Gå til innhold

Mage Fix endelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er det vel ikke der problemet ligger - frost spells blir enten resistet 100% eller 0% (og da som oftest 100%), noe ihvertfall jeg syns kom ganske godt frem i screenien. Dette er en bug som burde vært fikset for _lenge_ siden.

5116283[/snapback]

 

Det er ikke en bug, det er slik det skal være. Noen spells skal være slik frostspells er (enten 100% eller ingen resistance) eller slik en del andre spells med at de kan bli halvveis resisted osv.

Lenke til kommentar
Hvis Blizzard mener at Mage er primary damagedealer av castere så er det selvsagt litt kjipt for de at Warlocks er bedre. Men kom ikke her å syt om damagen deres generelt. Den er bra nok som den er.

 

Maxing av damage = gimping av stats. Slik er det for alle klasser.

 

Resists? Klart vi må ha det. Kan jo ikke bli hitta hele tida. Nøkkelordet som skaper mye resists på Mage attacks er, ja du gjettet riktig, resistance.

 

Go, go farm frost og fire resistance gear og pwn en mage i morra.

 

PS: Buff palas. Need more damage!

5111048[/snapback]

vel...eneste jeg ønsker er at de gjør frost til "non-binary".

 

sjekk:

5111133[/snapback]

 

 

 

jeg er sikker på at noen har et screen av at de IKKE resista Frostbolt 10 ganger på rad, eller at noen har en screen av at en rogue dogde massevis av attacks..

 

mye på denne posten er usakelig kvining..

 

og finne frem du mest ekstreme bildene/filmene vil ikke bevise noe..

Lenke til kommentar
Og å si at f.eks warriors er like ille ute som mages om man misser/resister er BS. Mage vs. melee er mus vs. katt, om magen får 3 resist er det over. Om warrioren misser 3 ganger er temmelig irrelevant.

 

 

Er du sprø?`misser jeg 3 ganger mot en mage, har jeg

1. Ingen rage

2. ingen autoattack damage i 12 sekunder

3. jeg er død.

 

Virker som mange ikke sjønner at warrior må slå for å få rage, får man ikke rage, kan man heller ikke drepe noe. Og spesielt mot en mage, har man ca 5 slag på seg. Misser man på 3 av de, game over.

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Og å si at f.eks warriors er like ille ute som mages om man misser/resister er BS. Mage vs. melee er mus vs. katt, om magen får 3 resist er det over. Om warrioren misser 3 ganger er temmelig irrelevant.

 

 

Er du sprø?`misser jeg 3 ganger mot en mage, har jeg

1. Ingen rage

2. ingen autoattack damage i 12 sekunder

3. jeg er død.

 

Virker som mange ikke sjønner at warrior må slå for å få rage, får man ikke rage, kan man heller ikke drepe noe. Og spesielt mot en mage, har man ca 5 slag på seg. Misser man på 3 av de, game over.

5117176[/snapback]

 

Likefullt, å bruke så trege våpen er et valg, ikke et krav. Finnes mange non-MS-warriors på PvP-servere også. Dessuten vil det være problemfritt for deg å ta med deg ragepots for de gangene 101 virkelig er ute. Ingen tilsvarende pots for mage.

Lenke til kommentar
Ingen tilsvarende pots for mage.

 

En Major Health potion burde da løse en god del?

5117837[/snapback]

I en PvP-situasjon der du får 3 resists på rad, er det ikke sagt at den hjelper like mye nei. Dessuten er healthpots defensive, ikke offensive som ragepots. Det eneste du oppnår med dem er å (kanskje) leve til cooldown'en er over på den neste spell'en du virkelig trenger.

