Gå til innhold

hvorfor velger du xbox360 isteden for ps3 og NR?


trondtrond

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

- xbox360 ser ut til å bli et overlegent multimedia senter,microsoft har bygd på flere av de beste funksjonene ved å modde xbox og lagt det til grunne for xbox360

 

- har aldri likt håndkontrollene til playstation, føles som en liten plastleke som kommer til å brekke. 360 kontrolleren ser veldig behagelig ut, mens ps3 kontrolleren ser ut som en gigantisk banan.

Lenke til kommentar
- xbox360 ser ut til å bli et overlegent multimedia senter,microsoft har bygd på flere av de beste funksjonene ved å modde xbox og lagt det til grunne for xbox360

 

- har aldri likt håndkontrollene til playstation, føles som en liten plastleke som kommer til å brekke. 360 kontrolleren ser veldig behagelig ut, mens ps3 kontrolleren ser ut som en gigantisk banan.

5086514[/snapback]

 

Latterlig hehe, men sant !

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Det er fler grunner til at jeg går for Xbox 360, og jeg er veldig enig med ThomasM.

Microsoft har gjort Xbox 360 til et multimediesenter som har en funksjonalitet flere år fremfor de forrige genrasjonene, og jeg tror dette er et fokus som kan ende veldig fint opp.

Jeg liker også integrasjonsmulighetene med andre systemer som PSP og iPod.

 

Si hva du vil, men jeg synes faktisk at spilla som kommer itl Xboxen var veldig gode - selv om mye av det er multiplatformspill.

 

Noe av det som muligens er det største punktet mitt er at Xbox-kontrollen er overlegen, og utifra bildene jeg har sett blir 360en sin kontroll en fin sak også. PlayStation 2 kontrollen synes jeg blir for liten og knotete, PlayStation 3 er en boomerang, og jeg frykter at Revolution sin kontroll vil begrense spill mer enn det vil åpne for nye muligheter.

 

Og jeg liker veldig godt hele det nye Xbox 360 dashboardet, og det at man kan kunne kjøre hva for musikk man vil er en veldig bra ting.

 

Jeg gjør egentlig ikke annet enn å gå rundt å glede meg til 2. Desember :)

<gpp>Dessuten er det trivlig å gi penger til Microsoft, og gi fingern til alle horebarna som sitter på pappas Dell-pc med Windows XP Home og skriker at Linux er teh shit ;)</gpp>

Lenke til kommentar
Det blir XBox360 fordi den kommer først, har stort moddepotensiale og bygger videre på XBox1 som er en suksess her hjemme hos meg.

 

Så kjøper jeg PS3 når den kommer, mye fordi den kommer til å bli min første BluRay-spiller, men også fordi jeg henger med i serier som Gran Turismo og WRC.

5086982[/snapback]

 

 

moddepotensiale? jeg tviler på at vi får se noen x-box mod med det første

 

 

grunnen til at jeg har valgt x-box 360 er enkel.. Jeg vil ha neste generasjon nå, jeg vil ha et bra mediasenter i stua, uten å måtte modde. Jeg vil også ha et bra online tilbud, og til slutt men ikke minst, jeg vil spille oblivion..(ja jeg vet du kan spille det på pc og, men har ikke en pc til 25000)..

 

 

 

Mulig jeg også kjøper de andre, senere. Nintendo sin høres faktisk spennende ut, og kontrolleren er unik. Tror ikke dette vil hemme andre spill da det helt sikkert vil komme en slags expansion til denne kontrolleren så den blir normal.

Lenke til kommentar

Fordi Nintendo er totalt uinterressant. Aldri likt et eneste Nintendo spill og det er jo ikke akkurat mye annet fra andre på Nintendo maskiner... Pluss at jeg liker nesten bare racing spill. Her er jo Nintendo totalt fraværende.

 

Fordi PS2 hadde veldig få eksklusive titler jeg likte. Min PS2 har stått ubrukt iover 1 år nå. Så hvis PS3 fortsetter i samme spor så kjøper jeg den ikke.

