mulig å få lengere men jeg har hørt at voltmoding på minne fort gir svidde kort på x800 :hmm:  Vet ikke hvor my kjøling du ar av minnebrikkene men noen store kjøleribber bakpå funker vist bra. Så en kar med en "oppskåret" cpukjøleribbe som dekket 2 og 2 brikker. Ble litt dårlig forklart men.  Har små zalmanribber på mitt kort og det fikk meg over 100mhrz opp 450 stock - 470 uten ribber - 590 med ribber

5201155[/snapback]

Hehe.. den 'karen' var nok meg :) Må bare si at det fungere aldeles utmerket - har napt lunket minne.

Voltmodde minnet er ikke så farlig, bare man holder seg innefor de angitte max spenningene. Faren ligger i at man blir fristet..

Rent teknisk er minnemodden mye lettere en vgpu modden.

mvh r.-

Skrevet (endret)

Gainward 6800GT

Default: 350mhz, 1000mhz

klokket til:

409mhz core

1204mhz memory

Klarer mer i memory, men får da lavere score i 3dmark!

boxed kjøler! :thumbup:

BTW: rekorden i 3dmark03 er på 13588. :)

Link til beviset og innstilingene!

http://img418.imageshack.us/my.php?image=132699ea.jpg

Edit: Fikk nå 411mhz core og 1214mhz memory!: http://img474.imageshack.us/my.php?image=41112145an.jpg

Tokk ikke å prøve å få god 3dmark score dog, bare å klokke skjermkortet! :w00t:

Er det andre plass eller?

Endret av andrull
Skrevet

Hvordan voltmodder man minnet? Tror jeg kan få en del der. Er det svært risikabelt og/eller må man være pro?

Trenger vell en god kjøler i tilleg! Noen forslag?

Har sett litt på zalman 700ctf elns

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...