Gå til innhold

Overklokkingsdatabase for Skjermkort


Anbefalte innlegg

Elensar Postet i dag, 02:03

  Sånn, då har eg oppdatert posten. Har ikkje laggt til noko til lista sidan det blir for mykje arbeid. Dei som er ute etter info om kor langt ein kan klokke kortet sitt kan sjekke posten eller svare på posten.

Hva mener du nå, at du ikke lenger vil oppdatere resultatene ettersom nye rekorder kommer inn?

 

Det syns jeg i såfall er en uting. Alle som starter slike tråder bør tenke seg litt grundig om før man gjør det... Det er klart at det blir masse arbeid med å holde en slik tråd oppdatert, og det er bla grunnen til at jeg ikke selv ville laget noe slikt.

 

Hvis det nå ikke lenger blir lagt til og endret resultater, syns jeg du skal skrive det med klar tekst i begynnelsen av første innlegg. Informere om at dette nå er en diskusjonstråd, og ikke nødvendigvis gjenspeiler beste resultat med de respektive kortene i listen. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Elensar Postet i dag, 02:03

  Sånn, då har eg oppdatert posten. Har ikkje laggt til noko til lista sidan det blir for mykje arbeid. Dei som er ute etter info om kor langt ein kan klokke kortet sitt kan sjekke posten eller svare på posten.

Hva mener du nå, at du ikke lenger vil oppdatere resultatene ettersom nye rekorder kommer inn?

 

Det syns jeg i såfall er en uting. Alle som starter slike tråder bør tenke seg litt grundig om før man gjør det... Det er klart at det blir masse arbeid med å holde en slik tråd oppdatert, og det er bla grunnen til at jeg ikke selv ville laget noe slikt.

 

Hvis det nå ikke lenger blir lagt til og endret resultater, syns jeg du skal skrive det med klar tekst i begynnelsen av første innlegg. Informere om at dette nå er en diskusjonstråd, og ikke nødvendigvis gjenspeiler beste resultat med de respektive kortene i listen. ;)

5397732[/snapback]

Er da ikke en så stor jobb. Lese igjennom de nye postene og skrive bytte på noen få tall på forsiden.

 

BTW: så klarer jeg 431mhz core med 6800GT i SLI og 455mhz core uten SLI.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Da gjenstår å gå inni biosen å forandre på hastigheten på kjerne og rop. Det gjør jeg når de nye g71 kortene til nvidia kommer. Da skal jeg klokke helt til det kortet ber på sine knær om nåde, hehe. Vet ikke om jeg kan øke mer på minne, 200mhz oc er bra. Kanskje kan jeg tjene litt på å voltmodding, men da dør de fleste kortene som fluer. Holder jeg unna alt voltmodd for nå iallfall.

Lenke til kommentar

Hvis du tør, sett 540/1200 som jeg gjorde med engang. Da vil du få rundt 8500 poeng. Med en bra cpu vil du få litt over 8800 poeng. Men vær forsiktig. Enkelte nvidia kort klokker kjerne og rop forskjellig. Når man klokker med forceware klokker man ofte kun rop, også legger kjernen til +30-50 mhz ekstra. I mitt tilfelle hadde jeg 500 i rivatuner, også klokket kjernen min 40 mhz ekstra selv.

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

XFX 7800GT stock 450/1050

 

Maxa ut på 460/1175 med en ettermontert Zalman vf700cu - ganske skuffende egentlig.

 

Dette ga meg følgende poeng i 01/03/05

 

304XX/164XX/77XX

 

(XX fordi jeg ikke husker eksakt hva det ble.)

 

Fornøyd med 01 iaff, men det var nå primært pga. CPU'en. Opteron 146 @ 2.8.

 

Ser at det er enkelte her som har klart sykt nice scores i 05 med 7800GT - må bare ha vært realt uheldig med steppinga på kortet, antar jeg. +10MHz på kjerna fra stock er jo bare til å grine av. Og det med en Zalman vf700cu på 12v i tillegg.

Lenke til kommentar

Hmmm 10mhz ekstra hørtes veldig lite ut. Det vil iallfall et xfx kort klare uten problemer... Hva slags program bruker du til å klokke? Får du artifacts når du klokker høyere? Cpu'en din skal iallfall ikke være noen flaskehals for et gt kort.

 

Edit: Hvis det er høy temperatur som du er plaget av, vil jeg ta av kjøleren og sette den på nytt igjen. Og husk med et tynt lag med as5. Temperaturene kan variere mye hvis kjøleren ikke får direkte kontakt med kjernen. Jeg ville nok aldri ha klokket så langt uten vannkjøling, selv med vannkjøling loader kortet på 54 grader.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...