Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Jeg har tegnet min egen rundkjøring nederst og hva feltene vil bli brukt til.

Det er egentlig ganske lett.

Skal man rett frem ligg i høyre rundt, skal man ut mer til venstre en rett frem hold venstre rundt.

 

Og ellers er det vikeplikt på alt på venstre siden, uansett hvem som kommer først inn osv.

post-64596-1246305165_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
noen som vet kossen trafikken er på billingstad onsdag morgen kl. 08.00??

 

Trafikken rundt Billingstad er ikke så ille. Er en del kø på E18, men du får ikke de rutene. Du får heller ikke bykjøring så tidlig om morgenen. Regn med en del småveier, mye uoversiktlig vei, og masse brå vikepliktssituasjoner. Lykke til. :)

 

Jeg skal også ha oppkjøring der, om to uker. Samme tidspunkt, 08:10 (tirsdag).

Gruer meg litt, har blanda følelser. Har egen bil, og har veeeldig lyst på lappen.

 

Hva kan vi/jeg forvente på Billingstad? Lite trafikk pga. fellesferien?

Burde jeg kjøre mye i området før oppkjøringa, er ikke kjent der

siden jeg bor på Skedsmokorset ved Lillestrøm. Har kjørt rundt

der en gang for en uke siden. Og åssen sensorer er der?

 

Peace.

Lenke til kommentar
noen som vet kossen trafikken er på billingstad onsdag morgen kl. 08.00??

 

Trafikken rundt Billingstad er ikke så ille. Er en del kø på E18, men du får ikke de rutene. Du får heller ikke bykjøring så tidlig om morgenen. Regn med en del småveier, mye uoversiktlig vei, og masse brå vikepliktssituasjoner. Lykke til. :)

 

Jeg skal også ha oppkjøring der, om to uker. Samme tidspunkt, 08:10 (tirsdag).

Gruer meg litt, har blanda følelser. Har egen bil, og har veeeldig lyst på lappen.

 

Hva kan vi/jeg forvente på Billingstad? Lite trafikk pga. fellesferien?

Burde jeg kjøre mye i området før oppkjøringa, er ikke kjent der

siden jeg bor på Skedsmokorset ved Lillestrøm. Har kjørt rundt

der en gang for en uke siden. Og åssen sensorer er der?

 

Peace.

 

omg.. nå er det bare 12 timer til jeg skal kjøre opp. kjenner har sikkerlig nerver.

har kjørt der par ganger og stresser som faen for jeg er ikke kjent der og alle de rundkjøringene:S:S

jeg spurte kjørlærer kossen sensor er der , han sa de er greie bortfra en er veldig streng!!! det eneste jeg vet at jeg får en dame sensor så håper det er en ung en da.

 

hadde samme som deg , fikk en avbestillingstime på billingstad ellers tatt i oslo. hmm lurer litt på nå hvorfor man får lett en avbestillings time der???

Lenke til kommentar

Som skrevet før, vit at rutene har en grunn.

Vikeplikt,stoppskilt osv.

Så alle rutene i en perm en gang og det var bare streker med skilter på.

Så vil sensor bare se hvordan du kjører på de stedene.

 

For eks si " kjør rett frem til jeg sier noe annet" Så er det innkjøring forbudt 1 km fremme så sier han ingenting og vil se at du ser det og svinger den logiske vegen osv.

 

Det er ikke vanlig random kjøring.

Lenke til kommentar
noen som vet kossen trafikken er på billingstad onsdag morgen kl. 08.00??

 

Trafikken rundt Billingstad er ikke så ille. Er en del kø på E18, men du får ikke de rutene. Du får heller ikke bykjøring så tidlig om morgenen. Regn med en del småveier, mye uoversiktlig vei, og masse brå vikepliktssituasjoner. Lykke til. :)

 

Jeg skal også ha oppkjøring der, om to uker. Samme tidspunkt, 08:10 (tirsdag).

Gruer meg litt, har blanda følelser. Har egen bil, og har veeeldig lyst på lappen.

 

Hva kan vi/jeg forvente på Billingstad? Lite trafikk pga. fellesferien?

Burde jeg kjøre mye i området før oppkjøringa, er ikke kjent der

siden jeg bor på Skedsmokorset ved Lillestrøm. Har kjørt rundt

der en gang for en uke siden. Og åssen sensorer er der?

 

Peace.

 

På selve Billingstad er det stort sett ganske lite trafikk, men E18 går rett forbi. I fellesferien er det ikke så ille, og antageligvis vil du få E18 ut av Oslo og ikke inn mot byen. Det vil lønne seg å kjøre en del der. Hadde jeg bodd der ennå skulle jeg tilbudt meg å vise deg noen av rutene, men jeg har flyttet til Oslo.

