Gå til innhold

Hvordan flashe/clocke Radeon 9600 256mb?


Krypto.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har et Sapphire Radoen 9600 Atlantis 256mb. (som ikke er så veldig bra.)

Hva kan jeg gjøre for å gjøre dette kortet bedre uten å koste på det noen enorme vifter osv..

Har hørt folk har prata om å "flashe" biosen på kortet... Blir det bedre da? Og hvordan gjør jeg det?

PLEASE!! HJELP!

Lenke til kommentar

har også 9600 atlantis 256 ram, og var inne for å starte en tråd i forhold til OC, men her fant jeg vist en :!:

 

btw: har du prøvd ATI Tool? den klokker kortet sakete mens den sjekker for bugs så du finner en maks klokk, fant ikke noe link men det er sikkert noen andre her på forumet som vet hvor du laseter det ned... har ikke brukt det så mye (trenger mere kjøling!) men du kan jo prøve det men da blir det mye varmere så da burde du nok vurdere å kjøpe noe ekstra kjøling...

Lenke til kommentar

Jeg har også Radeon 9600 Atlantis 256ddr. Mitt er av Sapphire.

Bare så alle er klar over det, DETTE KORTET HAR IKKE VIFTE ! bare heatsink..

Jeg lurer på

-om det funker å overklokke det,

-hva er forskjellen fra å flashe bios og overklokke det?

-Hvordan finner jeg ut om det går an å ha 500/300 mhz på core/minne ? Default er 324/189 står det i ATItool.

-Er det skadelig for kortet dersom jeg bare setter 500/300 ?

-finnes det en failsafe mekanisme som gjør at denne hastigheten ikke virker og det blir sort før noe blir fysisk ødelagt?

 

Har den driveren som fulgte med bundle installert.. vet ikke hvordan jeg skjekker driveren, eller hva som er navnet på den.. Det er vel et nummer i device manager opplegget?

PLEASE svar, jeg er desperat etter et bedre 3dkort, men har nettopp fått bot så kan ikke kjøpe noe av betydning.. :(

 

 

BTW, tok en råsjans på å teste ny clock setting i ATItools... Stilte core til 500.20mhz, mem mhz stod fortsatt på 189mhz. Valgte Set Clock, og fikk masse striper og lilla flimring på skjermen.. Går ut i fra at det er dette som kalles artifacts? det var iallefall en del av det.. etter ca 8-10sekunder ble skjermen sort, deretter mistet skjermen signalet(LED skifter farge etter status). Betyr dette at videre eksperimentering ikke er å anebfale? Vil helst ha et skikkelig svar, ikke bare rene gjetninger fra folk som har andre kort...

 

(Camen, linken til http://www.mvktech.net/content/view/17/37/ er treg. kommer ikke inn :s )

 

mvh

AvalonZe

 

PS: ATI Tray Tools sier på hardware-->system information at min core heter RV350.

(håper ikke Camen har rett ang. BIOS kompabilitet :cry: )

Endret av AvalonZe
Lenke til kommentar

Har akkuratt det samme kortet som deg AvalonZe... Bra at du tok med det med passiv kjøling OSV (det glemte jeg...)

Jeg syns du tok i litt når du klokket opp til 500mhz... det var litt i drøyeste laget. jeg prøvde med 400, og det gikk i idle modus, men produserte masse varme...

 

Kan noe please komme med noen HELT SIKRE tips, tør ikke prøve noe når jeg bare hører "Kansje" og "Jeg tror det".

Men ellers takk :)

Lenke til kommentar
Jeg har også Radeon 9600 Atlantis 256ddr. Mitt er av Sapphire.

Bare så alle er klar over det, DETTE KORTET HAR IKKE VIFTE ! bare heatsink..

Jeg lurer på

-om det funker å overklokke det,

-hva er forskjellen fra å flashe bios og overklokke det?

-Hvordan finner jeg ut om det går an å ha 500/300 mhz på core/minne ? Default er 324/189 står det i ATItool.

-Er det skadelig for kortet dersom jeg bare setter 500/300 ?

-finnes det en failsafe mekanisme som gjør at denne hastigheten ikke virker og det blir sort før noe blir fysisk ødelagt?

 

Har den driveren som fulgte med bundle installert.. vet ikke hvordan jeg skjekker driveren, eller hva som er navnet på den.. Det er vel et nummer i device manager opplegget?

PLEASE svar, jeg er desperat etter et bedre 3dkort, men har nettopp fått bot så kan ikke kjøpe noe av betydning.. :(

 

 

BTW, tok en råsjans på å teste ny clock setting i ATItools... Stilte core til 500.20mhz, mem mhz stod fortsatt på 189mhz. Valgte Set Clock, og fikk masse striper og lilla flimring på skjermen.. Går ut i fra at det er dette som kalles artifacts? det var iallefall en del av det.. etter ca 8-10sekunder ble skjermen sort, deretter mistet skjermen signalet(LED skifter farge etter status). Betyr dette at videre eksperimentering ikke er å anebfale? Vil helst ha et skikkelig svar, ikke bare rene gjetninger fra folk som har andre kort...

 

(Camen, linken til http://www.mvktech.net/content/view/17/37/ er treg. kommer ikke inn :s )

 

mvh

AvalonZe

 

PS: ATI Tray Tools sier på hardware-->system information at min core heter RV350.

(håper ikke Camen har rett ang. BIOS kompabilitet :cry: )

Klokk 10 og 10mhz om gangen helt du får artifacts

Lenke til kommentar

bruk auto funksjonen i ATI tool så slipper du gjøre noe selv :p

 

vil anbelfae å sette på ny GPU kjøler og RAM kjølere. koster ikke så mye for en god kjøler som du faktisk kan bruke på nyere kort viss du skal kjøpe et nytt senere. VF-700 er genial kjøler billig og veldig kraftig for overklokking og dem som vil ha et stille kort... følger med RAM kjølere

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen kjølere liggendes heller :( bare noen defekte cpu kjølere.. Og jeg vet ikke hvorvidt det er vits å bruke penger på kjølere til 200-300 kr, når et nytt kort koster rundt 1000 for et mye bedre, som kan klokkes til et medium bra 3d kort til nåtidens spill.

 

Jeg fikk artifacts med en gang hvis jeg prøvde å klokke minnet på kortet! Den fant til og med artifacts på stock speed... :hmm: Jeg hadde nå core på 370mhz, men det går fint og artifact-fritt hvis jeg ikke rører minne-hastigheten.

Noen som har en anbefalt clock å kjøre dette kortet på?

Hva er max speed på RV350 core'en?

Hva er speeds på Radeon 9600PRO ?? Vil så gjerne presse inn en PRO på kortet :cry:

 

mvh AvalonZe

 

 

btw, hvor finner jeg Bios til kortet? Kanskje hvis jeg får datamaskinen til å gjenkjenne det som 9600PRO bare nedklokket, det vil yte bedre og få flere muligheter? Få VeXx inn i denne tråden!! :p

Endret av AvalonZe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...