Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

turbo er ett must!


venbus

Anbefalte innlegg

Audi har aldri, og kommer sikkert aldri heller til å bygge så bra motorer som det BMW gjør. Og nei, jeg er ingen BMW tilhenger what so ever. Stort sett alle BMW sine 4-sylindra og samtlige 6-sylindra motorer har jo mye bedre potensiale enn en Audi femme

 

så det er derfor VS Motor, KRB Trading, Audi Sentrum, Dahlback og de gutta bruker 2.1 og 2.2 20V altså, KRB har benka 916 hester i sin 20V, så kom ikke her.. se bare hva som vant Gatebil Extreme og Drag race, jo nemlig Audi.. så å si att det er MYE mer potensiale i en BMW sekser er bare piss.. VS motor har jo en 3.6 M5 motor (med en STOR turbo), ikke så mye mer i den enn KRB sin 20V

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

driter i hva BMW hadde på 80 tallet, det du snakker om er att BMW har mye mer potensiale, og det er jeg ikke enig i, da hadde ikke "værstinga" brukt så mye av Audi Femmer'n, greit nok, BMW har mye rått, men tror BMW sekseren og Audi Femmeren stiller likt, personlig har jeg en 20V (sugemotor) og den har holdt utrolig bra, og den har vært gjennom mye grisekjøring, bruker null olje..

 

uansett, se hva audi fikk til på 80 tallet, da de kom med urquattro(og turbo 20V), de vant vel nesten alt i Gruppe B rally, og i pikes peak vant de 3 av 4 starter på rekordtid med S1 Pikes Peak

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Tullete diskusjon dere har begitt dere ut på nå. Både Audi femmer'n og BMW's seksere er bra motorer. Men når det er snakk om slik trimming som dissa gutta driver med må dere ikke tro at noen av de er bedre enn den andre. De overhaler OFTE. Selv de råeste dela holder ikke, sitert fra Kai hos KRB-trading.

En liten ting med audi femmer'n er at de sliter med å få registeret til å holde har jeg hørt. For stort oljetrykk på kjedestrammer'n, så kjedet ryker. Er en grunn til at Dalbäck har hatt over 20 audi femmere i golfen sin ;)

Lenke til kommentar
Tullete diskusjon dere har begitt dere ut på nå. Både Audi femmer'n og BMW's seksere er bra motorer. Men når det er snakk om slik trimming som dissa gutta driver med må dere ikke tro at noen av de er bedre enn den andre. De overhaler OFTE. Selv de råeste dela holder ikke, sitert fra Kai hos KRB-trading.

 

med slike effekter så regner jeg med det ja, akkurat det jeg sier, bra motorer begge to..

Lenke til kommentar
eller en Audi Femmer  :love:  :love:

5674047[/snapback]

Audi har aldri, og kommer sikkert aldri heller til å bygge så bra motorer som det BMW gjør. Og nei, jeg er ingen BMW tilhenger what so ever. Stort sett alle BMW sine 4-sylindra og samtlige 6-sylindra motorer har jo mye bedre potensiale enn en Audi femmer.

5674072[/snapback]

 

Røyka sokkene dine eller? Audi 5ern passerer lett 700hk, uten nevneverdi inngrep. Snakker mekaniske løftere, råder, turbo, innsug, grenrør/eksos, ic, dyser og map så har du 700hk. Fortell meg hvilken bmw motor som har mer potensiale på så lite?

 

Ellers er jo VAG sin 2.0 16v motor en av de beste 4erne man kan finne på å turbo konvertere. ganske kurrant å runde 500hk+ med den som basis.

 

Så tror du må gå skolen din på nytt her :thumbdown:

 

Magnus

Lenke til kommentar
eller en Audi Femmer  :love:  :love:

5674047[/snapback]

Audi har aldri, og kommer sikkert aldri heller til å bygge så bra motorer som det BMW gjør. Og nei, jeg er ingen BMW tilhenger what so ever. Stort sett alle BMW sine 4-sylindra og samtlige 6-sylindra motorer har jo mye bedre potensiale enn en Audi femmer.

5674072[/snapback]

 

Røyka sokkene dine eller? Audi 5ern passerer lett 700hk, uten nevneverdi inngrep. Snakker mekaniske løftere, råder, turbo, innsug, grenrør/eksos, ic, dyser og map så har du 700hk. Fortell meg hvilken bmw motor som har mer potensiale på så lite?

 

Ellers er jo VAG sin 2.0 16v motor en av de beste 4erne man kan finne på å turbo konvertere. ganske kurrant å runde 500hk+ med den som basis.

