Deadringer Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 håper dette er en dårlig spøk, eller laget av noen fanboys. hvis ikke har jeg mistet respekten for nVidia
stigfjel Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Husk at nVIDIA har prøvd seg på noe lignende før, i R3XX sine glansdager, samme tid som nVIDIA hadde store problemer med NV3X-kjernene og problemer med DirectX.
kindings Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 trodde at win 98 var basert på NT eller omvendt. men uansett NT er ikke akkurat det nyeste OS'et i gata for å si det slik Rent praktisk er Windows XP det som ville vært Windows NT 5.1, men NT 5.1 ville neppe slått like godt an i markedsføringen. Selv om det er likheter i grensesnittet mellom Win9x og WinNT, så er det to helt forskjellige OS. WinNT var vel i utgangspunktet ett samarbeid mellom IBM og MS, der IBM trakk seg ut og solgte sin versjon som OS2 Warp(eller noe sånt). Win9x er vel egentlig ikke ett OS, OSet heter vel strengt tatt DOS. Utover det var vel dette ett lavmål fra nVidia, liker generelt sett ikke når selskaper må rakke ned på konkurrentene istedet for å finne gode salgsargumenter ved egne produkter. Når det er sagt ser jeg både på SLi og CrossFire som PR jippoer, det er mange som snakker om det, men få som kjøper det.. Årsak: ett oppsett med mening er altfor dyrt. Det sier seg selv at å kjøpe to high end grafikk kort neppe er tidenes investering... Å koble sammen 2 low end eller mellomklasse kort svarer seg vel somregel ikke i forhold til å kjøpe ett high end kort uansett.
stigfjel Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Dessuten, nVIDIA trenger ikke å rakke ned på ATI nå, da de ligger foran for øyeblikket. Å spre FUD er uakseptabelt uansett.
daniel_984 Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 (endret) Hva mener du fungerer? Har du hørt om noen som har kjøpt crossfire-kort enda? Du kan ikkje si at det fungerer når ingen har sett kort for salg ennå. hvis du hadde fulgt litt med, så står det både i presentasjonen som er grunnalget for denne debatten, samt at det er blitt "bekreftet" av folk som har testet det. Dessuten er det jo litt teit, iom at han selv hevder han vet det ikke funker. Blablabla.... Utover det var vel dette ett lavmål fra nVidia, liker generelt sett ikke når selskaper må rakke ned på konkurrentene istedet for å finne gode salgsargumenter ved egne produkter. Når det er sagt ser jeg både på SLi og CrossFire som PR jippoer, det er mange som snakker om det, men få som kjøper det.. Årsak: ett oppsett med mening er altfor dyrt. Det sier seg selv at å kjøpe to high end grafikk kort neppe er tidenes investering... Å koble sammen 2 low end eller mellomklasse kort svarer seg vel somregel ikke i forhold til å kjøpe ett high end kort uansett. Men det er vel litt av salgsstrategien her, at man faktisk må overbevise kunden om feil ved andre parts utsalg. Tenk om alle bare hadde ropt høyt ut "Vi er best!! Alle andre er gode, men vi er best!" Det virker som en passiv markedsføring, gjør det ikke? Edit:asjhsdg Endret 19. september 2005 av daniel_984
Deadringer Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 jeg får i allefall veldig lite lyst til å kjøpe fra en produsent som rakker ned på andre produsenter.
Boye Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Hvor mye svi fikk ikke nVidia når R300 kom ut i sin tid? Driverjuksing, benchmarksjekking i runtime etc, ATi sa vel litt om nVidia i sin tid de også. Dere har vel ikke glemt det allerede?
HKS Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 jeg får i allefall veldig lite lyst til å kjøpe fra en produsent som rakker ned på andre produsenter. Da har du ikke mange produsenter igjen... MAtrox, S3 og XGI Her har du nemmlig ATi sin kampanje på at X700 er bedre enn 6600-serien... http://www.hardocp.com/news.html?news=MTE1...GVtYmVyLDIwMDQ= Der skryter ATi også av X700XT... Et produkt de aldri leverte, kun papirlanserte! :!:
Cortinarius rubellus Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 en ting er sikkert at Ati er ikke bedre enn Nvidia og omvendt, men det som er sant er at Ati sliter som f... akkurat nå. De har "litt" press på seg nå.
