Gå til innhold

Nytt mobilabonnement på web


Anbefalte innlegg

Synd Djuice måtte velge å ta høyere pris til fasttelefon..

 

Valget stod mellom Netcom SmartTalk og AllStår og til tross for at jeg virkelig ønsker meg Telenor-dekning så ble ikke det gunstig nok..og med smsMania og dataMania ble fristelsen mot Netcom for stor!

 

Tele2 Champion som jeg bruker nå mistet dermed en kunde pga manglende mulighet for tvillingsim,ingen "Mine sider" for håndtering av abonnementet/sende sms, og ingen døgnåpen kundeservice..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Konkurransetilsynet kan ikke GJØRE driit med at en levrandør gir GODE tilbud. Tenk litt logisk, meget usannsynlig at Chess, Tele2, Mobyson og Noextra får lov til å gi gode priser, men telenor får ikke lov...? Konkurransetilsynet er til for å holde en kapitalitisk marked rettferdig, ikke omvendt.

 

Dessuten kan man ikke bare si at allstar er det 13.billigste ab, alt er etter hva du skal bruke det som. Sikkert en eller annen liten pjokk som sender noen mld, og vet at det er gratis på fredager. Da koster det maks 29,-......

 

Konkurransetilsynet/Post og teletilsynet ville ikke tillatt Telenor å prise ting veldig lavt. Grunnen er ganske enkel, nemlig at det da ville bli umulig for flere av de "små" operatørene å sitte igjen med inntjening eller i det hele tatt å konkurrere.

 

Telenor er for store og dermed kan de ikke gjøre helt som de vil med prisene!

Hadde Telenor ønsket å prøve sine markedskrefter, så tror jeg ikke det har tatt lange tiden før mange av de små teleoperatørene måtte ha trukket inn årene.

 

Likviditeten er ikke den beste hos mange av de små selskapene og om Telenor hadde skviset dem noe, og de måtte ha trukket inn årene, så hadde nok Konkurranse tilsynet kommet fort på banen.

 

SAS gjorde noe slikt for noen år siden og fikk presset den ene konkurenten ut av markedet. Konkuransetilsynet kom da på banen også, men for sent. Da Color Air forsvant fra markedet, så ble prisene justert opp igjen.

 

Kommer da Telenor til å bruke sine markedskrefter? Neppe, de har en såpass bra inntjening på sitt mobilmarked at dette har de ikke behov for å prøve.

 

Jeg er allt annet en Telenor fan, men til deres forsvar, så skal det sies at det koster å drive et konsern med "god" kundeservice, eller skal jeg si mange på kundeservice.

Samenligner vi Telenor mot et annet marked som f.eks bredbånd, så er Nexgentel som jeg bruker på bredbånd langt billigere enn Teleno, men der eier de jo ikke kundeservice igjen.

Lenke til kommentar
Syns Telenor har begynt og få til reklamen på tv igjen. Tenker på Djuice Allstar reklamen. Begynner å bli lei av netcom sine reklamer. :yes:

 

Nå er ikke David Hasselhoff verdens mest talentfulle sanger eller skuespiller i mine øyne, men må innrømme at reklamen er helt grei den.. anbefaler å laste ned videoen av hans cover av sangen " Hooked On A Feeling ", den er filmet 100% foran blåskjerm og perfekt humørspreder på et vorspiel hvor man ikke tar ting så høytidelig.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...