Gå til innhold

Shaman tråden! Diskuter her..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Høyeste rank lightening shield, MED talents for 15% mer dmg, er 683 dmg for 370 mana. Ikke akkurat spesielt effektivt.

7641934[/snapback]

Hmm, har fått det fra wow-europe på shaman forumet. Ja om jeg tenker meg om, virker det merkelig. Selv koster det 347 mana med Mental Quickness for meg, og det ticker for ca 250 (Har improved og litt spelldamage). Altså blir det som en DoT som koster 347 mana som tar 750 damage. Vil vel tro warlock DoTs eller SW:Pain som regel er bedre :dontgetit:

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar

Må komme med et lite spørsmål her på shaman forumet:

Hvordan ser jeg når jeg kan bruke purge? (Solo PVE leveling)

 

Dette er et av spellene jeg tidligere har brukt lite, men som jeg nå den siste tiden har funnet ut kan være ganske bra i enkelte situasjoner. Problemet er at jeg ikke klarer å se om motstanderen har noen buff på seg som kan purges vekk. Tenker da på PVE. Bruker helt standar UI uten noen addons.

Lenke til kommentar
Må komme med et lite spørsmål her på shaman forumet:

Hvordan ser jeg når jeg kan bruke purge? (Solo PVE leveling)

 

Dette er et av spellene jeg tidligere har brukt lite, men som jeg nå den siste tiden har funnet ut kan være ganske bra i enkelte situasjoner. Problemet er at jeg ikke klarer å se om motstanderen har noen buff på seg som kan purges vekk. Tenker da på PVE. Bruker helt standar UI uten noen addons.

7647037[/snapback]

 

Tror vel ikke at purge er noe som er altfor nyttig å bruke på vanlige trashmobs under leveling.

 

Purge er jo i praksis det samme som offensiv bruk av Dispel hos oss prester, og du ser gjerne på en mob om de har positive buffer på seg utifra hvilken type mobs det er.

Humanoids med casterbar f.eks. er en slik type mobs.

 

Men samtidig er spørsmålet om du i det hele tatt bør gidde å purge noen drittbuffer uansett.

Annet enn når jeg skal farme SM cath (prestene der har power word: shield, og en renew som ticker ganske hardt) så er det sjeldent jeg har bruk for en dispel.

Ellers kan det jo for en shaman være lurt å dispelle ice armour fra mager da den slower attackspeeden, men ellers er purge/dispel en dårlig sak å bruke med mindre du denger helt spesifikke mobs.

 

De færreste mobs har dessuten en buff på seg fra før, og de pleier heller å kaste den under combat med deg, og da ser du lett om det er noe som kan fjernes. :)

Lenke til kommentar
Tror vel ikke at purge er noe som er altfor nyttig å bruke på vanlige trashmobs under leveling.

 

Purge er jo i praksis det samme som offensiv bruk av Dispel hos oss prester, og du ser gjerne på en mob om de har positive buffer på seg utifra hvilken type mobs det er.

Humanoids med casterbar f.eks. er en slik type mobs.

 

Men samtidig er spørsmålet om du i det hele tatt bør gidde å purge noen drittbuffer uansett.

Annet enn når jeg skal farme SM cath (prestene der har power word: shield, og en renew som ticker ganske hardt) så er det sjeldent jeg har bruk for en dispel.

Ellers kan det jo for en shaman være lurt å dispelle ice armour fra mager da den slower attackspeeden, men ellers er purge/dispel en dårlig sak å bruke med mindre du denger helt spesifikke mobs.

 

De færreste mobs har dessuten en buff på seg fra før, og de pleier heller å kaste den under combat med deg, og da ser du lett om det er noe som kan fjernes. :)

7647096[/snapback]

Ok.

Men finnes det en måte jeg kan se på skjermen om en motstander har en buff på seg? Ved hjelp av interface options eller noe? Klarer kun å se når motstanderen har debuff på seg. (Som f.eks. flame shock og frost shock).

