Gå til innhold

Info angående Creative SB X-Fi Fatal1ty FPS PCI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke noe god på plassering av hardware så må spørre. Er litt flaut, men here goes:

 

Skal jeg plasserer frontpanelet til lydkortet i fronten på kabinettet? Altså ved CD-rom'ene?

5053510[/snapback]

 

Nei, du skal plasere den bak sammen med skjermkortet, evt. nettverkskort etc.

Den må kobles til hovedkortet og hovedkortet ditt tviler jeg på at stikker helt bort ved hardisker og DVD-ROM/CD-ROM og floppy. :p

Lydkortet er et helt vanlig PCI kort som skal bak sammen med resten av korta.

Endret av Stish
Lenke til kommentar
Er ikke noe god på plassering av hardware så må spørre. Er litt flaut, men here goes:

 

Skal jeg plasserer frontpanelet til lydkortet i fronten på kabinettet? Altså ved CD-rom'ene?

5053510[/snapback]

 

Nei, du skal plasere den bak sammen med skjermkortet, evt. nettverkskort etc.

Den må kobles til hovedkortet og hovedkortet ditt tviler jeg på at stikker helt bort ved hardisker og DVD-ROM/CD-ROM og floppy. :p

Lydkortet er et helt vanlig PCI kort som skal bak sammen med resten av korta.

5054401[/snapback]

 

Snakket ikke om PCI kortet, men den andre delen. Det er PCI kort, et frontpanel og en kontroll. Hvor skal frontpanelet?

 

Link: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312205&cks=PRL

Lenke til kommentar

Både PCI-kortet og drevmodulen skal ha strøm fra PSU. Midikontakter på begge slik som det er på floppyene.

 

Vær nøye med å få på den IDE kabelen riktig som forbinder kort og modul, ellers vil du oppleve merkelige feil under installeringen.

 

Jeg anser dette kortet som mitt beste hardwarekjøp i år. Det er helt utrolig bra.

post-43883-1130217446_thumb.jpg

Endret av Cluster1
Lenke til kommentar

For meg er SB X-Fi totalt uaktuelt, da kortet er helt ubrukelig i noe annet OS enn Windows. Creative har til nå ikke villet utgi specs på kortet eller utvikle egne, proprietære Linux/UNIX-drivere. Får håpe at noen gjør en reverse engineering av driverne, akkurat på samme måte som ble gjort med webcam-driveren i windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...