Gå til innhold

Jeg er drittlei feminister.


Anbefalte innlegg

Unnskyld at jeg sier det, men hahahaha. Den var altså rettet til CrazyKimmi.

 

Pkt. 1: Du argumenterer ikke for noen av innleggene dine, bare kommer med slappe kommentarer som "best jeg ikke sier noe her" osv. Hvorfor iallverden sier du noe da?

 

Pkt. 2: Hva i allverden er det du blir så sinna for? Du innser at vi har rett, men så finner du ikke på noe passende motargument? Ikke bland deg inn i noe når du a) ikke gir uttrykk for at du har noe særlig å komme med og b) deretter presiserer at du ikke gidder å si noe. Hva er poenget, liksom? At du er så sinna?

 

Pkt. 3: Du avslutter med at vi kommer til å være ensomme resten av livet og aldri kommer til å få oss en kjæreste som er noe annet enn en dørmatte? GG_SAKLIGHET.

 

Whiskey Tango Foxtrot! Over!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I respekt av "likestillingsloven" synes jeg vi skal få flere kvinner til å poste i denne tråden.

 

- Dersom ikke kvinner utgjør minst 40% av inleggene innen en uke fra denne dato, foreslår jeg at alle mannlige debattanter bøtlegges med en advarselsøkning*.

 

- Dersom kvinneandelen ikke er minst 40% innen 2 uker fra denne dato, foreslår jeg at videre advarsler* deles ut, og tråden stenges.

 

 

 

 

 

* Begrepet "advarsler" var på ingen måte ment i negativ forstand til HW.no, men som et symbol på økonomiske sanksjoner mot styrer som ikke fyller opp "kvinne-kvoten" i styrene sine.

Lenke til kommentar
Nei, har ikke tid til å kommentere alt som står her og da er det like greit å la være... Min mening vil nok ikke påvirke deres syn uansett, så hvorfor bruke tid på det..? Min eneste glede er at dere mest sannsynlig ender opp ensom og singel hele gjengen.. =) ( så lenge dere ikke har en dørmatte av kjæreste da... )

5052393[/snapback]

 

Lite vits å være forbannet uten å si hvorfor da. Typisk kvinnfolk!

Kanskje en dørmatte ville være å foretrekke? :tease:

Lenke til kommentar

Kan ikke si eg kjenner meg igjen i størsteparten av innleggene deres om kvotering o.l. Har aldri sett eller hørt noe til denne påståtte ordningen. Derimot har jeg sett mange eksempler på jenter/kvinner som har fått færre fordeler og blitt vurdert annerledes kun pga kjønn. Greit så har jeg ennda ikke kommet ut på det virkelige arbeidsmarkedet, men jeg har da liekvel opplevd min del av avslag fordi jeg ikke er av det riktige kjønn! Mulig jeg ikke har store, bulende muskler men jeg innehar en viss styrke. Og det provoserer meg så til de grader å se pinglete smågutter få en jobb som jeg fint kunne klart likebra om ikke bedre bare fordi han er en GUTT! I tillegg har vi vurdering på skolene. Karakterer!! gutter slipper mye lettere unna fordi det forventes mye mindre av de. Greier de å vise tegn til intelligens blir dette jublet høyt over og oppgaven får umiddelbart en 6++ med et stooort :) hadde en jente prestert det samme ville hun fått en 4- og fått beskjed om at det ikke var bra nok og at hun kunne klart dette mye bedre. Ingen eller få lærere forventer mye av gutter...det er urettferdig og utrolig plagsomt. Men så klart..dette er "bare" mine opplevelser :roll:

 

Noen som kjenner seg igjen? eller er dette nok et dårlig argumentert innlegg fra en rødstrømpe og derfor ikke noe å høre på...

Lenke til kommentar

Gutter slipper på ingen måte lettere unna på skolen. Gutter jobber mindre enn jentene, det er et faktum. Men det er også et faktum at guttene får dårligere resultater enn jentene. Dessuten er den argumentasjonen din, der du sier at fordi ingen forventer noe av gutter, så er det så lett osv., den er helt feil. Hvis man ikke tror at noen kommer til å prestere, så blir det lettere å se på resultatene med et kritisk blikk. Du virker ganske bitter fordi du ikke slipper til i "mannsdominerte" jobber, men tror du ikke dette kan være vel så vanskelig for gutter, som vil inn i kvinnedominerte yrker?