Slik det er nå trykker jeg bare purge i blinde. Noen ganger er det noe å despelle, andre ganger ikke. Får heller ikke vite hva jeg evt har despellet.

Endret av janan71
Lenke til kommentar

Det finnes desverre ikke en addon for å se fiendens buffer. så du får bare teste å debuffe classes du vet pleier å ha en buff på seg eller prøve deg fram.

 

 

Og for å vite hva du har dispellet så er combat loggen fin å ha.

Sier hvilke to buffs som blir dispellet.

Lenke til kommentar

Jeg har nå en 53 shaman med det jeg vil kalle greit gear for levling ihvertfall, jeg er 41 i enhancement og synes at levlinga ikke akkurat går fort... Noen som har noen råd?

Nedetid er ikke største problem med lvl 50 quest trinket og shamanistic rage og litt drikke i backpacken, men det det tar så sinnsykt lang tid å drepe med mindre jeg får WF procs og crits.

Jeg har 16% crit chance, 400 AP, 3000 HP og 25xx mana.

Lenke til kommentar
Bruk Rockbiter til grinding, det er mere steady damage! Husk å bruk mye Lightning Shield og Flame Shock ofte (Rett etter en Stormstrike tror jeg Earth Shock gjør mere damage per mana)

7651655[/snapback]

 

Det er vel ikke så veldig lurt å bruke masse mana på fs og ls når du grinder. Med mindre du har en hel del mana potions. For healing krever ganske mye mana, unntatt his du er full resto specc.

Lenke til kommentar

Heisann

 

Min shaman er nå lvl 55, jeg er full enhancement og dual wielder AV quest reward macen og en lvl 48 blå øks.

 

Jeg går aldri tom for mana når jeg grinder lenger. Jeg grinder på mobs som er 2 level lavere enn meg. Har funnet ut av flametounge er desidert best å bruke på våpnene, både i pvp og pve.

 

Av spells så bruker jeg lightning shield, stormstrike og earth shock, i den rekkefølgen hver kamp. Da dør mobsa såpass fort at jeg ikke trenger heals.

Og når manaen nærmer seg 0 så bruker jeg bare shamannistic rage en kamp uten å bruke spells så er manaen full igjen. Har ca 3000 mana =)

Lenke til kommentar

Patch 2.0.3:

 

Shaman

 

"Earth Shock" no longer causes increased threat.

 

"Frost Shock" now causes increased threat.

 

The training cost for "Strength of Earth Totem (Rank 5)" is now correct.

 

"Nature's Guardian" will now work properly even when you don't have an enemy targeted.

Lenke til kommentar

Earth shock er jo grise mye threath, i 5 man instancer er det leit når moben er på 50% hvor du bare har heala og moben healer seg, du earth shocker og drar aggro (muligens jeg bare har gått parties med elendige tanks :p).

Men det er vel en buff at shamans eneste (?) spell interruption nå ikke drar massiv aggro.

Lenke til kommentar
Earth shock er jo grise mye threath, i 5 man instancer er det leit når moben er på 50% hvor du bare har heala og moben healer seg, du earth shocker og drar aggro (muligens jeg bare har gått parties med elendige tanks :p).

Men det er vel en buff at shamans eneste (?) spell interruption nå ikke drar massiv aggro.

7692139[/snapback]

 

Om du leste 3 poster opp så visste du at Earthshock ikke lenger gir threat :)

Lenke til kommentar

Det var mitt svar på spørsmålet, "Kunne vi ikke fått noe bedre enn mindre threath på earth shock?"

Hvis du hadde lest innlegget mitt godt nok ville du sett dette.

"Men det er vel en buff at shamans eneste (?) spell interruption nå ikke drar massiv aggro."

Lenke til kommentar
Det var mitt svar på spørsmålet, "Kunne vi ikke fått noe bedre enn mindre threath på earth shock?"

Hvis du hadde lest innlegget mitt godt nok ville du sett dette.

"Men det er vel en buff at shamans eneste (?) spell interruption nå ikke drar massiv aggro."

7692201[/snapback]

 

Skjønnte det nå :p Nvm den posten min da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...