Gå til innhold

Hva forsårsaker slike artifacts?


Spr0cket

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har i dag satt inn mitt nye MSI NX6800 ultra agp i maskina (som er en iP4 s478-basert winxp oppsatt med 1024 gb corsair vs ram). Fyrer opp med litt wow, og opplever dette: (vedlagt fil)

 

Hva i alle dager skjer her? Ikke en gang kabinettdørene er klokka på systemet mitt, alt er på original frekvens, gpu core temp er på 53' og pcb temp er på 38'.

 

Wow kjøres i 1280*1024 for native på 19" skjerm og 0 AF. high deatail.

 

så - wtf er dette (ut over eksotisk wow-kunst)?

 

(måtte kutte bildet i nedre kant for å få det under 256kb)

 

edit: dette kommer og går et par ganger hvert sekund (uten at jeg har telt med stoppeklokke) og er ikke konstant. ser ut til å stråle ut fra center av skjermbildet og/eller min kar i wow.

post-23-1127135744_thumb.jpg

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som en kraftig bug i spillet. Særlig siden det kan relateres til posisjonen for karakteren din. Mulig feilen ligger ganske sentralt i grafikkmotoren til spillet. Merkelig sak egentlig for jeg har ikke sett noe tilsvarende før.

 

Det er i hvertfall ikke samme type articafts som man får når man har klokket for høyt eller pipeliner på GPUen feiler.

 

Har dette oppstått etter patching av spillet? I så fall er det kanskje patchen som har skylden. Hvis du ikke har patchet spillet så kanskje det er noe som blir rettet på i patcher?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Det er i hvertfall ikke samme type articafts som man får når man har klokket for høyt eller pipeliner på GPUen feiler.

 

Å jo da.. man må bare presse kortet langt nok, så får man samme type artifacts. :)

 

Her har jeg et screenshot som er tatt etter å ha presset et x800xt pe kort for langt, og litt til :cool:

 

 

artifacts.JPG

 

 

Når det gjelder feilene som trådstarter opplever så er det nok en lei bug som har sneket seg inn i den nyeste patchen til WoW.

De har nok gjort endringer som ikke er helt kompatible med enkelte skjermkort/drivere.

Lenke til kommentar
De har nok gjort endringer som ikke er helt kompatible med enkelte skjermkort/drivere.

enkelte drivere? er det ikke samme driver for alle nvidia-kort? og her sier jo nikkor at han har samme problemet med et ati-basert kort.

Jasså? Det fikk jeg ikke med meg. Trodde begge hadde nVidia.

 

Da er det nok en bug i spillet som ikke har noe med skjermkortdriverne å gjøre :)

Lenke til kommentar

Det er nok enten kortet ditt som har en alvorlig ram feil, eller så er det at WoW bruker kortet feil.. Er det ram feil så merker du dette i 3dmark osv. Men er det bare wow så vil dette kun innvirke i WoW..

Du får reinstallere å se.. prøv også å oppdatere drivere til skjermkortet samt. nyeste DirectX...

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

omfg kan ikke folk som har peil på det de snakker om uttale seg.

 

Begynner å bli kraftig lei av at folk snakker om "installer seneste drivere, patch spillet, installer dX9.0c. "

 

som jeg har sagt har jeg lasta ned 78.01 som er siste driveren til nvidia. noen nyere?

 

wow lar deg ikke logge inn uten at man lasta ned og kjørt siste utgitte patch (som var 1.7 som kom på onsdag)

 

dx 9.0c var på windows update i allefall tidlig i 2005 om ikke det var i 2004. og har jeg wow bruker jeg internet ergo også win update.

 

Slutt med å poste selvfølgeligheter bare for å få postcount og les spørsmålet før du svarer

 

/rant

 

men hvis noen har noen forslag ut over det åpenbare som jeg tilsynelatende har i orden er det svært velkomment!

 

edit: nevnte artifacts skjer også andre stedet enn i IF, t.d. når jeg var mounta på gryphon som det ble nevnt av andre her.

 

mvh

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar
Det er nok enten kortet ditt som har en alvorlig ram feil, eller så er det at WoW bruker kortet feil.. Er det ram feil så merker du dette i 3dmark osv. (...)

Fulgte rådet og kjørte 3dmark2003. Gikk fint frem til tredje gfx-testen (trolls lair elns) Her opppstod et lignende problem som det jeg beskrev i den opprinngelige posten, strålende linjer mot sentrum av bildet. Det var i partier som skulle skyggelegges i den første delen av denne biten av testen.

 

Kan man da utelukke at det er wow sin driver som er feil? Siden det oppstår andre steder?

 

Kan dette ha noe med shaders å gjøre (shade-skygge er resonnementet her) siden det oppstår i skyggepartier? Noen som har peil på dette, kan dere uttale dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...