Gå til innhold

Overklokkingsdatabase for Skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Club3D Geforce 7800 GTX:

 

Core: 519MHz MHz

Minne: 1400 MHz

 

Med AC NV5 rev.3 - kjørte faktisk 500MHz stabilt med stock kjøler, har ikke pressa den nye kjøleren noe, ligger ca 41 grader idle nå og 61 grader load.

 

9207 3DMark05 :)

 

edit: klokka litt til - og litt bedre score :)

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Hvis jeg modder 7800gt kortet litt så kommer jeg garantert over 9000 poeng. Mangler jo kun 173 poeng for å nå 9000  :thumbup:

 

Edit: Hvor kan man finne ut hvor mye spenning kjernen bruker?

5421476[/snapback]

 

 

Du bruker bios edit program.. søk litt på google så finner du.. er laghet guide på extremesystems forumet også

Lenke til kommentar
Hvis man tar en sånn modd, går garantien ut da? For hvis jeg mister garantien så gidder jeg ikke å modde, yter allerede som hvilken som helst gtx kort og det kan jeg ikke klage på.

5421851[/snapback]

 

Ja,

 

men det gjør den i utgangspunktet når du overklokker også, selv om dette er vanskeligere å påvise enn voltmodding.

Lenke til kommentar
Hmmm 10mhz ekstra hørtes veldig lite ut. Det vil iallfall et xfx kort klare uten problemer... Hva slags program bruker du til å klokke? Får du artifacts når du klokker høyere? Cpu'en din skal iallfall ikke være noen flaskehals for et gt kort.

 

Edit: Hvis det er høy temperatur som du er plaget av, vil jeg ta av kjøleren og sette den på nytt igjen. Og husk med et tynt lag med as5. Temperaturene kan variere mye hvis kjøleren ikke får direkte kontakt med kjernen. Jeg ville nok aldri ha klokket så langt uten vannkjøling, selv med vannkjøling loader kortet på 54 grader.

5419724[/snapback]

 

Klokker via coolbits - artifact-testing kjører jeg faktisk med ATI-tool.

 

Med høyere verdier, så blir systemet helt Fred Flintstone. Steinstår som regel med blåskjerm. Også prøvd å klokke både minne og gpu separat. Klarer littegrann høyere verdier når jeg skal finne max på hhv. minne/hpu, men 460/1175 er det meste jeg kan kjøre langtids-stabilt på.

 

Når jeg kjører autodetect på optimale frekvenser, så rapporterer den bare en 463 på core. Tipper bare det er et råttent eksemplar. Tempen er heller ikke nevneverdig høy, 64c load på ATItool, opptil 69 på f.ex. F.E.A.R. og Most Wanted.

 

Kjøleren er påført etter alle kunstens regler, med et tynt lag AS5 som du skrev.

Kortet fant akkurat de samme verdiene med stock kjøling, så tviler sterkt på at tempen er det som butter imot her. Får bare slå meg til ro med 7700 i 05 - er jo meget mye bedre enn gammelkortet; 6800GT @ Ultra.

Lenke til kommentar

Bare helt rått det kortet du har der Samy, du får holde oss oppdatert med benchmarks der ja! :)

 

Følte meg litt lettere fristet til å ta et suicide run i '01, med CPU på 2950 og kortet på 475/1200 - skulle vel akkurat gå om jeg sitter med verandadøren åpen for å dra ned temps på ting og tang. Men på den annen side - det er jo ikke noe jeg kommer til å kjøre med til vanlig - så det får vel evt. bli om jeg kjeder meg grassat en dag, hehe.

 

Edit : Samme setning 2 ganger.. for lite kaffe!

Endret av MetaBaron
Lenke til kommentar

Du har jo samme kort som meg, bør kanskje få nesten samme resultat. Men jeg har aldri hatt et så klokkevillig kort før. Det kortet er jo helt ekstrem. Kjører 540/1255 uten problemer. Med 550/1280 så går jeg over 9000, tipper jeg.

Tror at cpu'en hjelper meg ganske mye her også.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...