Gå til innhold

Dyr frakt på Microplex! *buer*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De ville tjent mer hadde de fjernet ekstra kostnadene. Høres kanskje dumt ut, men sånn er det. Jeg også ville handlet mer hos dem hadde de ekstrakostnadene (tåpelig ekspedisjonsgebyr og frakt) ved siden av prisen vært lavere (selvfølgelig, på samme nivå som hos andre nettbutikker).

Det er en påstand som for stå på din regning. Enhver som driver egen virksomhet vet at de små oppdragene ikke er så attraktive. All omlegging koster også penger og tid. Jeg er ganske sikker på at Microplex overveier kontinuerlig hva som er formålstjenlig. Det er ikke sikkert at de ønsker å bli så mye større.

Lenke til kommentar

Litt utenom diskusjonen om frakt her...

 

Hvis du skal handle dioder så vil jeg absolutt anbefale LS Diodes.

De har dioder som er i stand til å gjøre deg blind i ca. 1 dag (har testet :whistle: ). Spesifiksasjoner på 24000mcd med 30° strålevinkel, tror ikke du finner stort kraftigere vanlige dioder. :thumbup:

 

Handlet selv derfra, frakten var på $2 (ca 12 kroner] og diodene er også billige. Handler du under 200 kroner (200 er ganske mange dioder det..!) så slipper du norsk moms og alt det tullet der. Tar ca. 1 uke å få pakken som brev fra USA, altså ikke mye lengre tid enn det vil ta fra Microplex.

Endret av Explorer
Lenke til kommentar

microplex.no er langt i fra noe småfirma.

Om du hadde sedd på ligningen til dem fra 2003, der eierene henter ut ett par mill i utbytte da sier det seg selv at det ikke er noen butikk som sliter ialelfall.

Men det som er så sykt er viljen demmes til å gi oss kunder bedre muligheter under handelen og under betalingen.

Og for å ikke nevne den eldgamle siden demmes som jeg syns gikk ut på dato for 3 år siden.

 

Trenger vel neppe å si at jeg ikke er noe fan av microplex

Lenke til kommentar

Mail fra microplex folkens:

 

Hei igjen!

 

En helt nøyaktig utregning av volumvekt er umulig å få til, spesiellt når flere produkter skal kombineres og systemet umulig kan vite

hvordan ting blir pakket, hva som kan ligge i samme eske osv. Dette er også årsaken til at mange webshopper velger ikke å bruke

volumberegningen og bare kjøre reell vekt. Dette blir dog feil ettersom Posten tar begge utregninger i betraktning når frakt skal beregnes.

 

På kabinetter osv. er dette enklere da ytteremballasjen de kommer i er den samme som brukes når det skal ut til kunden. Men - fremdeles må

hvert enkelt kabinett måles opp om dette skal bli 100% riktig. Man kan heller ikke bruke kabinettets dimensjon ene og alene som fasit, da

mengde emballasje varierer svært fra produsent til produsent.

 

Vi har tatt noen gjennomsnittlige mål og verdier for forskjellige typer og kategorier av kabinetter. I noen tilfeller slår de ut slik at

volumvekten blir litt i overkant, i andre tilfeller i underkant. I vår nye webshop som vil venter å lansere første uken i november vil en

større mengde av kabinettene (med emballasje) vært målt opp slik at det i det minste skal bli litt tettere på faktisk volumvekt enn det er

i dag.

 

I tilfellet du nevner under er (så vidt jeg kan se fra vårt nye system) emballasjedimensjonene 57x30x72cm. Dette gir en volumvekt på

24,6kg. Posten regner dette som 25kg så i dette tilfellet blir det altså 1kg (eller kr. 7,50 inkl.mva.) for mye, mens det i andre

tilfeller kan slå andre veien.

 

VISA er også noe jeg vet mange etterlyser. Dette vil komme kort tid etter at den nye webshoppen er lansert, så da skal det også være mulig

å slippe postens oppkravsgebyr for de som ønsker det.

 

Vårt mål er at kontoene for utgående og inngående frakt skal gå i null, dvs. vi skal hverken tjene eller tape penger på regningene vi får

fra Posten kontra det vi belaster våre kunder i frakt.

 

Jeg skjønner at det kan virke dyrt med frakt på enkelte ting, men vi har faktisk gjort en jobb for å regne på at dette skal bli så riktig

som mulig for alle parter. Enda bedre skal det også bli i den nye løsningen som vi tror både kunder og vi selv vil bli svært fornøyde med -

selv om ventetiden har vært lang

 

Espen Faale

Daglig Leder / Managing Director

Microplex Norge AS, Trøskenveien 36, N-1708 Sarpsborg

Tlf: +47-69127790, Fax: +47-69127791

http://www.microplex.no

Lenke til kommentar

Har aldri handlet hos microplex pga dyr porto\ frakt. Sier seg selv at man ikke skal oppgi dyrere frakt på varer enn det som det faktisk koster.

 

Uansett så kunne de sendt diodene dine med Norgespakke, da hadde vel frakten blitt litt over 100 kr med deres ekspedisjonsgebyr (hvis de hadde brukt ferdig eske som kjøpes på posten.)

Lenke til kommentar

Det er en påstand som for stå på din regning. Enhver som driver egen virksomhet vet at de små oppdragene ikke er så attraktive. All omlegging koster også penger og tid. Jeg er ganske sikker på at Microplex overveier kontinuerlig hva som er formålstjenlig. Det er ikke sikkert at de ønsker å bli så mye større.

Det er POSTEN som tjener penger på Microplex sine kunder, og ikke selve Microplex. De "tjener" kun på den tåpelige oppkravsgebyr, og selv om det er et lite beløp, velger mange å velge en annen butikk for sin handel (se på alle innleggene her). Dermed står det som jeg skrev tidligere.

Uansett, om de "små oppdragene" er ikke så attraktive, hvorfor slutter de ikke med det og fokuserer kun på bedriftsmarkedet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...