Gå til innhold

Mine inntrykk av Xbox 360


mohamedina

Anbefalte innlegg

jeg var inne å prøve xbox360 på mandags kveld..

var norges første offensiele til å få prøve den=)

kom litt før de andre som skulle komme så fikk prøve den før alle:)

 

men jeg er skuffet over grafikken jeg iforhold til jeg hadde forventet...

men for alldel var sykt feet og gøy.. men kan jo få like bra grafikk på pcèn som på xboxèn akkurat det samme skjermkortet i den (GF-7800GTX og en prossord på 3.0 eller 3.2) akkurat somme som jeg har.. så holder meg til data jeg.. men var sykt gøy.. men liker ikke kontrollene...menmen det er jo opp til hver enkelt...

 

Men var skuffet i bunn og grunn over grafikken men ellers så var det topp=)

men skal du ha noe gøy får en billig penge så for alldel løp og kjøp..

du betaler kansje 2-3 tusen for konsollen ikke vet jeg hvor mye den koster når den kommer ut men ligger vel på noe rundt det.. og bare skjermkortet som er i den hvis du skal kjøpe det i butikken betaler du hvertfall 3000-3500 hvis du er heldig.. jeg betale 5000 for mitt.. så skal du ha noe billig og ha litt morro så løp og kjøp..

 

 

Dere som er spille intresserte har noe å glede dere til :thumbup:

en perfekt pakke til jul...

 

PS!

Har bilder og film... men har ikke fått lagt de inn på dataen ennå

men hvis noen er intressert kan jeg godt legge det ut etterhvert :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har Xbox360 en ganske annen GPU og CPU løsning enn det som finnes på PC siden. Hvilkne spill fikk du prøvd? Jeg tror de færeste vil bli skuffet over PGR3 eller Oblivion. Noe senere kommer også Gears of War som jeg selv merner definerer neste generasjon spill. :)

Men nå har ikke spill utviklerene hatt xbox360 hardware før nokså nylig, så største delen av utviklingen har ikke foregått på Xbox360 og dem har dermed heller ikke hatt mye mulighet til å sette seg inn i den nye hardwaren som er ganske anderledes fra det dem er vant til. Vi vil nok derfor se ganske store forbedringer med 2. generasjon spillene.

Men det er klart, hvis man forventer film lignende CGI grafikk vil man bli skuffet.

Lenke til kommentar
(GF-7800GTX og en prossord på 3.0 eller 3.2) akkurat somme som jeg har.. så holder meg til data jeg.. men var sykt gøy.. men liker ikke kontrollene...menmen det er jo opp til hver enkelt...

 

5033659[/snapback]

 

En ting er sikkert, det sitter ikke et GF-7800GTX-kort i x-boxen... Prosessoren er på 3,2 Ghz.. Men, den har tre kjerner. det har du vel ikke?

 

En anna ting. Man kan ikke sammenligne konsollspecs og pc-specs på denne måten.. i en vanlig x-box sitter det en P-3 prosessor på 733Mhz. Og den har 64MB ram.. Prøv å spill doom 3 på en pentium 3 med 64 mb ram..

Lenke til kommentar
du betaler kansje 2-3 tusen for konsollen ikke vet jeg hvor mye den koster når den kommer ut men ligger vel på noe rundt det.. og bare skjermkortet som er i den hvis du skal kjøpe det i butikken betaler du hvertfall 3000-3500 hvis du er heldig.. jeg betale 5000 for mitt.. så skal du ha noe billig og ha litt morro så løp og kjøp..

 

Argh!

Her er vi en stor kjerne av konsoll-freaks.

Vi lever og ånder for XBox 360. Vi prøver å få tiden til å gå.

ALLE vi vet at Premiumutgaven koster 3.395 og Core-utgaven 2.595.

Vi vet at den kommer 2. desember og vi håper noen butikker vil ha nattåpent til lanseringen.

Vi vet akkurat hvilke spill som kommer, vi vet at Microsoft har leid inn et selskap som hyper konsollen. Vi vet at leiligheten i Oslo skal forestille en Joanna Dark leilighet.

Den er rigget med HD-ready skjermer, surround osv....

Vi vet, vi vet. Og vi vil prøve.

Får vi?

NEI!

 

Vi så jo i VG hvem som vant testrunden på XBox 360.

En lite utsnitt av befolkningen med middels interesse så det ut til.

Ingen hardcore konsoll fans.

 

Leste nettopp Bergens Avisens artikkel. De hadde også fått prøve den.

De vet ingen ting, priser Coreutgaven feil og skriver løst om de.

 

LA OSS VENTENDE HARDCORE KONSOLLFANS FÅ SLIPPE TIL DA MANN!!.

 

(Det er i skrivende stund 42 dager, 5 timer og 54 minutter til 2.desember!)

Lenke til kommentar
Argh!

Her er vi en stor kjerne av konsoll-freaks.. osv

5034998[/snapback]

 

Enig! :hrm: akkurat det samme jeg tenkte når jeg leste dette innlegget..

 

synes det er en skam at sånne folk som bryr seg midt i ræva om xbox og heller spiller på pc gidder å melde seg på konkurransen og stjeler plassene til de som virkelig har interesse for dette.. hva er vitsen liksom.

 

til trådstarter, synes det er ganske imponerende at en liten boks til 2.595,- skaper like bra grafikk som en pc til den firedoble prisen, om ikke mere. bare skjermkortet i en pc koster jo ofte like mye og gjerne mere..

 

og en konsoll har sine positive sider og pc har sine, det er to forskjellige ting som ikke er mye vits i å sammenligne egentlig.. pc er vel overlegen på grafikken og vil alltid være det, men jeg foretrekker nå og sitte godt tilbakelent i sofaen med et par gode kompiser å spille på en 42" HDTV, eller projektor.. så kan du nå bare sitte bøyd forran 19" din å få musesyke! :tease:

Lenke til kommentar

Glad jeg aldri kommer til å bli skuffet over grafikken omtrent, da jeg ikke bryr meg stort om grafikk.

 

Slik som mange hyper grafikken i neste konsollkrig så forrundrer det meg ikke at noen blir skuffet. Men forhåpentligvis vil de etterhvert sette seg ned og spille og til slutt sette pris på annet enn grafikken.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...