dravisher Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Raptor' date='19/09/2005 : 20:06'] Her har du nemmlig ATi sin kampanje på at X700 er bedre enn 6600-serien... http://www.hardocp.com/news.html?news=MTE1...GVtYmVyLDIwMDQ= Der skryter ATi også av X700XT... Et produkt de aldri leverte, kun papirlanserte! :!: Syns den der presentasjonen er MYE verre enn den vi ser fra nvidia. Nvidia sin "the truth about crossfire" sak peker jo for det meste bare på usannheter og utdatert informasjon i ATi sin FAQ. Ser ikke at det er så alt for ille det da. Ikke det at jeg liker slike presentasjoner fra produsenter, men den vi diskuterer nå var meget sann, og inneholdt vel ingen 'FUD' som jeg kunne se.
simalarion Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Der har vi et konkret eksempel på at utrolig mange skyter seg selv i foten. Hold dere til å være suportere for et fotball lag etc, og fortsette å kjøpe Ati sine kort pga rykter som dette blir for dumt , tror de fleste har lært nå, er ikke in nærheten av å være så ille som det var i 9700 - 9800 pro tiden, da ble du lynsjet om du nevnte Nvidia
Freeky2k Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Raptor' date='18/09/2005 : 01:31'] ATi driver garantert med det samme. Jada, så klart. Det var rettet mot akuratt denne utalelsen og ikke sånn generelt. Mener ikke at Nvidia er noe verre enn ATI eller noe
ExcaliBuR Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Dessuten er det jo litt teit, iom at han selv hevder han vet det ikke funker. Skjønte ikke helt den?
daniel_984 Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Hehe, den va kanskje litt vag ja. Hva mener du fungerer? Har du hørt om noen som har kjøpt crossfire-kort enda? Du kan ikkje si at det fungerer når ingen har sett kort for salg ennå. nupe.gif Mente i sammenheng med det han sa.
regeli Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Haha! Beste bilder jeg har sett til nå. Nå mangler det bare AMD vs INTEL bilder så blir det baluba.
HilRam Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 (endret) jeg får i allefall veldig lite lyst til å kjøpe fra en produsent som rakker ned på andre produsenter. Da kan du glemme å kjøpe hardware, gutten min. Evt. holde deg til "hardware" i ordets opprinnelige betydning. Jeg snakker da motorsag, drill, bor og vinkelsliper. (DeWalt, Stihl, Bosch, Black&Decker....) Endret 20. september 2005 av hilram
Pjakk Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Jeg holder meg til nvidia grunnet en helt anen ting.. Hver gang jeg tenker på ati så ser jeg for meg en liten nerd som flyr rundt i huset med en leike skyter og skyter rundt seg.. Mens når jeg tenker på nvidia så ser jeg for meg ganske fin grafikk.. Vet ikke hvorfor jeg har det sånn bare at selve ATI logoen og alt dem produserer for meg til å tenke på stakkarslige nerder med leikevåpen som leiker CS ute i hagan......?
kindings Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 jeg får i allefall veldig lite lyst til å kjøpe fra en produsent som rakker ned på andre produsenter. Da kan du glemme å kjøpe hardware, gutten min. Evt. holde deg til "hardware" i ordets opprinnelige betydning. Jeg snakker da motorsag, drill, bor og vinkelsliper. (DeWalt, Stihl, Bosch, Black&Decker....) Tror faktisk ikke Intel har rakket ned på AMD? Dvs hvertfall ikke direkte, mener de har som policy å ikke kommentere konkurrenters produkter. Dvs mulig de har svart på "tiltale" fra tid til annen, men kan ikke komme på at de i PR stunt har brukt AMD som hoggestabbe.. AMD har vel omtrent motsatt filosofi, dvs kommentere produkter fra Intel så ofte som mulig Sannheten er vel at Intel bare ignorerte alle andre i en årrekke og måtte dem i rettsalen heller enn å komme med offentlige uttalelser. Vet ikke hva som er best, men liker uansett best firmaer som klarer å fremstille egne produkter uten å direkte rakke ned på andre. Og ja, det er mulig, kundene er såpass fornuftige at de klarer å sammenlikne selv. Evnt la uavhengige tredjeparter ta seg av sammenlikningene.
tore_v1 Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Heia tredjeparten!! Aka: hw.no, tomshardware.com etc..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå