Gå til innhold

Overklokkingsdatabase for Skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe... Eg må visst stige ned av min høge hest enno ein gong... :!: Eg fekk problem med artifacts i F.E.A.R., så eg måtte gå litt ned på innstillingane mine.

 

Den høgaste (stabile og artifacts-frie) overklokken min no, på mitt PNY Verto GeForce 7800GT-kort, er 463 MHz / 1220 MHz.

 

(Kan og nemne at eg har bytta ut standardkjølaren med ein Zalman VF-700Cu - trur eg gløymde å nemne dette fyrste gong eg posta.)

 

Edit 07.12.05: Klarte litt til på minnet, så eg har oppdatert innlegget.

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
Sinnsykt til å være 24/7 (og litt uansett egentlig) tbend. Er vell ikke akkurat boxkjøleren dette her. Anntar  det er no vannkjøling

 

Minne burde vær mulig å få lengere men jeg har hørt at voltmoding på minne fort gir svidde kort på x800 :hmm:  Vet ikke hvor my kjøling du ar av minnebrikkene men noen store kjøleribber bakpå funker vist bra. Så en kar med en "oppskåret" cpukjøleribbe som dekket 2 og 2 brikker. Ble litt dårlig forklart men.  Har små zalmanribber på mitt kort og det fikk meg over 100mhrz opp 450 stock - 470 uten ribber - 590 med ribber

5201155[/snapback]

 

Takker for den :thumbup:

Kjører på alt for mye volt nå, 1.75idle, ca 1.69 Load, men gir en god fan. Ryker kortet blir det et nytt x800xt kort :p

 

Har noen spontane reboots @ 4Ghz her, så må finne feilen. trodde først at det var GPU, men det er det nok ikke etter å ha kjørt 620mhz ei ukes tid nå,, kankje man skulle teste 630mhz :dribble:

Lenke til kommentar
Er helt enig...

 

Legg med denne Core klokken inn i x800xt serien...

Har forresten kjørt 3dmark @ 650Mhz, men har ikke screen av det  :(

 

36cj.th.jpg

5257178[/snapback]

 

Sykesykemann. Får litt lyst på bedre kjøling nå. Må bare finne en måte å hidre at kortet henger seg ved over 560 på gpu. Låser seg akkurat der uansett drivere og temp(50c maks er da ikke noe stress på load). 557 kan gå greit litt men ikke mer.

Lenke til kommentar
Er helt enig...

 

Legg med denne Core klokken inn i x800xt serien...

Har forresten kjørt 3dmark @ 650Mhz, men har ikke screen av det  :(

 

36cj.th.jpg

5257178[/snapback]

 

Sykesykemann. Får litt lyst på bedre kjøling nå. Må bare finne en måte å hidre at kortet henger seg ved over 560 på gpu. Låser seg akkurat der uansett drivere og temp(50c maks er da ikke noe stress på load). 557 kan gå greit litt men ikke mer.

5257635[/snapback]

 

Voltmod min venn :thumbup:

Lenke til kommentar

Takker..

 

Kjører LOAD 1.7v, sikkert 1.73Idle 24/7 :tease: ,, regner med det holder som f det :thumbup:

Har ikke turt å testa 1.75v load og 660Mhz, regner med det også går greit i 3D mark, er minnet som Sliter :nei:

 

Har du tatt Minne Mod?

 

Der sitter jeg på Rommet med vinduet oppe... ( fordeler med å bo i Nord vettu :p )

Kunne gjerne tenkt meg 620Mhz på minnet også :thumbup:

Lenke til kommentar
Kunne trengt en vmem mod jeg også, makser på ~610mhz. Og jeg har X850XTPE :/ Har dessverre hørt at det er den modden som dreper flest kort. Litt skummelt..

 

Dette kortet artifacter enda på stock speeds :(

5260047[/snapback]

 

Hehe,,, kan ikke tenke meg hva det gjør på 610Mhz da :!:

 

Har også hørt det så er litt redd for å gjøre det :hmm:

Lenke til kommentar

@tbend: har ikke vdd eller vddq mod på mitt HIS 800xt, minnet klokker suverent uten (620+). Hadde ike nølt med modden dersom minnet ikke hadde vært så bra.

 

Har gjort modden tidligere, på et R9800 kort, forholdvis lett mod, men vanskelig å finne riktig/optimal spenning.

 

Tror den ikke er så farlig bare man holder differansen mellom vdd & vddq konstant, og ikke for høyt selvfølgelig. Det var vref modden på R9800 kortenen som tok livet av de fleste kortene, mitt inkludert :innocent:

 

mvh r.-

Lenke til kommentar
@tbend: har ikke vdd eller vddq mod på mitt HIS 800xt, minnet klokker suverent uten (620+). Hadde ike nølt med modden dersom minnet ikke hadde vært så bra.

 

Har gjort modden tidligere, på et R9800 kort, forholdvis lett mod, men vanskelig å finne riktig/optimal spenning.

 

Tror den ikke er så farlig bare man holder differansen mellom vdd & vddq konstant, og ikke for høyt selvfølgelig. Det var vref modden på R9800 kortenen som tok livet av de fleste kortene, mitt inkludert  :innocent:

 

mvh r.-

5261786[/snapback]

 

Må man modde begge også må begge være proposjonal hele veien?? Har snakka med Stoolman og han sa at minne mod på x800 kortene var ganske risikabelt, vet ikke da om han mente mitt Club3d kort eller om han mente generelt...

:hmm:

 

Drepte også mitt R9800 med ALT for mye volt til minnet :D

 

Kunne jo lett fått 7500 i 3dmark med hurtigere minne :mad:

Lenke til kommentar

Ikke proposjonal, men konstant. Vdd skal være ca 2.01V og vddq 2.08V på disse kortene som default. Dette varierer nok litt fra produsent til produsent, og også mellom kortene fra samme produsent, men de avviker ikke mye. (Ati's referansedesign).

Differansen skal være omlag 0.05V - 0.08V

 

Det er forholdsvis lett å måle disse to spenningene, det er muligens det første man bør gjøre.

 

Avviker de, så er det ikke farlig å modde de opp til 'standard' spenningen. Har sett folk kjøre vdd på over 2.5V, men dette anbefales IKKE. Det er små justeringer som skal til, og det er en langdryg affære før (hvis man i det heletatt klarer det) finner 'sweetspot'.

 

Disse minnebrikkene er rated til over 600Mhz, klarer de ikke det så har kortprodusenten gjort en slapp jobb da han skrudde sammen kortet..

 

Anbefaler guiden til Urlyn hos techpowerup.com, da særlig diskusjonstråden som følger guiden.

 

mvh r.-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...