Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Da var min første mac i hus. En 13" MacBook pro til skolebruk og annet ikke spill relatert. Jeg kjøpte den på elkjøp for den var satt ned en tusen lapp siden det kommer en ny snart. Der sto macene sammen med vanlige laptoper. Prøvde å finne en vanlig PC som frista, men nei. Bare plast og knirking.

 

Strålende fornøyd!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke så innmari lenge til ATV3 kommer, men det blir nok ikke før til våren en gang. Dette er forsåvidt bare tipping fra min side og selv kommer jeg antakeligvis til å kjøpe en ATV2 idag hvis de har den på eplehuset i Trondheim. Hva lurer du på?

 

Syns den ser rimelig lekker ut, og ettersom iTunes nå har åpnet for film i Norge frister det litt. Samt det å mekke seg en Netflix konto er vel en smal sak? De tilbyr vil ganske mye for en liten sum i mnd. om jeg har forstått dette rett? Lurer litt på erfaringer rundt dette egentlig. Og så er det vel slik at man kan streame alt man har i iTunes biblioteket sitt også?

 

Når det er sagt, så åpner Eplehuset butikk på Amanda senteret i Haugesund neste mnd. Det blir kanskje noen gode åpningstilbud på forskjellige varer da :)

 

EDIT: Dette er vel sånn ca OT-prat egentlig, men dere få ha meg ynskyldt .

 

Ja tror det skal være rimelig lettvint å ordne Netflix-konto og evt jailbreake den. Har selv tenkt å gjøre det så kan poste her eller evt lage en egen Apple-Tv tråd etterhvert. Dagbladet (av alle) hadde forresten en ganske god artikkel om den for noen dager siden. Skal vi se ... her er den: Linky og ellers så har jo mac1.no skrevet mange artikler om dette.

Lenke til kommentar

Har brukt min nye MBA13 i et par dager nå, og er strålende fornøyd.

 

Men jeg har et spørsmål. Hvorfor står batterimåleren på 98 % ved fulladet batteri? Har bare ladet maskinen to ganger enda.

 

Og en ting til, hvorfor sluker Flash så hinsides mye batteri? Må jo være noe feil der. Batteritiden går ned med en time bare Shockwave Flash kjører i bakgrunnen, uten i det hele å spille av en film.

Lenke til kommentar

Spesielt. Forslag til løsning? Fins det en flashblock som skrur av flash når jeg ikke bruker det? hadde vært genialt med flash som slo seg av når jeg trykket på pause, men som startet igjen når jeg trykket på play. Men hele brukergrensesnittet i youtube er vel i flash?

 

Fins det andre løsninger på dette? Fins det substitutter for flash?

Lenke til kommentar

Hvilken nettleser bruker du?

 

Nettopp slike Flashblocker som du beskriver finnes til samtlige nettlesere jeg har prøvd. Hos Youtube kan man fint velge å se det aller meste i HTML5. http://www.youtube.com/html5

 

Red.: Leste litt raskt der, play/pause-funksjonalitet har jeg dessverre ikke sett, men click to play (start flash) er vanlig.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Jepp. :)

 

Men ved hjelp av diverse suspekte operasjoner i Chrome klarte jeg til slutt å komme frem til en innstilling som gjør følgende:

 

Når man går inn på en youtubefilm, startes Flash uavhengig av om den kjøres eller ikke. Den bruker imidlertid ikke prosessorhastighet. Når man trykker på "run plugin", så starter prosessen å gå.

 

Slik forstår jeg det hvertfall. Utrolig at ikke flash fungerer optimalt på annet enn Windows. Det kan da vel ikke være så vanskelig å lage noe som funker for OSX?

Lenke til kommentar

XBMC, og dermed den største grunnen til å jailbreake, fungerer ikke på 4.4 (ikke 4.4.1 eller 4.4.2 for den saks skyld). Jeg nedgraderte min til 4.3 og innstallerte XBMC der. Det kjører helt fint. AirPlay fra iPad/iPhone, legger til hele videobiblioteket mitt (alle filformater + undertekster) i XBMC, og Netflix gjennom guiden som er postet litt lenger opp her fungerer også fint.

 

Du kan jailbreake 4.4, men det er en tethered break, som betyr at du må boote den fra PCen den hver gang du skal restarte. Ikke får du XBMC heller. Noe hvertfall ikke jeg orker. Så enten må du vente på ubestemt tid til en unthethered break kommer til 4.4+ eller nedgradere til 4.3 som meg.

Lenke til kommentar

XBMC, og dermed den største grunnen til å jailbreake, fungerer ikke på 4.4 (ikke 4.4.1 eller 4.4.2 for den saks skyld). Jeg nedgraderte min til 4.3 og innstallerte XBMC der. Det kjører helt fint. AirPlay fra iPad/iPhone, legger til hele videobiblioteket mitt (alle filformater + undertekster) i XBMC, og Netflix gjennom guiden som er postet litt lenger opp her fungerer også fint.

 

Du kan jailbreake 4.4, men det er en tethered break, som betyr at du må boote den fra PCen den hver gang du skal restarte. Ikke får du XBMC heller. Noe hvertfall ikke jeg orker. Så enten må du vente på ubestemt tid til en unthethered break kommer til 4.4+ eller nedgradere til 4.3 som meg.

 

Hele poenget med en AppleTV er jo å kjøre XBMC, så jeg får håpe at jeg får nedgradert min når jeg får den til uka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...