Gå til innhold

Mage Fix endelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen guildies av meg møtte nettopp en mage som angrep dem. De fikk frostbolts i hodet på henholdsvis 2k noncrit og 3,5k crit. Og items gjør ikke mage bra?

 

Hvis det blir laget meleedamage-reflection-trinket må det være mange forskjellige versjoner. Ingeniør-trinketen er enten Frost, shadow eller fire. Du kan bare bruke en av dem, og de varer i 5 sek. Et sjansespill, med andre ord. EN physical damage trinket ville ødelagt. Dere har allerede ca. 500 damage reduction fra AB-reward og manashield.

 

Når det er sagt mener jeg mages er for svake i group-pvp hvor det finnes dispel. Men å gjøre mye mer skade i PvE også? Nei.

Lenke til kommentar

Fytte grisen og mye sjukt som mager vil ha da O_O

til og med PURGE?! :dontgetit:.

 

Blir jo helt på viddene...i vårt guild ligger magene høyt på dps lista og ikke en eneste hunter/Warrior klarer å outdps'e dem.

 

Mager lav dps? pfff har kjent nok 2.5k fireballs i min tid til å ignorere folk som sier at mager har lav dps.

Lenke til kommentar
Fytte grisen og mye sjukt som mager vil ha da O_O

til og med PURGE?!  :dontgetit:.

 

Blir jo helt på viddene...i vårt guild ligger magene høyt på dps lista og ikke en eneste hunter/Warrior klarer å outdps'e dem.

 

Mager lav dps? pfff har kjent nok 2.5k fireballs i min tid til å ignorere folk som sier at mager har lav dps.

5109858[/snapback]

Vi har gimped damageoutput, uten +damage utstyr er ikke hitsene noe å skryte av.

Men når man henter inn +dmg utstyr, så går det ut over statsene..rent få ting i spillet som gir rikt med både +damage og +intellect/stamina..

Lenke til kommentar
Fytte grisen og mye sjukt som mager vil ha da O_O

til og med PURGE?!  :dontgetit:.

 

Blir jo helt på viddene...i vårt guild ligger magene høyt på dps lista og ikke en eneste hunter/Warrior klarer å outdps'e dem.

 

Mager lav dps? pfff har kjent nok 2.5k fireballs i min tid til å ignorere folk som sier at mager har lav dps.

5109858[/snapback]

Vi har gimped damageoutput, uten +damage utstyr er ikke hitsene noe å skryte av.

Men når man henter inn +dmg utstyr, så går det ut over statsene..rent få ting i spillet som gir rikt med både +damage og +intellect/stamina..

5109864[/snapback]

den normale spilleren i gaten farmer ikke akkurat neffie..

 

edit: noe rart med quotingen..skulle quote apollox..ahh..what the heck..

Endret av nord
Lenke til kommentar
den normale spilleren i gaten farmer ikke akkurat neffie..

 

edit: noe rart med quotingen..skulle quote apollox..ahh..what the heck..

5110607[/snapback]

 

Riktig, men så skal ikke den normale spilleren i gaten ha sykest dmg output heller.

5110621[/snapback]

samtidig som at rogues lever bra med non-high end utstyr?

denne diskusjonen kan fortsette i en evighet.. :)

Lenke til kommentar
Fytte grisen og mye sjukt som mager vil ha da O_O

til og med PURGE?!  :dontgetit:.

 

Blir jo helt på viddene...i vårt guild ligger magene høyt på dps lista og ikke en eneste hunter/Warrior klarer å outdps'e dem.

 

Mager lav dps? pfff har kjent nok 2.5k fireballs i min tid til å ignorere folk som sier at mager har lav dps.

5109858[/snapback]

Vi har gimped damageoutput, uten +damage utstyr er ikke hitsene noe å skryte av.

Men når man henter inn +dmg utstyr, så går det ut over statsene..rent få ting i spillet som gir rikt med både +damage og +intellect/stamina..

5109864[/snapback]

 

Og det finnes flust av gear som har mye stamina og strenght samtidig som det har +crit? ...

Lenke til kommentar
Fytte grisen og mye sjukt som mager vil ha da O_O

til og med PURGE?!  :dontgetit:.

 

Blir jo helt på viddene...i vårt guild ligger magene høyt på dps lista og ikke en eneste hunter/Warrior klarer å outdps'e dem.

 

Mager lav dps? pfff har kjent nok 2.5k fireballs i min tid til å ignorere folk som sier at mager har lav dps.

5109858[/snapback]

Vi har gimped damageoutput, uten +damage utstyr er ikke hitsene noe å skryte av.

Men når man henter inn +dmg utstyr, så går det ut over statsene..rent få ting i spillet som gir rikt med både +damage og +intellect/stamina..

5109864[/snapback]

 

Og det finnes flust av gear som har mye stamina og strenght samtidig som det har +crit? ...

5110811[/snapback]

vel, jeg vet desverre ikke mye om det der..men fikser ikke agility og attack power litt av hvert?

Lenke til kommentar
den normale spilleren i gaten farmer ikke akkurat neffie..

 

edit: noe rart med quotingen..skulle quote apollox..ahh..what the heck..

5110607[/snapback]

 

Riktig, men så skal ikke den normale spilleren i gaten ha sykest dmg output heller.

5110621[/snapback]

samtidig som at rogues lever bra med non-high end utstyr?

denne diskusjonen kan fortsette i en evighet.. :)

5110653[/snapback]

 

rogues sliter faktisk mot de fleste klasser for tiden, selv med endgame eq. (bortsett fra imba Thunderfury selvfølgelig)

Lenke til kommentar

Hvis Blizzard mener at Mage er primary damagedealer av castere så er det selvsagt litt kjipt for de at Warlocks er bedre. Men kom ikke her å syt om damagen deres generelt. Den er bra nok som den er.

