Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel bare fire ukers karentene? Men ja, jeg er enig i at det er det verste med å stryke (jeg strøk første gangen). Man har ganske lyst til å gå rett inn igjen å prøve på nytt.

 

Ventetiden der jeg bor er 2 måneder på å få praktisk prøve, så stryker jeg må jeg jo bli meldt opp til ny prøve, som betyr 2 måneder til D:

Jeg ble meldt opp mens jeg var på starten av trinn 3.

Det er igjen små rusk nå, men jeg syntes det blir for dårlig at jeg ikke får time før oppkjøringen, fordi han er for opptatt til en gang å levere bilen der selv, og får kona si til å levere den isteden.

*sigh* Hjelper fint lite nå å endelig skjønne at det er en dårlig idé å kjøre med medeieren av trafikkskolen jeg går på.

 

Noen feller i Kongsvinger som noen har kjørt i på oppkjøringen? Ting man må være ekstra obs på i Kongsvinger?

Lenke til kommentar

Veldig rart at kjørelæreren din har bestilt oppkjøring om han ikke mener at du er klar for det..

 

Dette var en lærer jeg aldri har hatt tidligere, han var visst sjefen på kjøreskolen. Men at jeg strøk med glans var sikkert å ta litt i.

Det er i bunn og grunn bare slurvefeil jeg gjorde:

- Blinke for seint

- Akselererer for sent ut på hovedvei

- Plassering på mindre veier. (Har en tendens til å ligge i midten av veien, selv om dette er kun der jeg har god sikt, men det liker dem jo selvfølgelig ikke.

Lenke til kommentar

Dette var en lærer jeg aldri har hatt tidligere, han var visst sjefen på kjøreskolen. Men at jeg strøk med glans var sikkert å ta litt i.

Det er i bunn og grunn bare slurvefeil jeg gjorde:

- Blinke for seint

- Akselererer for sent ut på hovedvei

- Plassering på mindre veier. (Har en tendens til å ligge i midten av veien, selv om dette er kun der jeg har god sikt, men det liker dem jo selvfølgelig ikke.

 

Du gjør jo alt feil, det er ikke små feil dette kan medføre store og grove konsekvenser for deg.

 

Blinke for seint med medføre bil i ræva, folk blir sinna på deg og diverse.

Akselerer for seint ut er alt for farlig ettersom det kan medføre bil i ræva eller en stor lastebil i ræva. Kom deg opp!

Du skal aldri ligge midt i veien i et kryss, dette er noe du lærer på dag en nesten. Jeg hater sånne folk ettersom det lager bare sinne og frustrasjon for bilene bak som kunne ha kjørt.

 

Mørkekjøring er bare å sitte på i bilen/bussen, og følge med. Som regel flere elever i samme kjerre ja.

 

Oppkjøring for meg på torsdag. Håper dette går bra!!

 

Kjør forsiktig, bruk litt tid. Så skal det gå bra :). Som sagt bruk huet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

Har oppkjøring i Arendal ( starten av april engang ), og lurte på om det er noen her som kjenner til de forskjellige rutene som blir brukt? Kan være greit å kjenne rutene på forhånd :)

 

Hei, ja har oppkjøring selv til Fredag faktisk, forrige gang (ja jeg strøk) kjørte jeg fra trafikkstasjonen, bort til nedenes, inn til kolbjørnsvik, inn til sentrum, var nede i sentrum og parkerte ute på brygga, kjørte enveiskjørte veien opp, og ut på "forkjørsvegen" opp mot sykehuset :)

Forrige gang e kjørte strøyk jeg på Vikepliktsfeil heeeelt i begynnelsen :)

Sensoren min het forressten Arve, grei fyr :)

 

Gir beskjed om hvordan det går på fredag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...