Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Utrolig bra tråd! har faktisk kommet meg gjennom alle de 334 siden=P (ikke på en gang vel å merke).. skulle egentlig hatt oppkjøring idag, men avbestilte den for noen dager siden, fordi jeg er så redd for å stryke..har strøket en gang allerede å det var en helt sinnsykt kjip følelse..men satser på oppkjøring om ikke så aaalt for lenge!

Lenke til kommentar

strøyk for en stund tilbake. Sensor mente at jeg kjøre litt for fort inn mot noen kryss, litt snar med filskifte og at jeg ikke så meg godt nok bak ved rygging. Siste punkt syns jeg var rimelig latterlig. så meg godt i speil og så bakover 3/4 av ryggingen.

er dette virkelig god nok grunn til å stryke? hørtes veldig strengt ut..

 

Jeg håper folk underdriver med grunnene til stryk her, for det høres ikke ut som at det er mye som skal til før det ikke går veien :/

tror nok en del underdriver ja;) jeg har selv strøket, og med god grunn, hehe.. men er sikkert noen sensorer som er strengere enn andre..

Lenke til kommentar

Tok lappen i dag. Første forsøk. Er utrolig glad nå, så jeg deler mine erfaringer med dere.

 

Jeg vil gi råd til alle som forbereder seg. Jeg var veldig nervøs (nesten kvalm) i dag tidlig, men prøvde å samle meg og tenke på andre ting. Dette hjelper.

 

Dagen før oppkjøring hadde jeg blandede følelser. Leste rundt på nett, var rastløs og spent. Nok søvn er veldig viktig. Spis mye før oppkjøring, uten mat duger helten ikke. Ha med en brus i bilen og drikk av den før start.

 

1. Ta det helt rolig. Fikk en drit hyggelig sensor og fikk til og med velge hvilket kontrollspørsmål jeg ville ha. Ikke stress med kontrollspørsmålet, det virker som om det bare er noe lovpålagt tull som de "må" ha med. Men svar så godt du kan, det kan hjelpe deg til å få et kick videre. Ha en god samtale underveis. Dette kan være helt avgjørende, tror jeg.

 

2. Vanlig kjøretime. Det høres kanskje lett ut, men tro meg - dersom du oppfører deg vanlig går alt bra. Tenk at det er mora di, eller bestefaren din du kjører med.

 

3. Vær bestemt. Fikk veldig mye skryt for at jeg var bestemt/sta. Dette gir stort pluss, og sensor merker dette.

 

4. Alle klarer å få lappen. Tenk at det å få førerkort er noe alle klarer. Du skal også klare dette. Ikke nødvendigvis på første forsøk, og det er ikke verdens undergang om du må vente en måned.

 

Håper alle klarer det, det er en utrolig følelse å parkere bilen på stasjonen. Fortell sensor om evntuelle feil du har gjort, da skjønner h*n at du er klar over dette og at det ikke er en (u)vane du driver med.

 

LYKKE TIL 'FELLAS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...