 

Selv om dette er et reelt problem for klassen, er det likevel ikke hovedproblemet på PvP-fronten. Det problemet er nemlig at andre klasser kan geares til å gjøre mage ubrukelig. Ett trykk på en slags wardrobe-mod, og man tåler latterlig mye juling fra en mage. Mage har rett og slett ikke samme muligheten mot melee (dette gjelder selvfølgelig priest og warlock også, men de har enkelte andre muligheter som f.eks fear, sacrifice VW, PW: Shield, heal etc. Manashield er beklageligvis ikke tilstrekkelig).

Lenke til kommentar
Mage har rett og slett ikke samme muligheten mot melee (dette gjelder selvfølgelig priest og warlock også, men de har enkelte andre muligheter som f.eks fear, sacrifice VW, PW: Shield, heal etc. Manashield er beklageligvis ikke tilstrekkelig).

5117920[/snapback]

 

Icebarrier, Iceblock, Coldsnap, Icebarrier, Iceblock. Og vips så har dere en større sjans enn paladins til å overleve i kamp.

Lenke til kommentar

Problemet er vel egentlig at epixen som gjør en mage god er vanskeligere å få tak i en Meele classene sitt gear. F. eks i MC dropper det en del med + dmg som hjelper mages veldig i PvP, men det er vanskeligere for casual gamers og få tak i det enn det er for en casual warrior og skaffe tuf. Personlig syns jeg ikke mages har det så altfor ille. Bare stack opp litt +dmg og stamina :>

 

I en PvP-situasjon der du får 3 resists på rad, er det ikke sagt at den hjelper like mye nei.

 

I en pvp situasjon der du får tre miss/dodge/parry på rad hjelper ikke rage potion så mye heller.

Endret av 1337Antikatt
Lenke til kommentar
Hvis Blizzard mener at Mage er primary damagedealer av castere så er det selvsagt litt kjipt for de at Warlocks er bedre. Men kom ikke her å syt om damagen deres generelt. Den er bra nok som den er.

 

Maxing av damage = gimping av stats. Slik er det for alle klasser.

 

Resists? Klart vi må ha det. Kan jo ikke bli hitta hele tida. Nøkkelordet som skaper mye resists på Mage attacks er, ja du gjettet riktig, resistance.

 

Go, go farm frost og fire resistance gear og pwn en mage i morra.

 

PS: Buff palas. Need more damage!

5111048[/snapback]

vel...eneste jeg ønsker er at de gjør frost til "non-binary".

 

sjekk:

5111133[/snapback]

 

 

 

jeg er sikker på at noen har et screen av at de IKKE resista Frostbolt 10 ganger på rad, eller at noen har en screen av at en rogue dogde massevis av attacks..

 

mye på denne posten er usakelig kvining..

 

og finne frem du mest ekstreme bildene/filmene vil ikke bevise noe..

5117087[/snapback]

har du da en lvl 60 Mage, og har vært i UBRS? er helt umulig..frost spells blir enten fullt resisted eller en full hit. dette er helt annerledes med Fire..jeg hadde akseptert det om jeg hadde fått 50 hits motde der chromatic dragene..men det er ikke det jeg "kviner" over.. frost er binary, og det bør bli endret på..

Lenke til kommentar
Ja og Jorda er flat, og barna kom med storken

5117379[/snapback]

 

word... =)

 

 

 

PS: Det at mage er den svakeste klassen er vel å ta i litt? prøvd deg som warrior uten uber gear?

5117603[/snapback]

ikke å ta hardt i i det hele tatt... gear har ingenting med saken å gjøre, om det ikke er snakk om en mage med fult tier 2 mot en naken warrior...

mage kan knuses av ALLE classene

Lenke til kommentar
Hva vil det si at frost er binary?

5118875[/snapback]

 

Fire (f.eks) kan resistes delvis. Ie. man har 100 FR og har en 25% sjanse til 100% skade, 25% sjanse til 75% skade etc.

 

Frost derimot er enten full skade eller ingen skade.

5118886[/snapback]

 

Er ikke det en voldsom fordel? Det vil jo si at motstanderen i PvP må ha rundt 200 frost resist for å resiste noe i hele tatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...