DesertGlow Skrevet 2. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2005 For flere år siden skulle de bare pusse opp bygningen på Aker Brygge der der var IMAX, men siden har lite skjedd. Er hele prosjektet lagt på hylla? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 2. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2005 Ja, de gav seg for flere år siden pågrunn av lave besøkstall. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2005 Hva gikk IMAX ut på egentlig? Jeg husker jeg så alle de fancy reklamefilmene på TV der de reklamerte for 3-dimensjonal kino osv., men hva viste de egentlig? Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 2. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2005 De viste 3D-filmer, men filmene som var/er laget for IMAX er dessverre ikke så underholdende. Derfor liten interesse. 1 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) De viste 3D-filmer, men filmene som var/er laget for IMAX er dessverre ikke så underholdende. Derfor liten interesse. 3D-film som i at man kan gå rundt i filmen, eller som i at man får 360° film rundt seg? Endret 2. oktober 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 2. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2005 Man ser ting 3D. Vet ikke helt hva du mente. =) Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 2. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2005 Bruker sånne briller.. Husker jeg så et par filmer der, dårlige var de også 1 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2005 Man ser ting 3D. Vet ikke helt hva du mente. =) Akkurat som vanlig kino, bare at man kan se litt på siden av figurene og sånn? Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 2. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2005 Man ser ting 3D. Vet ikke helt hva du mente. =) Akkurat som vanlig kino, bare at man kan se litt på siden av figurene og sånn? Det er vel slik at det virker som om figurene kommer mot deg, ut av skjermen. Men vet ikke om du kan feks. se de over hodet, bak deg osv. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 2. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2005 Man ser ting 3D. Vet ikke helt hva du mente. =) Akkurat som vanlig kino, bare at man kan se litt på siden av figurene og sånn? Det er vel slik at det virker som om figurene kommer mot deg, ut av skjermen. Men vet ikke om du kan feks. se de over hodet, bak deg osv. Jup er akkurat slik ja. Men du får ikke ting bak deg desverre. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2005 Oki. Hva handlet filmene om da? Spillefilmer eller mer demo-liknende filmer? Lenke til kommentar
Equilibrium Skrevet 2. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2005 Husker jeg så en film om noen fjellklatrere som skulle bestige Mt. Everest der, Synes den var fet, de hadde satt kamera nedenfor et snøskred, det føltes ut som snøen skulle mose ut av skjermen, hehe. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 2. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2005 Da jeg var der så viste de en animerte dinosaurus -film, tror den har blitt vist på nrk som en dokumentar-serie for en stund tilbake. Det ganske gult, spesielt morro var det når de filmet dinosaurene bak gress og siv, jeg tok meg selv et par ganger i å strekke ut handen å ta etter det Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 3. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2005 Terminator 2 finnes i 3D, denne må du desverre se på en kino i USA, nærmere bestemt LA, på en av kinoene til studioet Universal om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 3. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2005 Oki. Hva handlet filmene om da?Spillefilmer eller mer demo-liknende filmer? Jeg har iallefall følesen av at det er mer "show of"-filmer de viser. Altså ikke filmer med den beste handlingen... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 3. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2005 Det var endel opplevelsesfilmer ala fjellklatring, naturfilmer, fancy dokumentarer og slikt. Og noen svært få spillefilmer. Var jævlig kult. Var ikke alle filmene som var 3D med 3D-briller, men alle filmene gav en følelse av tilstedeværelse. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 3. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2005 Terminator 2 finnes i 3D, denne må du desverre se på en kino i USA, nærmere bestemt LA, på en av kinoene til studioet Universal om jeg ikke tar feil. jepp, og den er ekstremt dyr! hvert minutt av filmen kostet en Mill dollar å lage Lenke til kommentar
jesus124 Skrevet 10. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2011 (endret) Skjønner ingenting nå. Hva er det som gjør Imax noe annerledes enn vanlige kinoer? Og hva er Imax? Kom ovenfor en video på youtube calt ''Dark Knight in Imax experience'': http://www.youtube.com/watch?v=i5Y0L9tMyQA Det er jo ingen forskjell på det og vanlig dark knight hjemme i stua mi! Er mange slike ''Imax videos'' og ''trailers'', som er ikke ekstraordinære på noen som helst måter. Lastet til og med ned en Imax dokumentar i HD. Igjen ingenting ekstraordinært. Endret 10. juli 2011 av jesus124 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2011 IMAX er det samme som 3D-kinoer nå. Det var helt alene om 3d-filmer før, men det var bare spesielle "filmer" man kunne se, som en rollercoaster ride med masse 3D-ting som kom ut av lerretet mot deg etc..samme som alle 3d-kinoer m/ briller har nå. Filmutvalget til IMAX var ekstremt begrenset, derfor ingen slager. Det var ikke blockbuster-filmer eller vanlige filmer, bare filmer laget for å vise 3D-effekten av ting som hang i lufta foran deg eller kom veldig fort mot deg etc. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2011 Kan det ha noe å gjøre med at du ser de hjemme, og ikke på en IMAX-kino? Det er jo hele poenget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå