Gå til innhold

Jeg er drittlei feminister.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alltid gøy når indoktrinerte feministhatere spyr ut fordommene sine mot feminister. Ingenting av det dere sier har rot i virkeligheten. Rull inn puppen.

Du har altså aldri sett på et amerikansk talkshow? Såvidt jeg vet var det mange feministiske organisasjoner som ville legge ned Playboy på 70-tallet (og i dag også, for den saks skyld), så mye for feminazismen.

Lenke til kommentar
Hvis de vil ha byttet ut skilt kan de godt betale det selv, men å bytte ut funksjonelle skilt er både dyrt og fullstendig irrasjonelt.

Det blir ikke så dyrt om man bytter de ut etterhvert som de gamle slites ut. Derimot er det mindre stil over de nye. Det neste blir vel at funksjonshemmede krever at det skal være en rullestol på skiltene også.

Lenke til kommentar
Alltid gøy når indoktrinerte feministhatere spyr ut fordommene sine mot feminister. Ingenting av det dere sier har rot i virkeligheten. Rull inn puppen.

Er ikke overrasket over at det kom fra deg. Underbygg påstandene dine du, så kanskje jeg tar deg serriøst. Uansett, står du for noe av det samme som KG. Ottar? Mener du virkelig at det er viktig å bytte ut mannen med hatt med en kulehodeskikkelse?

Rart du ikke ber alle andre om å underbygge sine påstander. Her blir det jo slengt ut påstander om mannehat, utseendet og legningen til feminister etc, uten at det underbygges.

 

Jeg er stort sett enig med Kvinnegruppa Ottar (merk: stort sett), og kan ikke se at de har sagt noe om skilt. Det er vel likestillingsombudet som bryr seg med den slags. Dog, det er et poeng at alle skilt med mennesker er illustrert med en mann, bortsett fra skolevei skiltet som er illustrert av en kvinne og et jentebarn. Jeg anser ikke det som viktig, men det sier kanskje noe om kvinnesynet samfunnet fremdeles er forurenset av.

Lenke til kommentar
Dog, det er et poeng at alle skilt med mennesker er illustrert med en mann, bortsett fra skolevei skiltet som er illustrert av en kvinne og et jentebarn. Jeg anser ikke det som viktig, men det sier kanskje noe om kvinnesynet samfunnet fremdeles er forurenset av.

Men bør man ikke istedet gjøre noe med kvinnesynet og ikke det som sier noe om det?

Lenke til kommentar

Det å bytte ut alle skilt synes jeg er dumt og unødvendig dyrt. De kan heller legge på disse folkene med kjønnsnøytralt smiley-hode på nye skilt istedenfor erstatte alle.

 

At kvinner generelt sett har blitt undertrykt gjennom tidene, skjønner jeg. Metodene som blir brukt for å likestille dem, skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Det er også bevist at kvinner er bedre i lederstillinger enn menn.

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/10/13/446255.html

 

Er de?

 

Er så forbannet lei kjønnsfokuseringen. Når kan folk slutte å se på hva man har mellom bena og heller se hva man har mellom ørene?

 

Slik som din påstand og det som blir påstått i artikkelen. Hvorfor bry seg om hvilket kjønn som har den største andelen av kompetente mennesker? Behandl mennesker likt uansett kjønn, det burde virkelig ikke være så vanskelig.

 

Feminister og mannsjåvinister er jeg drit lei, enhver som taler for kjønnsdisrkiminering er ute på villspor. Det være seg Ottar, likestillingsombudet eller en gammal mann som mener kvinnen skal være på kjøkkenet.

 

Nei til likestilling - Nei til kjønnsdiskriminering - Ja til likebehandling

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er hensiktsmessig å skille mellom likestilling og likebehandling. Det er jo en gavepakke til feministene. Det er mer effektivt – og viktigere: det er riktigere – å si at feministene er motstandere av likestilling. Feministene fortjener ikke å få lov til å gjøre begrepet likestilling til sitt eget.

Lenke til kommentar

Herregud, som folket her var i mot feminisme da. Skjønner jo at det ikke er like enkelt å se det faktisk er en forskjell når du er mann da, men likevel.

 

Tror dere feminismen lever i dag for å undertrykke menn? I såfall, hvorfor? Feminisme lever jo i dag fordi det ikke er likestilling enda.

 

Og til det med skiltene, jeg synes det er litt drøyt enda, men når det skal settes opp nye skilt burde det ikke være med menn. Hvorfor?

 

Når du bare ser menn overalt der det skal være et menneske, tenker underbevisstheten din automatisk "mann" når du tenker menneske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...