Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom du har plassert deg feil i ei rundkøyring har du allerede skapt ein potensielt farleg situasjon, bytt felt dersom det ikkje forverrar situasjonen.

I alle tilfeller må du foreta ei form for justering av plasseringa di når du skal ut av rundkøyringa, evt. dersom du befinner deg i innerste felt kan du køyre ei runde til istaden for å skjære.

Lenke til kommentar

Kom litt feil ut, det jeg mener er mye av det henrik sier. Vær sikker på det du gjør, ikke kjør ut i et kryss, for å finne ut at du har vikeplikt og stopp der, de andre vil etter all sannsynlighet stoppe for deg også. Du må gjerne ombestemme deg om du vet du har gjort feil, men ikke ombestem deg om du er usikker.

 

Artig greie fra min tur, fikk beskjed om å demonstrere nødbremsing på en slette, så når jeg kliner inn bremsen så klarer jeg å komme borti gassen så det kommer det brølet fra motoren, haha, sensoren begynte bare å le.

Lenke til kommentar
Dersom du har plassert deg feil i ei rundkøyring har du allerede skapt ein potensielt farleg situasjon.

 

Forklar? I en rundkjøring med to felt, er det jo langt tryggere å ta en runde istedenfor å beine inn foran en annen bil.

Hmm, ganske sikker på at eg påpeikte det sjølv...åja, stemmer eg gjorde det.

evt. dersom du befinner deg i innerste felt kan du køyre ei runde til istaden for å skjære.

Plasserar du deg derimot i ytterste felt når du skal til venstre (4+ armer) bør du skifte til innarste felt, om mogleg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...