Gå til innhold

Dyr frakt på Microplex! *buer*


Anbefalte innlegg

Mailutvekslig med Microplex i dag:

 

Meg:

 

Hei!

 

Siste spm, har aldri funnet et skikkelig svar på dette så derfor spør jeg nå:

 

Hvordan kan netshop.no ta 174kr i frakt på samme vare som dere tar 302kr for.?

 

 

 

Mvh Marius E.V

 

______________________________________________________________________

 

Microplex

 

Hei!

 

Inkluderer begge summer oppkravsgebyr?

 

(Vi har et eksp.gebyr på 20 kroner + mva men det utgjør jo ikke mye)

 

Hvordan andre webshoppen beregner fraktbeløp vet jeg ikke - vi bruker volumvekt, jeg vet mange andre ikke gjør det, så forklaringen kan

ligge der.

 

 

 

Espen Faale

Daglig Leder / Managing Director

Microplex Norge AS, Trøskenveien 36, N-1708 Sarpsborg

Tlf: +47-69127790, Fax: +47-69127791

http://www.microplex.no

 

___________________________________________________________________________

 

Meg:

 

174kr er det de tar i frakt. For et Lian-Li PC-V1200B tar komplett også 176kr, Frakt: 131 og Oppkravsgebyr:45.

 

Så her er det 100kr mellom dem og dere når man ikke tar med eksp.gebyr.

 

 

 

 

________________________________________________________________________

 

Microplex:

 

Hei!

 

Mulig de bruker reell vekt til beregning og ikke volumvekt, men det blir bare spekulering fra min side - du må nesten høre med dem selv :)

 

 

Espen Faale

Daglig Leder / Managing Director

Microplex Norge AS, Trøskenveien 36, N-1708 Sarpsborg

Tlf: +47-69127790, Fax: +47-69127791

http://www.microplex.no

 

 

Meg:

 

Jeg syns heller det er dere som bør finne det ut og bruke samme metoden som dem, for pc6277B koster ca det samme hos dere

og netshop når man inkluderer frakten.

 

 

Dere vil vel ikke ha en frakt som er 100kr mer enn nødvendig og at dette gjør at folk velger andre fremfor dere?

 

______________________________________________________________________

 

 

Den siste der fikk jeg aldri svar på.

 

For meg virker det som om de ikke gidder å finne ut hvorfor andre har mye billigere frakt enn dem.

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg konsekvent sluttet å handle hos microplex.no

Etter å ha spurt dem utalige ganger om når dem får nye sider inn med forhåndsbetaling og hvorfor i helvette dem har det exp gebyret som ingen andre har.

Og oppatt og oppatt fådd til svar at Jada, sidene kommer, bla bla bla bla, og de andre baker exp gebyret inn i prisene bla bla bla bla.

 

Sendte mail til dem angående SilenX viftene, fikk til svar at det var bare vanlige vifter som var dyrere og bråkte mere (noe som langt i fra er sant, kontra Papst).

 

Så nei takk. Vannkjøling handles hos www.coolnsilent.no og alt annet fra ALLE andre plasser enn microplex.no

 

Men desverre virker det som om dem gir seg blanke faen, og støtter seg på de faste kundene som enten ikke legger merke til disse tingene eller som bare handler store ting, da exp gebyret får mindre å si.

 

Thomag: har du noen mailer hvor de sier dette? For alle gangene jeg har hørt med dem om det var mulig å få det brev har det vært konsekvent negativt. Og uansett, brev med forhåndsbetaling koster 32 kr på komplett, så der er microplex.no evt 20 kr dyrere bare der.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Jeg har også gjort min siste handel hos Microplex. Mulig de har konkurransedyktige priser på visse varer, men frakten dreper hele fortrinnet. Også det dumme ekspedisjonsgebyret da. Pokker, hadde jeg måtte betalt kassadama på REMA 25kr ekstra uansett vare, hadde jeg gått et annet sted!

 

Drit og dra!

Lenke til kommentar
det er jo posten sin feil, er jo det pengene går...

Nei det er microplex sin feil som ikke gidder å finne ut den billigste fraktmåten.

 

Microplex regner volum, mens de andre bruker vekt. Et kabinett som veier 7kg vil da plutselig veie 26kg i teoretisk vekt (når man regner ut i fra volum).

 

Edit: Exp.geb er på 25kr så det har jo ikke sååå mye å si.

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar
Edit: Exp.geb er på 25kr så det har jo ikke sååå mye å si.

Det er prinsippet!

Jeg syns også dette gebyret er totalt unødvendig, men jeg syns det er mye verre at når man skal kjøpe et kabinett så må man betale 125kr mer enn nødvendig i frakt.

 

Edit: Skal se om jeg kan få sendt en mail til posten.

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar
Jeg blir så hissig av hele microplex etterhvert...

 

*frese*

Kanskje vi burde lage et skriv med underskrifter for å vise microplex.no at det er flere enn 5 som ikke bryr seg over frakten.

 

Den dyre frakten til microplex er ofte grunnen til at jeg velger komplett framfor microplex(siste handel viste at det faktisk gikk an å kjøpe et dyrere produkt på komplett, og spare penger i forhold til microplex..helt merkelig).

Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt urettferdig å bruke mot småfirma som Microplex at de ikke er store nok til å tyne seg til like gode rabatter hos Posten og Visa som tungvekterne får. Marginene i bransjen er jo oftest veldig små, så når f.eks Visa skal ha en viss prosent av beløpet blir det ikke mye igjen.

 

At de ikke er konkurranserdyktige på pris når man regner med frakt er jo bare slik markedet fungerer ;)

Lenke til kommentar
Jeg synes det er litt urettferdig å bruke mot småfirma som Microplex at de ikke er store nok til å tyne seg til like gode rabatter hos Posten og Visa som tungvekterne får. Marginene i bransjen er jo oftest veldig små, så når f.eks Visa skal ha en viss prosent av beløpet blir det ikke mye igjen.

 

At de ikke er konkurranserdyktige på pris når man regner med frakt er jo bare slik markedet fungerer  ;)

Tror ikke microplex er et småfirma.

 

Edit: ikke missfortstå meg, de er jo self ikke på størrelse med komplett :p

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...