Gå til innhold

Shaman tråden! Diskuter her..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2h for PVP ja, spesielt mot cloth.  Sett en del shamans med t1/t2 og TUF som står å grinder, det må være et helvete :no:

 

dual wield til PVE ftw

7747917[/snapback]

 

Har jo ikke dualwield om du er resto da men...

7747975[/snapback]

Når sa jeg at jeg var resto?

Pointet mitt var ikke at vedkommende var resto, men bruker tier gear sammen med melee

Lenke til kommentar

Jeg har en 60 shaman som jeg enda ikke har børstet støv av etter The Burning Crusade kom ut (egentlig ikke børstet støv siden sommeren). Karakteren innehar 6 EF og har for det meste vært rettet mot raids. Den er for tiden speccet elemental, men jeg lurer på om jeg skal gå over til dw-enhancement for videre levling mot 70.

Hva sier dere?

 

Ønsker å drepe mobs fortest mulig, men samtidig inneha en form for survivability, og jeg ser for meg en healende stilling i grupper... (Noe sier meg at jeg kan fortsette med elemental)

Lenke til kommentar

Det dropper både mye enhancement utstyr og elemental utstyr i mail. Er selv enhancement med gear fra pvp rewards osv, og farmer nå +dmg gear for fun, ligger på 460 atm, itillegg får du imba totem på lvl 64(101+dmg)

 

Men det går utrolig fort å drepe mobs med enhancement etter min mening. proccer og critter wf når jeg bruker stormstrike, ligger mobben på 30-40% etter.

 

:love: Enhancement :love:

Lenke til kommentar

Diller rundt som en lvl 65 elemental shaman og jeg må si at ting dør rimelig kjapt.

Merker veldig for om tanken i instancer veit hva han driver med dog. 2.5k lightningbolt crits med 27-30% critrate drar litt aggro til tider. Har begynnt å bruke en deaggro trinket i instances, det kjipe er at den har 5min cooldown.

 

Hadde en skikkelig bra run i coilfang underbog i går. Warrior, warlock, mage, priest og meg som elemental shaman med wrath of air(101 spelldmg) og totem of wrath(+3% crit, +3% hit). Etter litt innkjøringsproblemer(magen hadde iceblock heldigvis) så gikk det djevelsk fort. :D

 

Kjipt å miste NS dog, og måtte bruke 5 poeng i lightning overload. Procer stadig vekk på siste angrepet så den ekstra bolten slår inn i ett allerede dødt monster :hrm:

Lenke til kommentar

Hvis der er flere shamans i samme gruppe, vil de da kunne bruke samme totem? Eller vil disse i så fall overskrive hverandre?

 

Dvs. hvis en setter sammen et party på 5 shamans, vil da alle sammen kunne droppe Strength of Earth Totem og dermed få +430 strengt (@lvl65)?? Eller vil de ikke kunne få mer enn +86 str hver?

Lenke til kommentar

Den beste totemen regjerer. Om alle har lik totem, vil det bare øke radiusen effekten er i.

 

Er fortsatt elemental, men LB critter ikke for mer enn 1200 med mitt gear. Når jeg kommer til den delen av The Assasin hvor jeg skal til Orgrimmar tenker jeg at jeg respeccer enhancement. Prøves må det ihvertfall!

Lenke til kommentar
Den beste totemen regjerer. Om alle har lik totem, vil det bare øke radiusen effekten er i.

 

Er fortsatt elemental, men LB critter ikke for mer enn 1200 med mitt gear. Når jeg kommer til den delen av The Assasin hvor jeg skal til Orgrimmar tenker jeg at jeg respeccer enhancement. Prøves må det ihvertfall!

7791276[/snapback]

 

Har du mye spelldmg ? Med EM og tricketen criter min LB 2200

Lenke til kommentar
Den beste totemen regjerer. Om alle har lik totem, vil det bare øke radiusen effekten er i.

 

Er fortsatt elemental, men LB critter ikke for mer enn 1200 med mitt gear. Når jeg kommer til den delen av The Assasin hvor jeg skal til Orgrimmar tenker jeg at jeg respeccer enhancement. Prøves må det ihvertfall!

7791276[/snapback]

 

Har du mye spelldmg ? Med EM og tricketen criter min LB 2200

7792615[/snapback]

Er lvl 64 nå og har skaffet rundt 340 spelldamage nå på bare en uke (Var helt full enhancement på Tirsdagen (BC dagen)). LB min critter for rundt 2200 også med trinkets og blood fury. Har vært oppi 2800 med Lightning Bolt i BG med Berserker Buff, Totem of Wrath, Blood Fury og Trinket.

Lenke til kommentar
Gjelder dette kun for totems som gir en buff? Stacker f.eks. healing stream totem eller mana spring totem?