 

Så tror du må gå skolen din på nytt her :thumbdown:

 

Magnus

5679064[/snapback]

 

Haha, morsom du eller? "uten nevneverdige inngrep" Tror det er du som røyker sokker her. Du bytter jo alt med den lista der, og da klarer fint BMW motora å henge på. "Nesten" bare blokka og toppen som står igjen urørt, all innmat er jo bytta med den lista de. Må ikke tro at den audi femmer'n har 700hk uten at du må ut med 100.000,-+ Er du sikker på at orginal audi femmer topp flower for 700hk? Godt mulig den gjør det altså ;)

Er nok DU som må gå skolen din på nytt her ;)

Lenke til kommentar

Herregud for en diskusjon...

Er vel ikke akkurat noe fasitsvar på noe sånt da... det avhenger jo av hvem som har bygd verstingmotoren med 700+hk og hvilke deler som er brukt, er vel ikke akkurat så mye av de motora der som er fra fabrikk. Fordi en kar her har 1000 gamp i sin og en annen har 800 hk i sin betyr vel ikke akkurat at BMW ER SÅÅÅÅÅÅÅ MYE bedre enn audi eller omvendt...:S

Smak kan ikke diskuteres!

Lenke til kommentar
Herregud for en diskusjon...

Er vel ikke akkurat noe fasitsvar på noe sånt da... det avhenger jo av hvem som har bygd verstingmotoren med 700+hk og hvilke deler som er brukt, er vel ikke akkurat så mye av de motora der som er fra fabrikk. Fordi en kar her har 1000 gamp i sin og en annen har 800 hk i sin betyr vel ikke akkurat at BMW ER SÅÅÅÅÅÅÅ MYE bedre enn audi eller omvendt...:S   

Smak kan ikke diskuteres!

5680886[/snapback]

Diskusjonen virker det som er hvilken motor som er lettest å trimme, og hvilken som holder. Effektplukking er relativt likt på både audi femmer og diverse BMW seksere, og firere for den saks skyld. Når man bygger 600-1000hk er det bare blokk og topp som står igjen fra fabrikken uten innmat.

Og bare for å si en ting, må ikke tro at noen av de holder ;)

Lenke til kommentar
Herregud for en diskusjon...

Er vel ikke akkurat noe fasitsvar på noe sånt da... det avhenger jo av hvem som har bygd verstingmotoren med 700+hk og hvilke deler som er brukt, er vel ikke akkurat så mye av de motora der som er fra fabrikk. Fordi en kar her har 1000 gamp i sin og en annen har 800 hk i sin betyr vel ikke akkurat at BMW ER SÅÅÅÅÅÅÅ MYE bedre enn audi eller omvendt...:S   

Smak kan ikke diskuteres!

5680886[/snapback]

Diskusjonen virker det som er hvilken motor som er lettest å trimme, og hvilken som holder. Effektplukking er relativt likt på både audi femmer og diverse BMW seksere, og firere for den saks skyld. Når man bygger 600-1000hk er det bare blokk og topp som står igjen fra fabrikken uten innmat.

Og bare for å si en ting, må ikke tro at noen av de holder ;)

5680913[/snapback]

 

Jepp, er vel heller kvaliteten og kompabiliteten mellom de nye delene samt kvaliteten på arbeidet det kommer an på. Selvfølgelig også i hvor stor grad man rævkjører den..

Lenke til kommentar

BMW's M50B25 (den som sitter i E36 325i) klarer fint 600 HK med standard innmat.

 

Flere i USA og Sverige som kjører med kun tykkere toppakning og slike effekter på denne motoren.

 

S50B30 eller S50B32 (som sitter i E36 M3) tåler også seriøst mye overlading men motorene er ganske dyre i innkjøp.

 

Så noe av det rimeligste man kan overlade med rundt 600 HK er faktisk BMW. Motor, girkasse, diff, hjuloppheng osv er seriøst solid bygd fra fabrikken.

Endret av JensPetrus
Lenke til kommentar
Er det nå jeg skal hisse på meg alle sammen med å si at med en gammel mazda rx7 fra tidlig 90-tall kan man ta ut 7-8-900hk fra en 1,3-liter?

 

det er rotasjons motor, og på de så må man vel overhale litt mer enn en vanlig stempel motor..

 

uansett, liker audi veldig godt, kansje fordi jeg har det selv, lyden fra en femmer motor er det ikke mye som slår.. :love:

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...