Gå til innhold

Religion, nåtidens største samfunnsproblem!


Anbefalte innlegg

Lokaltog, jeg er klar over at vi er ganske enige i grunn. Jeg ser på religion som et samfunnsproblem, jeg er ateist og rett og slett imot organisert religion, bare så det er sagt.

 

Det jeg sier er at det ikke er religionene i seg selv som skaper krig eller er en direkte årsak.

Jeg har aldri sagt at religion er en direkte årsak til krig og elendighet, var ihvertfall ikke bevisst hvis jeg gjorde dt :p

 

Det jeg synes er at uten religion kunne vi slippe de ekstra unødvendige uenigheter i tillegg til alle uenighetene som allerede eksisterer. I tillegg skaper religion masse rasisme, ta f.eks. oslo-skolen.. lover deg at det hver eneste dag er små barn som blir mobbet for religionen sin.. :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Religion, nåtidens største samfunnsproblem!
religion religio'n m1 (fra lat.) gudsdyrkelse, guds- el. gudetro; hellig overbevisning den jødiske, den kristne r- / undervise i r-
Enig i at religion er farlig, og vår tids største og farligste religion er den som er basert på altruismen. Kollektivisme, irrasjonalitet og maktmisbruk er vår tids store ondskap. Trist at nordmenn er med på å legitimere sosialister hvert fjerde år.

 

Jeg er for å skille poltikk og religion samt politikk og økonomi. Jeg vil ikke ha psykopater (les politikere og landsmenn somlider av psykoser som sosialisme) tredd ned over hodet. Jeg stemmer å arrestere banden på Soria Moria før det er for sent.

Endret av RagnarDanneskjold
Lenke til kommentar
Jeg er for å skille poltikk og religion samt politikk og økonomi. Jeg vil ikke ha psykopater (les politikere og landsmenn somlider av psykoser som sosialisme) tredd ned over hodet.

En psykopat er et menneske uten samvittighet - ikke et med psykoser eller sosialistisk standpunkt. Dessuten ligger det lite vitenskap bak begrepet.

 

Litt utenfor emnet, men siden der er så mange som bruker kule psykologi- og psykiatriord for tiden, må man slå litt ned på det. Folk er så schizofrene i ordbruken sin, assa!

Lenke til kommentar

RagnarDanneskjold viser nok en gang hvor "liberal" han egentlig er. Liberalerister er egentlig ikke liberale i ordets rette forstand. De har to hovedmål: Utrydde (les: arrestere) folk med andre meninger enn de selv, samt avskaffe demokratiet og dets prinsipper. La oss gjøre det en gang for alle, kast DLF og partiets hele 256 (eller noe sånt) velgere til USA, hvor de kan nyte livet. Eller det de ser på som "livet". Om man overser at de egentlig er motstandere av livet, ettersom folk skal ha grunnfestet rett til å sulte og være husløs om man ikke er født inn i rette miljøet.

 

Frihet er ikke reelt i et liberalistisk samfunn. Istedetfor formyndermennesker som f.eks dagens regjeringspolitikere, vil liberalistene erstatte de med formyndermennesker som kapitalister finansfyrster og pengeherskere som styrer på toppen av hierarkiet. Akkurat som en gudommelig makt står over dagens presteskap, står kapitalkreftene over kapitalistene. Maktstrukturene foregår utenfor det offentlige rom, utenfor dets eneste naturlige miljø.

 

</irritert>

Lenke til kommentar

Men forøvrig kan jeg godt bli med på den med å arrestere folket på Soria Moria. For å ha brutt den norske grunnloven ved å sette norske tropper under utenlandsk kommando. Samt for å ha solgt vår, folkets eiendom til kapitalist-selskaper.

 

Georg Johannesen: "Liberalisme er fredelig overgang

til fascisme".

Endret av Decline
Lenke til kommentar

Et snev av saklighet er ikke å forakte. Jeg overså visst et godt poeng:

 

Akkurat som en gudommelig makt står over dagens presteskap, står kapitalkreftene over kapitalistene.

 

Kapitalkreftene, som er drevet frem av millioner av frie individers valg, er faktisk over kapitalistenes styringsevne!