 

Maxing av damage = gimping av stats. Slik er det for alle klasser.

 

Resists? Klart vi må ha det. Kan jo ikke bli hitta hele tida. Nøkkelordet som skaper mye resists på Mage attacks er, ja du gjettet riktig, resistance.

 

Go, go farm frost og fire resistance gear og pwn en mage i morra.

 

PS: Buff palas. Need more damage!

Lenke til kommentar
Hvis Blizzard mener at Mage er primary damagedealer av castere så er det selvsagt litt kjipt for de at Warlocks er bedre. Men kom ikke her å syt om damagen deres generelt. Den er bra nok som den er.

 

Maxing av damage = gimping av stats. Slik er det for alle klasser.

 

Resists? Klart vi må ha det. Kan jo ikke bli hitta hele tida. Nøkkelordet som skaper mye resists på Mage attacks er, ja du gjettet riktig, resistance.

 

Go, go farm frost og fire resistance gear og pwn en mage i morra.

 

PS: Buff palas. Need more damage!

5111048[/snapback]

vel...eneste jeg ønsker er at de gjør frost til "non-binary".

 

sjekk:

Lenke til kommentar
den normale spilleren i gaten farmer ikke akkurat neffie..

 

edit: noe rart med quotingen..skulle quote apollox..ahh..what the heck..

5110607[/snapback]

 

Riktig, men så skal ikke den normale spilleren i gaten ha sykest dmg output heller.

5110621[/snapback]

samtidig som at rogues lever bra med non-high end utstyr?

denne diskusjonen kan fortsette i en evighet.. :)

5110653[/snapback]

 

 

¨Det adresser et annet problem , nemlig mangel på scalable equipment for rogues in end-game. Argumentet ditt blir litt ironisk når det faktum at Casual rogues er nære epic rogues i dmg output, faktisk blir til en whine.

 

Spør Rogues hvor Dagger upgraden deres i BWL er for eksempel..

 

eller hvor markant bedre Bloodfang er i forhold til Nightslayer.

Lenke til kommentar
vel...eneste jeg ønsker er at de gjør frost til "non-binary".

 

sjekk:

5111133[/snapback]

 

Du måtte jo finne screenshot av de dyra med sykest resistance til magic også da.

Det er en grunn til at de har "Chromatic" i navnet sitt.

Jeg kunne jo også posta et screenshot av mine hits mot en warrior som bruker shield wall, eller en mob som gjør seg periodisk immun til physical dmg.

Endret av apollox
Lenke til kommentar
den normale spilleren i gaten farmer ikke akkurat neffie..

 

edit: noe rart med quotingen..skulle quote apollox..ahh..what the heck..

5110607[/snapback]

 

Riktig, men så skal ikke den normale spilleren i gaten ha sykest dmg output heller.

5110621[/snapback]

samtidig som at rogues lever bra med non-high end utstyr?

denne diskusjonen kan fortsette i en evighet.. :)

5110653[/snapback]

 

rogues sliter faktisk mot de fleste klasser for tiden, selv med endgame eq. (bortsett fra imba Thunderfury selvfølgelig)

5110887[/snapback]

You know, rogues have it pretty though.

Lenke til kommentar
vel...eneste jeg ønsker er at de gjør frost til "non-binary".

 

sjekk:

5111133[/snapback]

 

Du måtte jo finne screenshot av de dyra med sykest resistance til magic også da.

Det er en grunn til at de har "Chromatic" i navnet sitt.

Jeg kunne jo også posta et screenshot av mine hits mot en warrior som bruker shield wall, eller en mob som gjør seg periodisk immun til physical dmg.

5116156[/snapback]

Nå er det vel ikke der problemet ligger - frost spells blir enten resistet 100% eller 0% (og da som oftest 100%), noe ihvertfall jeg syns kom ganske godt frem i screenien. Dette er en bug som burde vært fikset for _lenge_ siden.

 

Tilbake til tråden: Ikke gidd å klage over at mage er overpowered når dere aldri har spilt klassen. Bare fordi dere ser en tilfeldig pyro-crit på 2500, så betyr ikke dette at mage wtfpwner alt. Når alt kommer til alt har faktisk mages blitt nerfet gang på gang, mens de fleste andre klassene har blitt temmelig mye sterkere. F.eks har resists blitt vanvittig mye mer vanlig siden Bliz fant ut at de skulle nerfe low-lvl spells. Bare som en bivirkning.

 

Og å si at f.eks warriors er like ille ute som mages om man misser/resister er BS. Mage vs. melee er mus vs. katt, om magen får 3 resist er det over. Om warrioren misser 3 ganger er temmelig irrelevant.

 

Greit nok, dette med resist/miss er en del av spillet. Men - en warrior kan skaffe seg masse resist-gear. Hva kan en mage? Ikke mye damage reduction med cloth-gear. Manashield? Tar imot ~600 damage, uten cooldown. Men eter opp manaen din.

Men resist-trinket? ALL damage i den skolen blir reflektert (reflektert, faktisk) tilbake til caster, i 5 sec. Vær så snill, finn en trinket med 5 min. cooldown som reflekterer all damage en rogue gjør i løpet av 5 sec.

 

Tror Blizz har en vanskelig jobb foran seg, når det gjelder å balansere de siste klassene. For noe er temmelig galt nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...