Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ting som lukeparkering, bakkestart og lignende inkludert i en oppkjøring?

 

Veit ikke om det er inkludert i en oppkjøring, men jeg måtte ihvertfall lukeparkere på min oppkjøring. Hvis jeg var deg ville jeg vært forberedt på det. Det er ikke sikkert at du får det, men det kan hende, og da kan det være greit å ha øvd litt.

Isåfall, hvis du får noen av de du nevnte ovenfor, husk bare å ta det med ro! Ikke stress.. klarer du det ikke første gangen, ikke få panikk.. prøv rolig på nytt igjen..

Lenke til kommentar

er det lurt å kansellere 2 timer kjøretimer før oppkjøring samme dagen?

 

ekte arsåken er eg har faktisk ikkje penger meir å betale skulen (mista jobben) og eg visste alle sikkerhertspm allerde, dinna er andre forsøk så eg trur eg kan klare det. siste kjøretimer var siste fredag og læreren sa att eg kjørte ganske bra, bare feilen er på andre sjåfør som ikkje brukte blinklys når eg skal svinge i forkjørsvei så eg tenkte han skal rett fram men plutselig han svinger i veien eg skal inn. eg skulle fortalte min lærer att eg kan ikkje lese karr dei skal viss dei bruker ikkje blinklys for det er helt sant. det er ikkje min feil egentlig men han sa att noen folk trodde dei trenger ikkje å bruke blinklys viss dei kjører på forskjørsvei. :wow:

 

annen feil var de gamle damene som kan ikkje bestemme viss dei skal krysse i gangfelt eller ikkje, dei går alt for sakte og eg tenkte dei var litt langt fra gangfeltet enda så eg kjørte videre men læreren var ikkje fornøyd med det? eg kan ikkje vente for dem heile år... :wow:

Lenke til kommentar
Og da har man bestått førerprøven for bil! :D

 

 

gratulerer! har du noke tips? :p

 

Det du må huske er å slappe av når du kjører. Og hvis du gjør noe feil, ikke tenk "oh shit, nå består jeg ikke" fordi da gjør du bare flere feil. Om du gjør feil så bare ligger du feilene bak deg og ikke tenker mer på de, bare sørger for å ikke gjøre det samme neste gang. Og for all del, ta det rolig. Ingen vits i å stresse. Jeg kubbet bilen 2 ganger (møkkabil:P) men jeg var så kjapp med å få start på den igjen, at det ble ikke engang lagt vekt på. Og tar du det rolig er det mye enklere å planlegge kjøringen.

Lenke til kommentar
Hadde glattkjøring i dag, det gikk helt fint! Var ganske kjekt egentlig, hehe :p

 

Det som var best, på veg bort til NAFs øvingsbane forklarte kjørelæreren han har fikset oppkjøringstime til meg, den 18 januar! :D Gleder meg, men er nervøs, allerede..! :p

 

:yes: Glattkjøring er skikkelig moro det! Lykke til med oppkjøringen!

Noen som vet om videoer som viser lukeparkering på nettet forresten? Hva er lukeparkering på engelsk?

Endret av glorfindel2000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...