Endret av Hayek
Lenke til kommentar
Et snev av saklighet er ikke å forakte. Jeg overså visst et godt poeng:

 

Akkurat som en gudommelig makt står over dagens presteskap, står kapitalkreftene over kapitalistene.

 

Kapitalkreftene, som er drevet frem av millioner av frie individers valg, er faktisk over kapitalistenes styringsevne!

Kapitalkreftene er ikke der for å styres, men for å utnyttes.

Lenke til kommentar
Liberalerister er egentlig ikke liberale i ordets rette forstand. De har to hovedmål: Utrydde (les: arrestere) folk med andre meninger enn de selv, samt avskaffe demokratiet og dets prinsipper.

Dette er nytt for meg. Kan du gi eksempler på at liberalister ikke bare har tatt til orde for å «utrydde folk med andre meninger enn de selv» og å «avskaffe demokratiet og dets prinsipper», men sågar uttalt at dette skal være liberalismens hovedmål? Og dersom liberalister ikke er liberale, hva er din definisjon på liberal?

 

La oss gjøre det en gang for alle, kast DLF og partiets hele 256 (eller noe sånt) velgere til USA, hvor de kan nyte livet.

Jeg registrerer at du først beskylder liberalister for å ha som hovedmål å utrydde meningsmotstandere, før du så tar til orde for nettopp det. Du går vel ikke med en «liberalist» i maven? :whistle:

Lenke til kommentar

Maktstrukturene foregår utenfor det offentlige rom, utenfor dets eneste naturlige miljø.

Staten er den største trusselen mot menneskene. Slik har det alltid vært, og slik kommer det til å være. Alle former for kollektivisme forfekter det som er naturlig for menneskene.

 

Samt for å ha solgt vår, folkets eiendom til kapitalist-selskaper.

Hvordan kan "folket" ha en eiendom?

 

Georg Johannesen: "Liberalisme er fredelig overgang til fascisme".

a) Fascisme er ikke fredelig

b) Den eneste likheten mellom fascisme og liberalisme er at privat eiendomsrett ikke blir fjernet ved lov.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
b) Den eneste likheten mellom fascisme og liberalisme er at privat eiendomsrett ikke blir fjernet ved lov.

Dog fjernes den i praksis i fascistiske samfunn ved at bestemmelsesretten over eiendommen overføres fra eieren til staten. Dette innebærer at den private eier står oppført som eier på et verdiløst papir, mens det i realiteten er staten som tar avgjørelsene og dermed er den reelle eier. Istedenfor å si at likheten mellom fascisme og liberalisme er at man har eiendomsrett de jure, vil jeg hevde at det er av langt større viktighet at sosialisme og fascisme har det felles at man ikke har de facto eiendomsrett. For det er tross alt hva man reelt sett opplever som teller, ikke hva som står på et verdiløst papir. Rettigheter er intet verdt dersom de ikke beskyttes og opprettholdes av myndighetene.

Lenke til kommentar
Kapitalkreftene, som er drevet frem av millioner av frie individers valg, er faktisk over kapitalistenes styringsevne!

Det er det de vil ha deg til å tro *konspirasjonsteorier*

Men, problemet er at det ikke er noe fritt valg, og det vil aldri være det. Om du går i butikken for å kjøpe mat, eller for å kjøpe deg en ny PC, så kan du ikke velge mellom samtlige produkter på markedet. Enkelte selskaper har rett og slett makt. Du kjøper en pc - du blir omtrent tvunget til å bruke, eller ihvertfall får med installert Microsofts windows (med mindre du bygger selv). Ingen har oversikt over markedet, og heller ikke muligheten til dette. Og på den andre siden så har ikke tilbyderne full oversikt over etterspørrerne. Ingen markeder er perfekte, det er et umulig ideal.

 

Du tar nok dessverre feil, Decline. Du lyver om liberalister, og du vrir sannheter til løgner når det gagner deg. Som sosialister alltid gjør.

Istedetfor å bruke personangrep og HERSKERTEKNIKKER, kan du stille deg ned et par hakk og komme med motargumenter som andre her på forumet gjør!