 

Sensorene på Billingstad er strenge, men fair. De ser lite på teknisk herredømme over bilen (med mindre du er en fare for deg selv og andre), som de fleste andre, men det er en god del flere kinkige situasjoner du kan komme opp i i Asker/Bærum/Oslo enn i f.eks. Kongsvinger. Og jo flere sjanser du får til å drite deg ut, jo større sjanse er det for at du driter deg ut. Statistisk fakta.

 

Å ha kjørt rundt "en gang", vel... Vil du stille opp på eksamen i norsk etter å ha skumlest gjennom boka "en gang"? ;)

Lenke til kommentar
noen som vet kossen trafikken er på billingstad onsdag morgen kl. 08.00??

 

Trafikken rundt Billingstad er ikke så ille. Er en del kø på E18, men du får ikke de rutene. Du får heller ikke bykjøring så tidlig om morgenen. Regn med en del småveier, mye uoversiktlig vei, og masse brå vikepliktssituasjoner. Lykke til. :)

 

Jeg skal også ha oppkjøring der, om to uker. Samme tidspunkt, 08:10 (tirsdag).

Gruer meg litt, har blanda følelser. Har egen bil, og har veeeldig lyst på lappen.

 

Hva kan vi/jeg forvente på Billingstad? Lite trafikk pga. fellesferien?

Burde jeg kjøre mye i området før oppkjøringa, er ikke kjent der

siden jeg bor på Skedsmokorset ved Lillestrøm. Har kjørt rundt

der en gang for en uke siden. Og åssen sensorer er der?

 

Peace.

 

På selve Billingstad er det stort sett ganske lite trafikk, men E18 går rett forbi. I fellesferien er det ikke så ille, og antageligvis vil du få E18 ut av Oslo og ikke inn mot byen. Det vil lønne seg å kjøre en del der. Hadde jeg bodd der ennå skulle jeg tilbudt meg å vise deg noen av rutene, men jeg har flyttet til Oslo.

 

Sensorene på Billingstad er strenge, men fair. De ser lite på teknisk herredømme over bilen (med mindre du er en fare for deg selv og andre), som de fleste andre, men det er en god del flere kinkige situasjoner du kan komme opp i i Asker/Bærum/Oslo enn i f.eks. Kongsvinger. Og jo flere sjanser du får til å drite deg ut, jo større sjanse er det for at du driter deg ut. Statistisk fakta.

 

Å ha kjørt rundt "en gang", vel... Vil du stille opp på eksamen i norsk etter å ha skumlest gjennom boka "en gang"? ;)

 

Haha neida skal selvfølgelig kjøre mer der, Men jeg tenker jo stadig

på at man veit aldri hvilken rute en kan få. Men du anbefaler altså å

kanskje kjøre litt rundt Billingstad også ut på E18 retning FRA Oslo?

Kjøre litt i Sandvika også ell?

 

ai ai ai .. 10 timer igjen til oppkjøring.

ete litt, ta angst pille så legge meg.... kommer nok ikke til å sove inatt !!

 

Lykke til dette klarer du. Husk: IKKE være nervøs!!! ;)

 

omg.. nå er det bare 12 timer til jeg skal kjøre opp. kjenner har sikkerlig nerver.

har kjørt der par ganger og stresser som faen for jeg er ikke kjent der og alle de rundkjøringene:S:S

jeg spurte kjørlærer kossen sensor er der , han sa de er greie bortfra en er veldig streng!!! det eneste jeg vet at jeg får en dame sensor så håper det er en ung en da.

 

hadde samme som deg , fikk en avbestillingstime på billingstad ellers tatt i oslo. hmm lurer litt på nå hvorfor man får lett en avbestillings time der???

 

Tilfeldigheter ;) Let me know how it works out!

Lenke til kommentar
Haha neida skal selvfølgelig kjøre mer der, Men jeg tenker jo stadig

på at man veit aldri hvilken rute en kan få. Men du anbefaler altså å

kanskje kjøre litt rundt Billingstad også ut på E18 retning FRA Oslo?

Kjøre litt i Sandvika også ell?

 

Finn forskjellige ruter fra Billingstad til Sandvika/Asker, for eksempel. Ruter som går til Sandvika har en lei tendens til å ta E18 tilbake til Billingstad. ;)

Lenke til kommentar
OMG!! jeg besto.

i can`t belive it!!!!

fikk en gammel sur sensor , ble for stressa at jeg tabbet meg helt ut men fikk lappen likevel.

 

fikk ruten mot sandvika og e18 til billingstad. aldri kjørt der før . sjokk i sjokk enda!!

 

 

Gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
OMG!! jeg besto.

i can`t belive it!!!!

fikk en gammel sur sensor , ble for stressa at jeg tabbet meg helt ut men fikk lappen likevel.

 

fikk ruten mot sandvika og e18 til billingstad. aldri kjørt der før . sjokk i sjokk enda!!

 

Herlig. Da får jeg en god følelse pga. dette da vettu :)

Skal dit om 13 dager. Er spent selvfølgelig, men har troa!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...