Gå til innhold

Min egen lille teori om WoW og WoW-spillere


Anbefalte innlegg

Jeg sier også lol av og til, men det går for det meste i haha eller hehe :p

5086589[/snapback]

Greit nok å bruke det når man skriver (det er såpass utbredt), selv om jeg bruker "lol" sjeldent. Det jeg steiler på er når folk bruker det over Ventrilo, eller jeg hører det fra småbarns munn på bussen. Da himler jeg bare med øya... :roll:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er til dels enig med trådstarter, men hvor stort problem er egentlig dette? Det handler jo egentlig om å ikke bry seg. Hvis du klarer å ikke bry deg om tullingene, så får du mye bedre kontakt med greie folk i spillet. Selv blir jeg også meget irritert over orgrimmar/barrens chat, men siden øyet mitt oftest fokuserer på godsnakket i guild chat har dette ikke vært noe problem.

 

Oppi alt dette synes jeg at det er vanskelig å skille mellom de som bruker "gief", "gieb", "epix" ironisk og de som mener det helt seriøst.

 

 

PS: Jeg bruker "lol" når jeg faktisk sitter i stolen min og flirer. På grunn av at jeg håper det utstråler akkuratt dette. Og dessuten tror jeg "lol" har blitt gammeldags blant tullingene, så derfor føler jeg ikke at jeg provoserer noen når jeg bruker det.

Lenke til kommentar

Og med denne popularitetsbølgen så stiger selvfølgelig idiotantallet lineært. Nå er

5086265[/snapback]

 

lineært? mer eksponetiellt, stort problem det der ja. jeg personlig merket at det som er verst er hvor få som gidder å hjelpe til, jeg spør mens det står 20 personer utafor AB, ingen gidder, de vet at de kommer ikke inn der på 10 minutter, men ingen gidder... og når jeg sier til dem at det er litt lamt å ikke gidde å hjelpe i stedet for å stå stille, begynner de å syte og si at jeg er en drittunge osv. og det er de som sier "omg, noob" mitt råd om dette: IKKE BLI ALLIANCE PVE! det er her meste av drittungene ender opp.(mange gode folk og, men større spredning, horde er som oftest gode)

 

angående lol o.l. så syns jeg det går greit hvis man ikke syter med det eller overdriver, god bruk: "omg så dumt" dårlig bruk: "omg rofl, han suxx0r" (denne er en av de verste jeg noensinne har sett i WoW)

Lenke til kommentar

Som du nevner, et godt guild gjør tilværelsen utrolig mye bedre. Det er ikke til å legge under en stol at de fleste som oppfører seg som idioter ingame som regel er 12-16-åringer. Fordelen med å ha et guild i nakken, er at man slipper å omgås slike plagsomme folk. Hvor mange tells får jeg ikke hver dag, "HEY COEM HELP IN <random lowlvl instance> PLZZZZZZZZZZZ". /ignore er en nyttig funksjon.

 

Å lage en Horde vs. Alliance-diskusjon av dette blir bare dumt. Det er idioter på begge factions, deal with it. (Selv om dwarf paladin på PvE-server virker suspekt :p)

Lenke til kommentar

At folk vender og vrir i alle mulige rettninger på ord bryr meg egentlig ikke så mye.

Det som irriterer meg er at folk ikke kan vanlig folkeskikk.

 

Det kommer en level 10 opp til meg og spør pent om han kan få litt penger. Var i litt godt humør så jeg gav ham 1g, og trader, og da går han helt "Lol only 1g? u sux."

Eller når jeg var på vei igjennom ashenvale og rir forbi en liten dverg som roper etter meg. Han spør om jeg kan hjelpe han med et quest som går ut på å drepe noen mobs som er rett ved. Hadde det ikke veldig travelt, så jeg sa det gikk greit. Så løper han på og puller mange, mange mobs, og dør. Så resser han igjen og det samme skjer. Og igjen. Til slutt så sier jeg at jeg ikke har tid til at han skal dø hele tiden og at jeg må gå. Så blir han sur fordi jeg ikke vil hjelpe han.

Jeg skulle gitt månen til den som kunne sette opp et møte med en sånn i det virkelige liv sånn at jeg kunne se hvordan de fungerer blandt normale mennesker. Helt utrolig.

Endret av Plomma2
Lenke til kommentar
At folk vender og vrir i alle mulige rettninger på ord bryr meg egentlig ikke så mye.

Det som irriterer meg er at folk ikke kan vanlig folkeskikk.

5088330[/snapback]

 

det med ordene var kun et eksempel på hvordan oppførsel de du nevner i posten din somregel har. Ser du noen som bruker mye "lol, kkthxbye liek gib epix omgwtf" så kan du banne på at de er slik de du snakka om.

Lenke til kommentar

Veldig enig med trådstarter!

Har forresten sett en forferdelig ny "trend" eller hva det nå er, på bla. offisielle WoW-Eu forumet i det siste.

Vet ikke hvorfor men det irriterer meg blå, så blå att jeg har lyst til å spy med ekstrem kraft.

Det er noen som tydelig har en konkuranse om å være førstemann til å poste i nye tråder, og kun skriver "1st", "1st post" osv.

 

Kvalmt er det. ser massevis av det rundt om kring på sider, som tydeligvis har ett cluster av fjortiss fans.