Det at du ikke har hørt/sett noe til den "påståtte" :roll: ordningen som kalles kjønnskvotering, det avslører vel også at du egentlig ikke vet helt hva du snakker om.

 

Du sa det vel egentlig selv, det var en elendig argumentasjon.

 

[edit] @ Crazykimmi :!: du får sagt det....

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Kan ikke si eg kjenner meg igjen i størsteparten av innleggene deres om kvotering o.l. Har aldri sett eller hørt noe til denne påståtte ordningen. Derimot har jeg sett mange eksempler på jenter/kvinner som har fått færre fordeler og blitt vurdert annerledes kun pga kjønn. Greit så har jeg ennda ikke kommet ut på det virkelige arbeidsmarkedet, men jeg har da liekvel opplevd min del av avslag fordi jeg ikke er av det riktige kjønn! Mulig jeg ikke har store, bulende muskler men jeg innehar en viss styrke. Og det provoserer meg så til de grader å se pinglete smågutter få en jobb som jeg fint kunne klart likebra om ikke bedre bare fordi han er en GUTT! I tillegg har vi vurdering på skolene. Karakterer!! gutter slipper mye lettere unna fordi det forventes mye mindre av de. Greier de å vise tegn til intelligens blir dette jublet høyt over og oppgaven får umiddelbart en 6++ med et stooort :) hadde en jente prestert det samme ville hun fått en 4- og fått beskjed om at det ikke var bra nok og at hun kunne klart dette mye bedre. Ingen eller få lærere forventer mye av gutter...det er urettferdig og utrolig plagsomt. Men så klart..dette er "bare" mine opplevelser  :roll:

 

Noen som kjenner seg igjen? eller er dette nok et dårlig argumentert innlegg fra en rødstrømpe og derfor ikke noe å høre på...

5053213[/snapback]

Jeg tror nok det er et ganske lokalt problem på skolen din, evt. i klassen din?

Min og alle jeg kjenner's erfaring er stikk motsatt. Jenter smiler, de får gode karakterer fordi lærene liker de. Lærere har mye lettere for å like jenter enn gutter.

Kravene er vel også ikke mindre for gutter? Eksemepelvist gym da.. der er det ofte 50% lavere krav for jenter. I de andre fagene skal kravene være like, men smisk funker jo alltid og da kommer jenter best ut.

 

edit: quotetrøbbel hehe

Endret av Vizio
Lenke til kommentar

Kvotering e ikke løsningen uansett, derfor har man ingen bra argumenter for det.

 

Angående jobber. Føler meg ikke særlig bitter, bare litt oppgitt til tider. Syns kjønnsrollene henger litt for sterkt igjen i noen yrker. (begge veier altså) Fikk jobber gjennom UNGjobb i sommer. Da var det kun gutter som fikk male, flytte og klippe gress jobbene, mens jentene kun fikk vaskejobber. Gutter kan vel vaske? og jenter kan vel male de også?

 

Angående karakterer. Opplever at i timene så slipper guttene mer til og får komme til ordet oftere. Ikke fordi de er mer frempå nødvendigvis, men fordi de skriker ut med en gang de har noe på hjertet. Jentene blir rett og slett overkjørt. Og det at en jente bare kan smile for å få god karaktere?! herregud. Hvis ikke det e et elendig argument :roll: det funker bare ikke å løpe rundt med dyp utringnig og stramme klær. Og eg står søren meg på mitt. Guttene får lavere krav. En jente som ligger på samme nivå som en middels god gutt vil ikke få samme karaktere. Hun vil få lavere. Dette har eg sett siden barneskolen. Har gått på mange forskjellige skoler og slik har det vært på alle.

Lenke til kommentar

Coke lovin chick: Dette har jo også en del med oppdragelse å gjøre, gutter er mer oppdratt til å skrike ut men det har nok også med deres natur å gjøre. Men jeg tror faktisk kanskje det er mer kulturbasert enn det mange tror, jeg kjenner nemlig til nok av jenter som er kjappe til å ta ordet(flere enn gutter faktisk, i hvertfall i årets klasse).

