Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer sterkt å kjøpe meg en iMac nå i januar, men prøver å holde meg litt i skinnet. Jeg er alt for materialistisk og elsker å ha slike ting, men det er jo snakk om 16k +. Er det verdt det eller kommer jeg langt nok med min macbook (mid 2008) og min eksterne skjerm? :hmm: Av mer tungt arbeid vil den bli brukt til en del musikkproduksjon. Det frister bare noe helt volsomt. :wee:

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar

Behagelig med en stasjonær, men neppe MBPen som begrenser kvaliteten på innspillingene ... Du kommer langt med maskinen du har nå – gode mikrofoner eller akustiske tiltak gir nok langt bedre resultater for pengene enn å kjøpe maskiner med mer minne og raskere prosessor. Det ville i alle fall vært min prioritering – så kan gadgetbehovet tilfredsstilles gjennom å holde av noen kroner til en Tablet.

Lenke til kommentar

Ja det er litt der jeg er, at jeg kan få utrolig mye eksternt utstyr til musikkproduksjon for en 17k ... Det vil kanskje til sist gavne meg mer enn en iMac. Men jeg får se. Ender vel opp med at jeg ikke klarer å styre meg. ;)

 

Edit: Er snakk om en vanlig macbook hvit ja, så ting vil nok gå vesentlig lettere på en iMac.

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar

Vanlig MB går vel litt tregere ja (beklager glippen), men det gikk fint å spille inn 16 og 24 spor med godt under 1 GHz prosessorkraft i sin tid (og flere kjerner var knapt noe tema), så det går på å bestemme seg for hva man er ute etter. Er best mulig opptak prioritert kreves det ikke mye av maskinen, men det er åpenbart mer behagelig å jobbe på en 27" iMac enn en liten laptop.

Lenke til kommentar
Preview, som følger med, kan både resize og croppe raskt og enkelt.

 

Hvor finner jeg det da? :p Skulle ønske jeg kunne søke etter programmene... er det slik at bildene jeg gjør mindre opprettes som en annen fil, slik at jeg beholder den orginale størrelsen på bildet jeg gjør mindre?

Trykk på forstørrelsesglassert øverst i høyre hjørne - eller press ctrl+space, så kan du søke etter programmer (og filer forøvrig) :)

Lenke til kommentar
Preview, som følger med, kan både resize og croppe raskt og enkelt.

 

Hvor finner jeg det da? :p Skulle ønske jeg kunne søke etter programmene... er det slik at bildene jeg gjør mindre opprettes som en annen fil, slik at jeg beholder den orginale størrelsen på bildet jeg gjør mindre?

 

 

Mener du får valget om å erstatte eller lagre som kopi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...