7794967[/snapback]

 

Healing stream stacker, dvs man får tickene fra begge totemene(lett å se hvis de to shamanene har forskjellig mengde +heal), mana spring stacker desverre ikke. Samme med 2 stk mana tide samtidig.

 

Gled dere til level 66 forresten! Earth elemental totem rocker, hvis man skjønner når man skal bruke det. Kan soloe de fleste group 2 og group 3 anbefalte quest bossene hvis man bruker elementalen, og husker på å heale den.

 

Den aggroer og begynner å denge løs på alt innafor range. Den får automatisk høyest aggro på alle mobs den er i range med når den spawner, så den tar aggro uansett hvor mye frostshock du har casta og kan brukes til å irritere en tank i en instance :innocent:.

Lenke til kommentar
Gjelder dette kun for totems som gir en buff? Stacker f.eks. healing stream totem eller mana spring totem?

7794967[/snapback]

Healing stream stacker, dvs man får tickene fra begge totemene(lett å se hvis de to shamanene har forskjellig mengde +heal), mana spring stacker desverre ikke. Samme med 2 stk mana tide samtidig.

7795463[/snapback]

Ok, så noen totem stacker, og noen stacker ikke. Hvor kan jeg så finne en oversikt over hvilke som stacker og hvilke som ikke stacker?

 

Har desverre litt dårlige erfaringer fra tidligere instancer da jeg, som noob shaman, har havnet i gruppe med en eller to andre shamans. Når jeg så starter å kaste ut totems i hytt og gevær har det til tider forekommet en del stygge gloser på party-chatten fra de andre shamans i gruppen!

Lenke til kommentar

Vel, healing stream er eneste som direkte stacker. dog dobbel grounding totem medfører redundans, først tar det ene totemet ett spell så tar det andre totemet det neste. Samme med dobbel tremor totem casta på forskjellige ticks, de vil fjerne fear uavhengig av hverandre på hver sine casts(er vel hvert 6 sec eller noe). Healing stream er det eneste som stacker skikkelig.

 

Med flere shamans i samme gruppe er det best å avtale ting på forhånd. enhancement shamans kan ha talents for bedre +str og agi totems f.eks, elemental kan ha wrath totem, resto shamans kan ha bedre mana spring totems.

 

f.eks elemental og enhancement shaman + warrior, priest og mage.

 

Str og agi, flametongue totem + mana fra enhancement shamanen

Stoneskin(eller earthbind eller ikkeno), wrath of air, totem of wrath + healing spring fra elemental

Med en rogue isteden for mage så kan f.eks enhancement shamanen ikke droppe flametongue + elemental shamanen dropper windfury isteden.

Lenke til kommentar

Jeg skal snart inn i outlands med shammien min, har vært der med andre chars og prøvd litt, det jeg lurer på er, hva skal jeg specce?

Folk sier enhancement er best for lvling, og at elemental er veldig gear dependant, men i starten får man jo ganske greit gear, til elemental også...

 

Jeg er elemental nå fordi jeg fikk nok av å stå vente på auto attack skulle drepe mobben og jeg rester mye mindre med elemental enn enhancement(Mista så mye liv i melee som jeg måtte heale, som kosta en del mana).

Så er elemental gearet i starten av outlands bra nok til at elemental blir bra å lvle med,

eller er enhancement gearet bedre for lvling, dvs. blir enhancement MYE bedre med bedre gear?

Jeg er ingen stor fan av å trykke på 2 knapper (Stormstrike, eartshock) for så å la moben dø av auto-attack... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg skal snart inn i outlands med shammien min, har vært der med andre chars og prøvd litt, det jeg lurer på er, hva skal jeg specce?

Folk sier enhancement er best for lvling, og at elemental er veldig gear dependant, men i starten får man jo ganske greit gear, til elemental også...

 

Jeg er elemental nå fordi jeg fikk nok av å stå vente på auto attack skulle drepe mobben og jeg rester mye mindre med elemental enn enhancement(Mista så mye liv i melee som jeg måtte heale, som kosta en del mana).

Så er elemental gearet i starten av outlands bra nok til at elemental blir bra å lvle med,

eller er enhancement gearet bedre for lvling, dvs. blir enhancement MYE bedre med bedre gear?

Jeg er ingen stor fan av å trykke på 2 knapper (Stormstrike, eartshock) for så å la moben dø av auto-attack... :thumbdown:

7801637[/snapback]

 

Jeg elemental atm har ca 400Spell dmg. På gear fra outland. Tar som regel mob før han kommer intil meg. setter opp earthbind rygger litt, sender LB til mob er død. LB er uhyre mana effektiv. Ny crit med den i går. 2588. Et pluss er jo Lightning Overload. Er bare 5% at den procer, men den procer når du trenger det. :)

Og fortsatt har du ikke noe problemer med å heale 5man group. Healet selv en 5man group i Mana Tombs. Dog 1 wipe.

Endret av xanth0s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...