 

Men en løsning på det problemet er at elevene blir disiplinert til å snakke kun når de har ordet. (Skolen burde få i hvertfall bittelitt mer disiplin.)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Angående jobber. Føler meg ikke særlig bitter, bare litt oppgitt til tider. Syns kjønnsrollene henger litt for sterkt igjen i noen yrker. (begge veier altså) Fikk jobber gjennom UNGjobb i sommer. Da var det kun gutter som fikk male, flytte og klippe gress jobbene, mens jentene kun fikk vaskejobber. Gutter kan vel vaske? og jenter kan vel male de også?

Nettopp. Det henger igjen overalt. Folk vil bare ikke innse det, fordi de liker å tro at vi har kommet lengre enn vi egentlig har. Sannheten er dessverre en annen. Vi har enda et godt stykke igjen med likestilling og frigjøring!

Lenke til kommentar

Ved å kvotere så gir du et signal om at kvinner er så forbaska svake at de må ha et system of å hjelpe stakkars seg til få jobber, hadde jeg vært en kvinne så ville kvotering fornærmet meg.

 

Men joda, vi er ikke kommet så langt kulturelt sett så vi kunne tenkt oss, men ting skjer ikke over natten. Det er en realitet. Men slik jeg ser det så går ting i positiv retning, er først og fremst gamlinger som ikke henger med i tiden som kaster søknader fra kvinner i søpla. Man må også tenke på at ikke alle slike yrker ennda ikke har like mange søkere som menn(rett meg hvis jeg tar feil her), etterhvert så det balanserer seg så vil også stillingene følge etter.

 

Må også nevne at det finnes former for femminisme(individualistisk feminisme) som er sterkt i mot kvotering.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Skolen er lagt opp etter feministiske prinsipper. Undervisningen er lagt opp slik at jenter har en stor faglig fordel. Det læres på jentenes premisser. At guttene krever mer oppmerksomhet samtidig som de er faglig svakere viser bare hvor mye skoleverket er vridd til jentenes fordel.

 

Min eneste glede er at dere mest sannsynlig ender opp ensom og singel hele gjengen.. =) ( så lenge dere ikke har en dørmatte av kjæreste da... )

5052393[/snapback]

Jeg har kjæreste, og har hatt det i noen år nå. Hun er ingen dørmatte.

 

Har du kjæreste? Hvordan går det med kjærlighetslivet ditt? Har du en tro og ærlig kjæreste som bare slikker deg opp etter ryggen, klapper deg på hodet og sier "jada, lille venn, du har helt rett som vanlig"?

 

Mon tro om ikke det er du som er "dørmatte" her. Eventuelt ganske naiv...

Lenke til kommentar
Angående jobber. Føler meg ikke særlig bitter, bare litt oppgitt til tider. Syns kjønnsrollene henger litt for sterkt igjen i noen yrker. (begge veier altså) Fikk jobber gjennom UNGjobb i sommer. Da var det kun gutter som fikk male, flytte og klippe gress jobbene, mens jentene kun fikk vaskejobber. Gutter kan vel vaske? og jenter kan vel male de også?

Nettopp. Det henger igjen overalt. Folk vil bare ikke innse det, fordi de liker å tro at vi har kommet lengre enn vi egentlig har. Sannheten er dessverre en annen. Vi har enda et godt stykke igjen med likestilling og frigjøring!

5054435[/snapback]

Det kan godt være, men sånn det er idag så har vi begynt å traske et godt stykke på en vei som ikke leder mot likestilling og frigjøring

Lenke til kommentar

Husker jeg nesten ikke fikk spille fotball en hel balldag på skolen, fordi laget måtte bestå av minst 30% jenter, og nesten ingen jenter meldte seg på fotball. Det satt derimot 5-6 gutter på benken.

 

Kan også erindre fra elevrådsrepresentantvalget i klassen for noen uker siden, hvor mange av jentene på forhånd mente at vi burde ha ei jente og én gutt som representanter. Jeg protesterte, og ble møtt med mange sinte jenteblikk og frekke kommentarer. Da valget var ferdig, ble det klart at de som hadde fått flest stemmer, var begge jenter. Det var ingen av de som før var for kvotering som sa noe på det.

 

Er veldig lei av sånt! Jeg mener at man burde dømme ut ifra kompetanse, og ikke kjønn.

 

Når enkelte er for kjønnskvotering, i blant annet styrer og ved opptak i skoler, har jeg en tanke om at de tenker «for stort». Min oppfatning av virkelig likestilling, er ikke at styrene skal bestå av 50% av hvert kjønn -- men at ingen «bryr seg» om hva for noe kjønn de individuelle personene er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...