Gå til innhold

Dyr frakt på Microplex! *buer*


Anbefalte innlegg

Hei... :no:

 

noen som vet om andre butikker på nette som selger Laser LEDs?

 

Har kika på microplex og tenkte å bestille meg 5 stykk grønne LEDs til 18kr/stykk, og det havnet på 90 kr som jeg synes var en rimelig pris, men sammen me frakten havnet prisen på 241 :( jeg synes ærlig talt at det er for dyrt, med tanke på at 5 stykk sånne kan man sende i ett vanlig brev å holde portoen på 30-40 kr...

 

mvh, Mero

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ups, las feil eg, trudde det var 241 for frakten. Men det ser diverre korrrekt ut det.

 

Ved kjøp av så små delar ville eg sjekka nettbutikkar som sender brev. Kjøpte ein CPU-kjølar på Komplett med VISA og valgte brev som fraktmetode, kosta nesten ingenting. Men kravet for å få det tilsendt som brev er at du betalar med kredittkort.

 

Om det er andre nettbutikkar som tilbyr same form for levering veit eg ikkje, men Microplex burde absolutt fått VISA og brev som fraktmetode inn i systemet sitt.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Synst heile fraktsystemet til Microplex er latterlig. Er jo ikkje mulig å forhåndsbetale på noken måte, så då blir det automatisk rundt 50 kr ekstra i oppkravsgebyr. I tillegg synst eg dei tar seg vel godt betalt for sjølve frakta, så det blir jo latterlig dyrt. Over eit år sidan eg fekk beskjed om dei skulle ha på plass ein ny "versjon" av systemet sitt slik at det var mulig å betale med kort, men har ikkje sett snurten av det endå. Trur dei må vere bortimot den einaste butikken som ikkje har mulighet for å forhåndsbetale. Rett og slett skammelig. Trur ikkje det er reint få kundar og småordrar dei taper på dette.

Lenke til kommentar
*snip*

Heilt enig :yes:

 

Meg for eksempel, eg vel lett Komplett over Microplex sidan eg kan betale med VISA og få det tilsendt på ein billigare måte. Når det gjelder kabinett, straumforsyning eller liknande, store produkter der gebyret ikkje blir store fisken i fiskebollen er det greit, men når du kjøper, som Merovingian, få, små og billige varer og må betale 3 gangar så mykje i frakt som produktet kostar blir det for dumt.

 

Eg kjøpte ein SATA-harddisk for ei stund tilbake og gløymde straumkabelen. Den kosta 16 kroner, og hadde kosta meg langt over hundre på Mircoplex. På Komplett betalte eg rundt 30.

microplex sender som brev mot forskuddsbetaling... bare å sende mail og spør.

Ok, dette var nytt for meg, men kvifor gjere det så vanskeleg skal tru? Er det nokon som har peiling på kva det kostar å tilby kredittkort som betalingsmetode? Ser ingen andre grunnar enn økonomiske for at dei ikkje skal ha det.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Glad vi lever i et fritt land, og jeg tar meg derfor den friheten å velge bort slike firmaer med dyr frakt + ekspedisjonsgebyr. Visa er ikke oppfunnet i går, og burde være en selvfølge som betalingsalternativ i alle butikker. Ja, jeg er klar over at det koster å ha et slikt betalingssystem men dette eksemplet viser at det ikke er noen "unskyldning".

 

Edit: On topic: www.bleken.no | www.elektroskandia.no | www.elfa.se | www.dioder.no

Endret av DJ ZooL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...