Gå til innhold

Religion, nåtidens største samfunnsproblem!


Anbefalte innlegg

vet ikke helt om det er nevnt, men:

 

Vi VET IKKE om verden er skapt av en Gud, eller ved "The big bang" etc, alt er bare teorier, dog noen er mer troverdig enn andre. (Anbefaler deg å lese boka "Univers uten grenser" skrevet av Stephen Hawkings, kjempe bra bok som tar opp teorier om universes start, for eksempel.)

 

Religion er mer enn bare å tro på Gud og at Gud skapte verden. Religion handler om å gi svar på "De store spørsmålene", som meninga med livet, hva skjer når jeg dør, hvordan ble verden til etc. Ingen kan med sikkerhet gi svar på disse spørsmålene.

 

Tittelen på stilen minner meg veldig om "Kristendommen -den 10ende landeplage" skrevet av Arnulf Øverland (som foresten var kommunist, var han ikke?)

 

Så vidt jeg fikk med meg kommentaren fra læreren din, så er dette skrevet som en artikkel. Noen huskeregler:

En artikkel skal være:

- Saklig

- Så objektiv som mulig

- Skal greie ut om et stoff

 

Teksten minner meg mer om et kåseri som raker ned på religion på samme måte det er "kult å se ned på usa" idag. Syns det er litt dumt, eller irriterende :roll:

Endret av smoothie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Je. Jeg hater at læreren din i det hele tatt nevner ordet artikkel i denne sammenheng. Selv læreren jeg hadde på ungdomsskolen hadde strøket meg hvis jeg hadde levert det der som et forsøk på en artikkel. Vær så snill - si at du ikke går allmenn!

 

Gratulerer, forresten.

hehe.. går allmenn jeg vettu :!: læreren er en riktig så hyggelig godt moden fyr på ca. 55-60 kanskje.. masse erfaring for å si dt sånn..

 

Men jeg må si jeg ble overrasket da jeg så 5'eren.. regnet ikke med noe mer en max 4, men tar deg jeg får.. takk forresten :D

Lenke til kommentar

Hvis jeg får være brutalt ærlig så skjønner jeg ikke hvordan du fikk 5 på det der. Jeg vil si at den var altfor personlig og lite nyansert. Det er dn del påstander uten argumenter der...

 

Men for all del - jeg er ikke lærer og vet ikke hvilke krav teksten skulle oppfylle.

Endret av howzer
Lenke til kommentar

Etter min mening er religion, satt i system til hensikt å direkte påvirke hvordan et land skal styres (samt forholdet til andre land), et økende samfunnsproblem.

 

Et eksempel er Filippinene, der regjeringens planer om et statstøttet prevensjonsprogram (for å bremse den store befolkningsøkningen) ble torpedert av den katolske kirken - som manet menighetene sine til å stemme imot de politikerne som foreslår slike vedtak. For stor befolkningsøkning fører så å si alltid til fattigdom, spesielt når godene er skjevt fordelt. Eneste positivt med religionen er at den gir folk livsvilje og noe å glede seg over, uansett hvor langt nede man måtte være. Jeg er altså for religion som en personlig greie, men IKKE i organisert form, som det har kommet fram tidligere i denne tråden.

 

Se forøvrig siggen min om hva jeg ellers synes om religion.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...