 

Kapitalkreftene er ikke der for å styres, men for å utnyttes.

Men det hjelper lite all den tid det ikke er noen reell mulighet for full utnyttelse og et perfekt marked. Klassestrukturen i samfunnet setter en viktig stopper for generell, lik velferd. Skeivheter er naturlig i kapitalismen - det må være vinnere og tapere, det ser vi jo, i motsetning til hva Smith og gjengen trodde.

 

Dette er nytt for meg. Kan du gi eksempler på at liberalister ikke bare har tatt til orde for å «utrydde folk med andre meninger enn de selv» og å «avskaffe demokratiet og dets prinsipper», men sågar uttalt at dette skal være liberalismens hovedmål? Og dersom liberalister ikke er liberale, hva er din definisjon på liberal?

 

Jeg er for å skille poltikk og religion samt politikk og økonomi. Jeg vil ikke ha psykopater (les politikere og landsmenn somlider av psykoser som sosialisme) tredd ned over hodet. Jeg stemmer å arrestere banden på Soria Moria før det er for sent.

 

 

Jeg registrerer at du først beskylder liberalister for å ha som hovedmål å utrydde meningsmotstandere, før du så tar til orde for nettopp det. Du går vel ikke med en «liberalist» i maven? whistle.gif

1. Jeg svarer kun med samme mynt. Vær hard mot de harde sier fantomet.

2. Den eneste liberalisten jeg går med i magen er den som vil liberalisere i frihetlig forstand, ikke liberalisere i "selge til private selskaper"-forstand.

 

Hvordan kan "folket" ha en eiendom?

Folket kan ha eiendom når folket selv styrer eiendom, som produksjonsmidlene, gjennom demokratiske prosesser, i tillegg til å få avkastningen eiendommen gir (samt kontroll over ressursene). I motsetning til at små minoriteter har dette.

 

a) Fascisme er ikke fredelig

b) Den eneste likheten mellom fascisme og liberalisme er at privat eiendomsrett ikke blir fjernet ved lov.

Det var ikke mine ord, men dog:

a) Det var heller ikke det det sto, det sto at liberalisme er fredelig. Men for den saks skyld, fascisme kan godt være fredelig, fascisme trenger ikke føre til krig i utgangspunktet, ettersom fascisme bygger på nasjonalisme og ikke internasjonalisme.

b) Fascismens sosiale funksjon består i å opprettholde kapitalistiske eiendomsforhold, og overklassens privilegier, uansett hva folket mener. Klassemotsetninger skal som i kapitalismen (og sosialdemokratiet) dempes for å unngå klassekamp som igjen kan føre til at sosialistiske/radikale grupperinger vinner frem. Men for all del, jeg setter ikke = mellom fascisme og liberalisme, men visse likhetstrekk dukker visstnok opp. Men klart, fascismen har nok hentet mye av sin ideologi fra andre ideologier og videreført dette i fascistisk ånd.

Lenke til kommentar

Flott at stilen min har fyrt opp noen meninger og tanker hos en del folk her :!:

 

Nå har jeg forresten fått tilbake stilen fra norsklæreren min, og resultatet ble en 5'er jeg er veldig fornøyd med :D Noe av det beste jeg har skrevet i norsk noen gang skulle jeg tro..

 

Noen som lurte på hva oppgaven var, her er den:

"Skriv en artikkel om et samfunnsproblem som opptar deg."

 

 

Tilbakemeldingen jeg fikk fra min norsklærer var som følger:

"Du argumenterer godt og komiskt for synspunktene dine. Stilen er velskrevet, også som artikkel betraktet. Kanskje bør du være mer forsiktig med å henvende deg så direkte til leseren: du.

 

Karakter: 5" :D

Lenke til kommentar

Je. Jeg hater at læreren din i det hele tatt nevner ordet artikkel i denne sammenheng. Selv læreren jeg hadde på ungdomsskolen hadde strøket meg hvis jeg hadde levert det der som et forsøk på en artikkel. Vær så snill - si at du ikke går allmenn!

 

Gratulerer, forresten.

Endret av trøls
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...