 

Denne utviklingen må slutte! Gaming verdenen er ikke lenger den samme. Den utvikler seg i høy hastighet, mot "Fjortiss" diktatur, og ville tilstander.

Føles som å bli kastet ut i fra mitt eget hjem!

Lenke til kommentar
Stort sett ignorerer jeg fjottene det er snakk om her. Det som plager meg er en ny ord-trend som florerer, der ord som "plx", "gief" og "epix" går igjen. Ufattelig irriterende. Disse lamme ordene brukes også i guild chat. Er det kun meg som irriterer meg over dem, eller? Brukes disse "kule" forvrengningene på Horde-siden også? Har ikke spilt der på en stund...

5087421[/snapback]

Hva er galt med epix? :ermm:

Lenke til kommentar

Reroll horde character og løs alle problemene dine.

 

Ja, det virker for meg som om de fleste fjortissene spiller legolas-wannabe night elf på Alliance.

Vi har noen råtne egg på horde også, men det jeg har opplevd på 3 forskjellige servere hvor jeg har prøvd alliance, er at det kryr av fjortisser på alle sammen.

 

Ja jeg er pokker så glad at jeg valgte riktig side fra begynnelsen av.

Endret av dimdal
Lenke til kommentar
Veldig enig med trådstarter!

Har forresten sett en forferdelig ny "trend" eller hva det nå er, på bla. offisielle WoW-Eu forumet i det siste.

Vet ikke hvorfor men det irriterer meg blå, så blå att jeg har lyst til å spy med ekstrem kraft.

Det er noen som tydelig har en konkuranse om å være førstemann til å poste i nye tråder, og kun skriver "1st", "1st post" osv.

 

Kvalmt er det. ser massevis av det rundt om kring på sider, som tydeligvis har ett cluster av fjortiss fans.

 

Denne utviklingen må slutte! Gaming verdenen er ikke lenger den samme. Den utvikler seg i høy hastighet, mot "Fjortiss" diktatur, og ville tilstander.

Føles som å bli kastet ut i fra mitt eget hjem!

5088430[/snapback]

 

 

Ja, jeg er enig med deg anngående forumet, både us og eu. Det er akkurat som du får poeng for jo mer du poster der. Er så mange med ubrukelige poster som 1st, learn2play og O RLY. På tide at forumet der får noen brukendes modder som kan slette og banne sånt dritt.

 

Og har noen sett de trådene der som faktisk har gode poeng, men kanskje har litt mer tekst enn en tegneserie, og der folk kommer med kommentaren its too long, cant be bothered to read all that, osv.

 

Vel, takk

Lenke til kommentar

WoW skulle hatt aldersgrense 16 år minimum. Dessuten har ikke folk under 16 så godt av å sitte å spille så mye heller, ettersom de over 16 klarer å vurdere ting i en sammenheng til avhengihet lettere i forhold til en som er 12.

 

EDIT: Grunnen til at alle drittungene er i spillet + så mange casual gamers er at spillet i seg selv er altfor lett.. Legg in itemdrop pr death og death penalty på 10% exp loss pr gang - uansett om man dør i pvp eller pve..

 

- Da kan man se hvor mange som klarer å fortsette !

Endret av Fnix
Lenke til kommentar

Tror jeg kan telle antall ganger jeg har sett ordet Noob i chatten på en hånd siden betaen kom ut, og de få gangene er det alltid en eller flere(inkludert meg selv) som ber vedkommende om å oppföre seg på mer modent vis. Ved en höflig tilbakemelding slutter de gjerne med denne drittkastingen.

 

Og en liten oppfordring til de som pleier å slenge slike kommentarer: Er det noe dere er misfornöyd med når det gjelder andre spillere så er lösningen IKKE drittslenging. Det förer bare med seg dårlig rykte for dere selv samt at jeg vet at mange(desverre ikke alle) rapporterer slike tilfeller direkte til guildoffiserene deres som vil ta dere i nakken om det er en seriös guild, samt at dere oppnår absolutt ingen forbedring fra den dere er misfornöyde med sin side. Pröv heller å gi konstruktiv kritikk. Fortelle personen privat hva dere mener kunne värt gjort annerledes eller bedre, og ikke minst hvordan han kan gjöre det, så kanskje han tar rådene til etteretning og forbedrer seg selv.

 

Til slutt: Som nevnt tidligere i tråden, NETIKETTE.

Lenke til kommentar
Ble overrasket nettopp. På en poll i guilden fant jeg ut at over 15 stykker i guilden var 15-18, og det er ingen tullinger der.. Vi finnes da de under 18 som er greie og. :)

5089605[/snapback]

 

 

Selvfølgelig er det ikke alle under 18 som faller inn under dette. Og det er også folk over 18 år som ikke er helt i vinkel.

 

:)

Lenke til kommentar
WoW skulle hatt aldersgrense 16 år minimum.  Dessuten har ikke folk under 16 så godt av å sitte å spille så mye heller, ettersom de over 16 klarer å vurdere ting i en sammenheng til avhengihet lettere i forhold til en som er 12.

 

5089583[/snapback]

 

CS har vel 16 årsgrense det og, blir ikke mindre 12-åringer av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...