Gå til innhold

Oversettelsestråden - spør og få svar

Cuneax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Strømledning, sikkert i til gitarforsterker eller effektbokser. Gitaren i seg selv har ingen strømledning

Det er det ikke ;) Power chords er gitarakkorder. Så jeg vil tippe på noe sånt som Kraftakkord kanskje.

Skrevet
Power chord (I gitarsammenheng)

Noen som vet hva det blir på norsk?

Jeg har aldri kommet over et annet norsk navn/samlebetegnelse for denne type akkorder enn nettopp Power Chords.

Eneste måtte være at man bruker akkkordens riktige notasjon som E-5, G-5, A-5 osv.

Skrevet

Formildende omstendigheter er grunner som gjør at han får en mindre straff. F.eks. i en drapssak. Om det var offeret som først angrep deg med kniv og du dreper han i selvforsvar, er det formildende omstendigheter.

Skrevet
Strømledning, sikkert i til gitarforsterker eller effektbokser. Gitaren i seg selv har ingen strømledning

Det er det ikke ;) Power chords er gitarakkorder. Så jeg vil tippe på noe sånt som Kraftakkord kanskje.

Hehe. Cord vs. chord. ;)

Skrevet

Jeg har aldri kommet over et annet norsk navn/samlebetegnelse for denne type akkorder enn nettopp Power Chords.

Eneste måtte være at man bruker akkkordens riktige notasjon som E-5, G-5, A-5 osv.

Det er jo litt tungvint, men man blir hvertfall ikke misforstått.. :)

Skrevet (endret)

Eller bare uttaler det "påvverkårds"? :wee:

Endret av KoffeinKanin
Skrevet

"Loveleen Rihel Brenna, leder i Foreldreutvalget for grunnskolen, er vant til å ha desperate foreldre på tråden."

Hva betyr "på tråden"?

Skrevet

Fem-akkord, men man bruker vanligvis bare power chord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...