Lenke til kommentar

Det er mange som har gode grunnar til å velge X360, men vær så snill å ikkje kritiser kontrollene til PS3 og NR...så vidt eg veit har ingen her prøvd hverken den eine eller andre. Eit knippe nordmenn har prøvd X360 sin kontroll, men før alle 3 er prøvd er det komplett umogleg å kritisere dei.

 

360 kontrolleren ser veldig behagelig ut, mens ps3 kontrolleren ser ut som en gigantisk banan.
Noe av det som muligens er det største punktet mitt er at Xbox-kontrollen er overlegen, og utifra bildene jeg har sett blir 360en sin kontroll en fin sak også. PlayStation 2 kontrollen synes jeg blir for liten og knotete, PlayStation 3 er en boomerang, og jeg frykter at Revolution sin kontroll vil begrense spill mer enn det vil åpne for nye muligheter.

Spesifikasjoner, egenskaper og utseende kan være ein god grunn, men desse blir for dumme.

 

Eg kan banne på at pipen hadde fått ein annan lyd om det var M$ som lagde ein kontroll som kan minne om ei banan eller ein delt som NR sin.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Det er mange som har gode grunnar til å velge X360, men vær så snill å ikkje kritiser kontrollene til PS3 og NR...så vidt eg veit har ingen her prøvd hverken den eine eller andre. Eit knippe nordmenn har prøvd X360 sin kontroll, men før alle 3 er prøvd er det komplett umogleg å kritisere dei.

(...)

Eg kan banne på at pipen hadde fått ein annan lyd om det var M$ som lagde ein kontroll som kan minne om ei banan eller ein delt som NR sin.

5088810[/snapback]

 

Dagens beste svar. Tusen takk. :D Du sa det jeg tenkte. Godt å se at noen her har peiling og fornuft.

Lenke til kommentar
Det er mange som har gode grunnar til å velge X360, men vær så snill å ikkje kritiser kontrollene til PS3 og NR...så vidt eg veit har ingen her prøvd hverken den eine eller andre. Eit knippe nordmenn har prøvd X360 sin kontroll, men før alle 3 er prøvd er det komplett umogleg å kritisere dei.

(...)

Eg kan banne på at pipen hadde fått ein annan lyd om det var M$ som lagde ein kontroll som kan minne om ei banan eller ein delt som NR sin.

5088810[/snapback]

 

Dagens beste svar. Tusen takk. :D Du sa det jeg tenkte. Godt å se at noen her har peiling og fornuft.

5089092[/snapback]

Jeg må si seg enig med dere.

Jeg er en av de få heldige som har prøvd 360 kontrollen, og må si den er nydelig. Men nå må dere huske hvor evig utskjelt romskipet(den orginale kontrollen) til xbox også var før den kom. Personlig syns jeg den var bedre enn PS2 og underlegen GC sine.

NR sin kontroll virker utrolig spennende. Vi får bare håpe den fører med seg kun gode ting. :)

Men jeg må si at PS3 kontrollen faktisk ser dårlig ut... Hovedsaklig fordi måten GC og Xbox har plassert de analoge stikkene appellerer mye mer til meg. Men også fordi den ser ut til at den kan bli knotete å holde(Ser iallfall slik ut for meg...). bilde

 

On topic:

Jeg skal ha alle tre.

Lenke til kommentar
ps har alltid  vært så utilgjengelig. xboxen har vært mer åpen og hatt større muligheter for tøffinger. xboxen er for voksne, ps for de som ikke er datanerder og bare vil spille ok spill. xbox har vel alltid vært litt nerdekonsoll.

5088777[/snapback]

 

Hmm, artig korleis folk kan leve på samme planet og likevel ha so stikk motsatte observasjonar. Synest ikkje XBox verken er særleg vaksen eller nerdete, snarare tvert imot. Kjenner sjølv fleire "nerdar" som har PS2 enn XBox (då meiner eg ekte nerdar, dvs sure gamle menneske som kan programmere og meiner at Linux er brukarvenleg, ikkje CS-fjortisar som stavar namnet sitt med fleire tal enn bokstavar og trur at "gulle" er eit ekte ord (no offense, har ellers ikkje noko spesielt imot CS-fjortisar ;))).

 

Men det er mogleg vi begge les litt vel mykje inn i "personlegheita" til dei forskjellige konsollane.

 

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...